Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4529
Hei igjen.
Det har seg jo slik at jeg laget en nettside (bildr.feddiriko.cu.cc) men nå er jeg blitt så heldig å komme på lag med http://fosty.net/ som gir meg gratis domene og webhost. Så det nye domenet er blitt valgt til http://frikr.in. Jeg er ikke så sikker på om jeg kommer til å fikse så altfor mye på sidene, fordi jeg ligger i grenseland om siden er ulovlig eller ikke. Grunnen til jeg tror den er ulovlig er jo fordi det kan hende at det kan vise noen støtende bilder. Hvis det er noen av dere freaks som mener dette er lovlig eller ulovlig kan du godt komme med en kommentar om det.
Håper dere liker det.
Hvis noen er paranoide, og vil ha et alternativ til Bildr.no og imma.gr for å slippe å havne i denne oversikten, kan dere bruke upit.no.
Der kan man også slette egne bilder.
Det må vel i såfall være nettsidene som hoster bildene som er ulovlige om noen bilder er det. Men jeg ville vært veldig forsiktig med annonser der, da mange av bildene trolig går imot interne regler hos de aller fleste annonsenettverk.
Vil anbefale deg å få inn en "sjekk om bildet eksisterer" før den laster inn nytt bilde.

Få inn imgur.com bilder; [a-Z0-9]*5.filtype (eksempelnavn: sSc78.jpg)

filtype trenger ikke være det filen er, du vil få frem filen uansett.
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Grunnen til dette er at du er på aids og du må klikke på (Bytt til Bildr) oppe til høyre.
Vis hele sitatet...
Det står bytt til aids der. Men når jeg trykte der og så gikk tilbake en side, da kom jeg tilbake bildet og "ble ikke funnet" kom ikke opp.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hvis noen er paranoide, og vil ha et alternativ til Bildr.no og imma.gr for å slippe å havne i denne oversikten, kan dere bruke upit.no.
Der kan man også slette egne bilder.
Vis hele sitatet...
Du kan slette egne bilder på imma.gr hvis du lager bruker og er logget inn også.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Jeg elsker nettsiden din. Har funnet masse ...hyggelig der
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Det går ikke å linke bildene til andre .__. Prøvd til flere mennesker, og når jeg trykker på din så kommer den samme mld: "finner ikke bildet"..
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over dette og kan prøve å finne ut av det men i mellomtiden klikker du på Bytt til (bildr)eller(aids) og så tilbake så finner du bildet. Men jeg kan prøve å finne ut av det.

Det er en ting jeg trenger hjelp med, til denne siden og det er hvordan du kan bruke echo i en link linken skal være
<a href='random$o+$i' />
0 = 50
i = 1
outputen av linken skal bli random?51

Takk for hjelpen
Sitat av waf Vis innlegg
Vil anbefale deg å få inn en "sjekk om bildet eksisterer" før den laster inn nytt bilde.
Vis hele sitatet...
Så hvis bruker A laster opp et bilde, og serveren discarder filen fordi bildet allerede eksisterer (sjekk av hash?) og den bruker det bildet istedetfor, så er man ikke gardert mot at personen som i utgangspunktet lastet opp bildet sletter det. Og da sitter man der uten bilde..

Forøvrig kan man bruke http://www.langvann.com for å laste opp bilder til bruk på forum o.l -- er ikke en url som er lett å huske, men man får privatliv der

http://www.langvann.com/?viewt=264441701331003
Synes detter var morsomt og enkelt konsept.
Litt på en måte som chatroulette, du sitter og håper på tits, men får stort sett servert pølse
hahahhaahhaha! Dette var helt sykt. Nesten drit bra at du lagde denne siden, få litt fokus på at alle bilder man laster opp på slike steder er offentlig tilgjengelig.
Var litt artig dette her. Jeg fant bilde av PC-kroken til bror min, en sweet rigg til en eller annen på forumet, tits og masse fleinsopp. Alt i alt en god kombinasjon.
Hei, det er en ting jeg trenger hjelp til med denne siden og det er:

Jeg vil at outputen av linken echo <a href='random$o+$i' />;
der 0 = 50
og i = 1
og $random = random?

outputen av linken skal bli: random?51

Takk for hjelpen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Hei, det er en ting jeg trenger hjelp til med denne siden og det er:

Jeg vil at outputen av linken echo <a href='random$o+$i' />;
der 0 = 50
og i = 1
og $random = random?

