Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2980
Hei, har trådløst bredbånd fra Get. I det siste har jeg merket at internett-hastigheten dropper ned til det punktet at jeg ikke kan komme inn på noen sider, det står ingen varseltrekant på "internettbaren", men den får ikke kontakt med DNS sier den. Jeg har brukt å løse dette problemet ved å slå modemet og ruteren av og på noe som virker. I og med at jeg laster ned en hel del torrents mistenker jeg at jeg er infisert med et eller annet virus som bruker internettet mitt, til feks ddos og andre ting. Er det noen enkel måte å sjekke dette på, eventuelt rense pcen?
Last opp og bruk Malwarebytes Antimalware. http://www.malwarebytes.org/

Er ikke dumt å ha Microsoft Security Essentials som et minimum av beskyttelse kjørende heller!
Sist endret av woff; 10. juni 2014 kl. 22:28.
Lastet den ned og den fant 2 trusler, håper det hjelper!
Er veldig vanskelig å si ut ifra hva du opplyser. Som oftest vil ikke virus eller trojanere redusere bare internett hastigheten så mye. Hastigheten på datamaskinen generelt kan derimot reduseres dersom viruset eller trojaneren krever mye prosesser.

Hvilke trusler fant Malwarebytes?
forklarer begrepene omkring skumle, små ... En trojansk hest er ikke så enkel å oppdage, og den kan ha gjort mye ugagn før du .... ja nettopp dyret man ser på skjermen. ^^
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Hvilke trusler fant Malwarebytes?
Vis hele sitatet...
Den fant dette:
Registry Keys: 2
PUP.Optional.InstallBrain.A,
PUP.Optional.Softonic.A,
Vis hele sitatet...
I tillegg tok jeg en full scan med Avira, den fant 16 virus i Java folderen min.

Tok en ny scan idag, nå fant den 5.

Tre PUP.installCore og to Rogue.Multiple, er dette nødvendigvis noe skadelig eller bare plagsom adware?
Sist endret av Heisenberg1; 12. juni 2014 kl. 00:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Oppgitt Freak
Seaturtle5's Avatar
Sitat av Heisenberg1 Vis innlegg
Den fant dette:


I tillegg tok jeg en full scan med Avira, den fant 16 virus i Java folderen min.

Tok en ny scan idag, nå fant den 5.

Tre PUP.installCore og to Rogue.Multiple, er dette nødvendigvis noe skadelig eller bare plagsom adware?
Vis hele sitatet...
PUP, er vanligvis ikke så farlig, det gjør bare pcen litt treg og gir deg litt reklame osv. det du må passe deg får er Trojanere, Injectors, Keyloggers og phishers. men også malware og alle de andre. men de nevnte først er de verste

btw tror den rogue.multiple er en trojaner
Sist endret av Seaturtle5; 12. juni 2014 kl. 00:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Heisenberg1 Vis innlegg
Den fant dette:


I tillegg tok jeg en full scan med Avira, den fant 16 virus i Java folderen min.

Tok en ny scan idag, nå fant den 5.

Tre PUP.installCore og to Rogue.Multiple, er dette nødvendigvis noe skadelig eller bare plagsom adware?
Vis hele sitatet...
PUP er en slags type adware som er lisensiert med en EULA og er i de aller fleste tilfeller potensielt mindre skadelig enn annen vanlig adware. PUP er også som oftest "lovlige" programmer, men kan være til mye bry fordi de kan endre hjemmesider, nye startsider for nye faner og installere toolbars i nettleserne. I tillegg tar de også selvfølgelig opp litt diskplass og ytelse (dersom programmet/ene kjører som bakgrunnprosess(er)).

PUP får du ofte av installeringer av programvare på datamaskinen. Disse installerer du egentlig ofte selv, ved at du går for fort gjennom installerings-prosessene (for eksempel trykker "Neste") uten å følge med på hva som er krysset av/valgt i installeringsprogrammet. Mange installeringsprogrammer er så lure at disse forespørslene om å installere ekstra programvarer allerede er krysset av, og du må derfor krysse av disse for å unngå å installere de.

Rogue.Multiply er en trojansk hest som kan droppe eller laste ned trojanere av typen Rogue, ofte typen Rogue.AV. Det er programmer som utgir seg for å være antivirus programmer som gir falske deteksjoner av skadelig programvare på datamaskinen. De vil så be deg om å kjøpe full versjon av "antiviruset" for å kunne fjerne de falske deteksjonene, som i realiteten egentlig ikke er på datamaskinen. Slike falske antivirus gjør ofte lite skade på datamaskinen, men bør fjernes.

Sitat av Lacertosus Vis innlegg
PUP er en slags type adware som er lisensiert med en EULA og er i de aller fleste tilfeller potensielt mindre skadelig enn annen vanlig adware. PUP er også som oftest "lovlige" programmer, men kan være til mye bry fordi de kan endre hjemmesider, nye startsider for nye faner og installere toolbars i nettleserne. I tillegg tar de også selvfølgelig opp litt diskplass og ytelse (dersom programmet/ene kjører som bakgrunnprosess(er)).

PUP får du ofte av installeringer av programvare på datamaskinen. Disse installerer du egentlig ofte selv, ved at du går for fort gjennom installerings-prosessene (for eksempel trykker "Neste") uten å følge med på hva som er krysset av/valgt i installeringsprogrammet. Mange installeringsprogrammer er så lure at disse forespørslene om å installere ekstra programvarer allerede er krysset av, og du må derfor krysse av disse for å unngå å installere de.

Rogue.Multiply er en trojansk hest som kan droppe eller laste ned trojanere av typen Rogue, ofte typen Rogue.AV. Det er programmer som utgir seg for å være antivirus programmer som gir falske deteksjoner av skadelig programvare på datamaskinen. De vil så be deg om å kjøpe full versjon av "antiviruset" for å kunne fjerne de falske deteksjonene, som i realiteten egentlig ikke er på datamaskinen. Slike falske antivirus gjør ofte lite skade på datamaskinen, men bør fjernes.
Vis hele sitatet...
[b]Alt i alt;[b] Jeg tror ikke PUP'sene og trojanerne du har er grunnen til at internettet ditt faller ut. Her kan de være enten ruteren, internett adapteren, utdaterte drivere på datamaskinen eller i verste fall en konflikt mellom eller problemer på en eller flere komponenter i datamaskinen.
Sist endret av Lacertosus; 14. juni 2014 kl. 19:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det kan hende du blir DDoset da er det enkleste bare å resete ruteren.

Jeg hadde et PUP på pc'en min selv, som andre har sagt PUP er ikke vanligvis farlige kan gjøre det litt tregere og komme med reklame derfor det heter PUP ( Possibly unwanted program). Det jeg hadde var noe som installerte seg i alle browserne mine, det jeg gjorde var bare å resete browserne.
Om du har en i huset som spiller PS3 online og du har telenor router modem, så kan du skylde på zyxel Zyxel tåler ikke noe mere trafikk en 4 x Facebook, så du burde kanskje skifte router modem