Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1160
Jeg trenger en ny mus, så jeg har i dag tenkt til å bestille en av musene på SuperWeekend hos komplett.

Problemet er at jeg ikke aner hva forskjellene er på dem. Har dere noen anbefalinger?

Razer Abyssus Gaming Mouse 3500 dpi , 215,
Razer Deathadder Black FRML, 299,-
Razer Deathadder Respawn, 325,-
Corsair Raptor M4 Gaming Mouse, 279,-
Corsair Raptor M3 Gaming Mouse, 239,-
Corsair Raptor LM3 Gaming Mouse, 179,-
ROCCAT Kova+ Max Performance GamingMouse, 279,-
ROCCAT Savu - Hybrid Gaming Mouse, 303,-

For øyeblikket har jeg en Razer Spectre Starcraftmus som jeg plukket opp for 100 kr på salg for godt over et år siden. Denne har nå begynt å hakke litt, og blitt litt vanskelig å styre - noe som kan gå skikkelig galt når du gamer. Jeg vil helst slippe å velge hvilken datamus jeg skal kjøpe ut i fra utseende.
Sist endret av MBTI; 26. mai 2013 kl. 10:47.
er du høyrehendt? Isåfall vet jeg at ROCCAT Savu er en bra mus.
Ikke bli lurt av hvor høy DPI noen mus har, normale gamere trenger ikke noe høyere enn 3200dpi (ikke det en gang).
Kan være lurt å støvsuge/tørke støv av sensoren på musen da støv kan skape hakking.

Når det kommer til mus er det jo flere faktorer å veie inn. Fysisk størrelse, vekt, DPI, software, antall knapper osv.

Så dette er bare smak og behag egentlig, jeg foretrekker Razer Taipan pga stabilitet med dual sensor.
Hadde en Sensei før dette som jeg også var meget fornøyd med.
Til TS: Prøv noen selv, dra til en butikk og test noen forskjellige. Det er det som teller. Det å kjøpe en mus du aldri har prøvd er idioti. Det er komfort som er viktigst, med mindre du trenger et bestemt antall knapper, sensorer og horelys
Største forskjellen er hvordan de ser ut og hvordan "formen" er på dem. Anbefaler å dra til en butikk og prøve forskjellige. Jeg gjorde feilen med å kjøpe en mus uten å ha prøvd den og det angrer jeg på
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Det å kjøpe en mus du aldri har prøvd er idioti. Det er komfort som er viktigst, med mindre du trenger et bestemt antall knapper, sensorer og horelys
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte min gamingmus for 6år siden uprøvd, og er fortsatt i daglig bruk. Traff nok hodet på spikeren ganske godt : ) (musen er en Microsoft Sidewinder)
Du sparer kanskje en hundrelapp eller to på å handle på tilbud, men ingenting slår det å finne en mus som passer hånda perfekt. Gjør håndleddet ditt en tjeneste og gå for passform over buzzwords. Du skal tross alt bruke musa i flere timer daglig, og ikke bare til gaming.

Selv sitter jeg med en Logitech G9, som passer min hånd utmerket og kan beveges komfortabelt i alle retninger uten å måtte anstrenge en eneste fingermuskel. Skulle jeg kjøpt en ny en i dag ville jeg funnet en som lignet i form først og så vurdert antall knapper og disses plassering. (DPI-nivået er allerede såpass høyt på de fleste gaming-mus-merkene at jeg tror ikke det er noen spesielt merkbar forskjell lengre.)
Sitat av iColdman Vis innlegg
Største forskjellen er hvordan de ser ut og hvordan "formen" er på dem. Anbefaler å dra til en butikk og prøve forskjellige. Jeg gjorde feilen med å kjøpe en mus uten å ha prøvd den og det angrer jeg på
Vis hele sitatet...
Den beste formen spør du meg (og veldig mange andre) er formen som finnes på de mest solgte gaming musene der ute. Altså den runde "perfekte" formen på mus som DeathAdder, Microsoft Intelli 3.0 og ZOWIE EC1. Det er egentlig det som har noe og si, andre ting du kan ta i betraktning er DPI (mer en 4k i DPI er egentlig overkill) og at den har 2 knapper på siden, at den har liten vekt og grei kabel.
Den perfekte formen kommer helt ann på størrelsen på hånda samt hvilket grep du liker å bruke. Anbefaler å gå å teste ulike merker å finne din favoritt.