outputen av linken skal bli: random?51

Takk for hjelpen
Vis hele sitatet...
http://no.php.net/manual/en/function.rand.php
$foo = $o + $i;
$random = rand();
echo "<a href=\"$random?$foo\">";
Da er også picturepush.com med på sidene :P
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
1: Mangler favicon(!) (og du hadde da et før)
2: Forsiden er meget rotete.
3: Feil rekkefølge på ting i title. t.d. skal det være «bildr | Feddir», ikke omvendt.
4: Bruk «0o2471(.net)» istdf. «AIDS». Sistevnte er et program som brukes av førstnevnte. Kan dermed brukes på andre steder. picz.no for eksempel.
5: Fiks lister over slettede bilder, så du kan droppe å prøve å vise dem.
6: Er uklart hva søkefeltet gjør.
7: Skriver man foo.com, gjør man «foo.com» til en lenke.
8: Kan ikke bla med piltastene
9: Med «kontakt» forventer man en egen kontaktside. Skriv heller epostadressen rett ut. Da kan det gjerne være en mailto-lenke.
10: Du HTML-skalerer tom. logoene. Disse burde du ihvertfall ha på egen server.
11: Stygg typografi
12: Gjør tekstlenkene til bokser i stedet, så er de enklere å se.
13: Informasjonen på «om» er både feilaktig og, noe som sjelden er tilfellet: Ikke utfyllende nok.
14: Autoscrollesaken funker ikke skikkelig.
15: Skrivefeil
16: Ser ikke poenget med en avstemning på hvilken av de tre som er best. Det at den fører til en ekstern side gjør det litt verre.

Ikke prøv å inkludere masse kewle features bare fordi du kan. Tenk mer på brukervennligheten. Trenger folk virkelig dette? Kan boksene med avrundede kanter gjøres litt mindre granstygge?

(:
Sitat av Jonta Vis innlegg
1: Mangler favicon(!) (og du hadde da et før)
2: Forsiden er meget rotete.
3: Feil rekkefølge på ting i title. t.d. skal det være «bildr | Feddir», ikke omvendt.
4: Bruk «0o2471(.net)» istdf. «AIDS». Sistevnte er et program som brukes av førstnevnte. Kan dermed brukes på andre steder. picz.no for eksempel.
5: Fiks lister over slettede bilder, så du kan droppe å prøve å vise dem.
6: Er uklart hva søkefeltet gjør.
7: Skriver man foo.com, gjør man «foo.com» til en lenke.
8: Kan ikke bla med piltastene
9: Med «kontakt» forventer man en egen kontaktside. Skriv heller epostadressen rett ut. Da kan det gjerne være en mailto-lenke.
10: Du HTML-skalerer tom. logoene. Disse burde du ihvertfall ha på egen server.
11: Stygg typografi
12: Gjør tekstlenkene til bokser i stedet, så er de enklere å se.
13: Informasjonen på «om» er både feilaktig og, noe som sjelden er tilfellet: Ikke utfyllende nok.
14: Autoscrollesaken funker ikke skikkelig.
15: Skrivefeil
16: Ser ikke poenget med en avstemning på hvilken av de tre som er best. Det at den fører til en ekstern side gjør det litt verre.

Ikke prøv å inkludere masse kewle features bare fordi du kan. Tenk mer på brukervennligheten. Trenger folk virkelig dette? Kan boksene med avrundede kanter gjøres litt mindre granstygge?

(:
Vis hele sitatet...
1. Gjort.
2. Hvilken forside?
3. Gjort.
4. Gjort.
5. Jeg har prøvd på dette men får det ikke til.
6. Gjort. I søkefeltet skriver du inn hva bilderekken begynner på.
7. Hva mener du?
8. Du kan bla med piltastene i chrome, jeg vet ikke hvordan du gjør det for andre browsere (jeg kan google litt)
9. Gjort.
10. Gjort (tror jeg)
11. Hvilken synes du jeg burde ha?
12. Mener du toolbaren helt oppe?
13. Bedre nå?
14. Hvordan mener du at den skal være? Eller skal jeg bare ta den bort?
15. Hvor?
16. Enig, den er fjernet.

Takk for tilbakemeldingen.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av feddiriko Vis innlegg
1. Gjort.
Vis hele sitatet...
Det forrige var bedre tho
2. Hvilken forside?
Vis hele sitatet...
You know, forsiden. Den første siden man kommer til. Uten cache eller cookies fra frikr.in.
4. Gjort.
Vis hele sitatet...
Du glemte noen steder.
5. Jeg har prøvd på dette men får det ikke til.
Vis hele sitatet...
Da prøver du til du får det til. Er ikke så vanskelig. Dette er en veldig viktig bit.
6. Gjort. I søkefeltet skriver du inn hva bilderekken begynner på.
Vis hele sitatet...
Gjort på en meget krøkkete måte. Formulér bedre.
7. Hva mener du?
Vis hele sitatet...
Du skriver en lenke à la «foo.com», men bruker den ikke til å lenke til foo.com.
9. Gjort.
Vis hele sitatet...
Igjen en krøkkete måte. Følg heller konvensjonen: Ha epostadressen skrevet ut, sentrert på bunnen, og kanskje på About-siden.
10. Gjort (tror jeg)
Vis hele sitatet...
Nope. Kun delvis.
11. Hvilken synes du jeg burde ha?
Vis hele sitatet...
En bedre. Finnes over ni hundre guider via Google.
12. Mener du toolbaren helt oppe?
Vis hele sitatet...
Mener omtrent alle tekstlenker du har.
13. Bedre nå?
Vis hele sitatet...
Nei.
14. Hvordan mener du at den skal være? Eller skal jeg bare ta den bort?
Vis hele sitatet...
Dunno. Les deg opp på autoscrolleting, og om folk bruker dem.
15. Hvor?
Vis hele sitatet...
Let selv.
16. Enig, den er fjernet.
Vis hele sitatet...
o/

Se så flott det er å lese om man siterer bit for bit! (:
Nå har jeg rettet på det meste. Men det med å legge bildene som ikke finnes i en liste får jeg ikke til.

Jeg fjernet rett og slett email knappen og la den på frikr.in/2. Og på den samme siden prøvde jeg å rydde opp litt mer, men bildene ble i litt dårlig kvalitet?

Jeg synes ikke det ble bra med bokser rundt linkene. Har gjerne noe med hvordan jeg har oppbygd siden i koding?

Nå er det mulig å bruke tastene på tastaturet. Ivertfall i chrome, ie og fx.

Autoscrolling; Jeg bare valgte å ha den der.
Det eneste som irriterer meg nå er bilder som ikke blir funnet, hver gang jeg ser et er jeg brennsikker på at det er tits eller vulva! Har brukt noen timer på denne siden allerede! hahaha.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Nå har jeg rettet på det meste. Men det med å legge bildene som ikke finnes i en liste får jeg ikke til.
Vis hele sitatet...
Er, som sagt, ikke vanskelig. Antagelig må du omstrukturere koden litt. Du vet jo allerede hvordan man endrer «feilmeldingen» man får ved et 404-bilde. Jeg foreslår at du traverserer gjennom alle URL-ene fra starten, kun legger til de det blir funnet et bilde på i en liste, og kun viser bilder fra den listen.

Deretter utvider du listen én gang om dagen, fordi det lastes opp nye bilder.

Når denne biten er ferdig, hasher du alle bilder, og bruker denne dataen for å fjerne duplikater.

Bonuspoeng om du får tilbakemelding hver gang noen får 404 på et bilde, og det dermed slettes fra listen over tilgjengelige bilder. Pass på at dette ikke skjer om en server skulle være nede.

(Kun tanker om hvordan man kunne gjort dette. Godt mulig det finnes bedre måter).
Og på den samme siden prøvde jeg å rydde opp litt mer, men bildene ble i litt dårlig kvalitet?
Vis hele sitatet...
Hm? Ikke her.
Jeg synes ikke det ble bra med bokser rundt linkene. Har gjerne noe med hvordan jeg har oppbygd siden i koding?
Vis hele sitatet...
Tviler. Du har satt dem opp i ul og allting. Jeg mente forøvrig ikke «boks rundt teksten», men mer en løsning à la "Questions", "Tags" osv. på SO.
Nå er det mulig å bruke tastene på tastaturet. Ivertfall i chrome, ie og fx.
Vis hele sitatet...
Funker i Chrome, ikke i FF.
Sist endret av Jonta; 20. mai 2012 kl. 19:12.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Er, som sagt, ikke vanskelig. Antagelig må du omstrukturere koden litt. Du vet jo allerede hvordan man endrer «feilmeldingen» man får ved et 404-bilde. Jeg foreslår at du traverserer gjennom alle URL-ene fra starten, kun legger til de det blir funnet et bilde på i en liste, og kun viser bilder fra den listen.

Deretter utvider du listen én gang om dagen, fordi det lastes opp nye bilder.
Vis hele sitatet...
Du mener altså at jeg skal legge alle bildene i en array fra alle sidene? Vet du at det er over 5.000.000 bilder å gjøre dette med?

Sitat av Jonta Vis innlegg
.Funker i Chrome, ikke i FF.
Vis hele sitatet...
Hvilken versjon bruker du da? Det fungerer her ihvertfall.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg trur ikkje du blir veldig populær med mindre du cacher bilda. Du står for såpass plagsom trafikk at eg har blokkert deg. Hadde du cacha ting hadde eg ikkje brydd meg, men no har eg typisk 100 requests etter dei samme ti bilda på rad - og det er bortkasta ressurser.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Eg trur ikkje du blir veldig populær med mindre du cacher bilda. Du står for såpass plagsom trafikk at eg har blokkert deg.
Vis hele sitatet...
Vet du hvordan jeg cacher bildene da? Hvordan mener du at jeg skal gjør det? Manuelt eller med en kode?
Sist endret av DenNorskeste; 20. mai 2012 kl. 20:22.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Vet du hvordan jeg cacher bildene da? Hvordan mener du at jeg skal gjør det? Manuelt eller med en kode?
Vis hele sitatet...
Ein enkel måte er jo å lagre bildet du henter på serveren, og servere det ut derfrå. Då kan du hente det første gang nokon prøver å vise det, slik at du slepp å laste ned alle.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Ein enkel måte er jo å lagre bildet du henter på serveren, og servere det ut derfrå. Då kan du hente det første gang nokon prøver å vise det, slik at du slepp å laste ned alle.
Vis hele sitatet...
Men, hvordan kan jeg få til dette? Hvordan gjør jeg slik at bildet blir lastet ned fra eks bildr når noen prøver å se bildet første gang?
Jeg kikker innom frikr nå, og når jeg trykker på random bilder så kommer det ingenting opp?
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg kikker innom frikr nå, og når jeg trykker på random bilder så kommer det ingenting opp?
Vis hele sitatet...
Hva står det oppe i titlebaren? Hvis det bare står | Feddir må du klikke på "bildr, 0o2471 eller picturepush og klikk på random igjen.
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Hva står det oppe i titlebaren? Hvis det bare står | Feddir må du klikke på "bildr, 0o2471 eller picturepush og klikk på random igjen.
Vis hele sitatet...
Fungerte plutselig nå. Det var bare et tomt felt der bildet skulle ha vært en god stund.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Du burde virkelig gjøre noe med "Bilde ikke funnet"-problemet.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Du mener altså at jeg skal legge alle bildene i en array fra alle sidene? Vet du at det er over 5.000.000 bilder å gjøre dette med?
Vis hele sitatet...
Ser ut til at det er PHP du bruker, noe jeg ikke har snøring på. Hva som er beste måte å gjøre det på aner jeg ikke.

Den harde realiteten er at brukere hverken vet, eller bryr seg om at dette er et problem for deg. Brukeren klarer knapt å betjene YouTube.
Hvilken versjon bruker du da? Det fungerer her ihvertfall.
Vis hele sitatet...
12. I Ubuntu 11.10.

Sånn. Nå har du testet siden din igjen. Nå kan du ta den ned, og jobbe med greiene.

Du har fått med deg at det er problemer med designet, at du må lære om caching, og at folk bruker forskjellige miljøer.

Oppgaven er kanskje litt større enn du trodde på begynnelsen, men på langt nær uoverkommelig. Stå på.
Tro det eller ei, jeg fikk til å cache bildene, i vertfall på randomsiden (får se på den andre siden med mange bilder i morgen), men etter det jeg har sett så er det randomsidene folk bruker mest. Som sagt jeg ser imorgen hva jeg får til :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Men du har en bug der en plass.

Kode

chicago1.nocdirect.net - - [20/May/2012:21:55:45 +0200] "GET /l/37034 HTTP/1.1" 200 369461
chicago1.nocdirect.net - - [20/May/2012:21:55:46 +0200] "GET /l/37034 HTTP/1.1" 200 369461
Requesten kjem to gonger.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Men du har en bug der en plass.

Kode

chicago1.nocdirect.net - - [20/May/2012:21:55:45 +0200] "GET /l/37034 HTTP/1.1" 200 369461
chicago1.nocdirect.net - - [20/May/2012:21:55:46 +0200] "GET /l/37034 HTTP/1.1" 200 369461
Requesten kjem to gonger.
Vis hele sitatet...
Hvor så du den? Gikk du dypere inn i siden? Jeg trodde jeg hadde

Kode

<?php error_reporting(0); ?>
?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Hvor så du den? Gikk du dypere inn i siden? Jeg trodde jeg hadde

Kode

<?php error_reporting(0); ?>
?
Vis hele sitatet...
I serverloggen min
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Off topic, men jeg var ikke klar over hva frikr betydde før jeg laget det navnet...
http://goo.gl/ig6QW

Det er en ting jeg vil ha litt hjelp med, og det er hvordan er det robots.txt virker, jeg har fått sikkert 1000 besøkende fra roboten """ Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html) """ Hvordan kan jeg forhindre at den kan komme tilbake?

Takk