Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2085
Hva er det som avgjør om en person dør av dop eller lever til pensjon? Hva gjorde at Slash, Nixxi 6, Lemmy, osv /lever(levde) mens flertallet dør av dop? Tok disse eksemplene siden de er kjent for rimelig høye doser narkotika. Altså personer som peiser på, mens andre i samme situasjon omkommer raskt. Er det bare flaks, penger eller noen annen faktor? Er det noen substans supermennesker som tåler alt? ozzy?
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Flaks og gener. Kjenner en på 60 år som hadde dæva som 25 åring og hvertfall som 50 åring med det livet han har levd. Rusmisbruker som fan, hardt liv, helt utrulig at levern ikke har sagt stopp for lengst. Trur nesten mange blir herda av å leve sånn. Mange av de som dør av rus dør av blandingsbruk altså cocktail av forskjellige piller og stoffer samtidig. Han her kjører et stoff av gangen, men alle typer på rundgang.
Hva får deg til å si at flertallet dør av dop? Kan like så godt påstå at det er uflaks og uforsiktighet som gjør at noen av de dør. Hjelper nok når alt er prima varer, men teknisk sett har vel Nikki Six dødd flere ganger enn de fleste vil oppleve. Om man skal tro på de
Det er flere enn du aner som har brukt dop uten å dø, eller en gang å prate om det. Eric Clapton og Cream gjengen var ganske fucka en stund, samme med David Gilmore(hva er det med gitarister og kokain? ) David Bowie. Hele Nashville og country scenen er bygget på speed, og mye av den andre musikken fra den tiden.
De fleste overlever.
Eller. Ingen overlever, men de færreste dør av rusmisbruk

Noen er nok genetisk mer robuste. Senete, aktive folk med god forbrenning.
De med genetikk som sikter mot å bli tjukk ender gjerne opp med diabetes, etter eller mens de blir cleane. Så dauer de noen år seinere av komplikasjoner. hipp hipp hmeh
Sist endret av Bothrops; 9. november 2019 kl. 07:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Plenty med kjendiser som har fått sin død av piller, pulver, alkohol eller en kombinasjon. Og langt flere enn man nok hører om. Selv om historien er full av kjendiser som har knele på knark. Clapton var forøvrig real heroinist og på vei i grøfta i rekordfart. Men han brukte speed for å klare å slutte med minus og ble deretter nykter. For mange artister som er på drøye og lange turneer feks så er nok speed noe som brukes for å orke presset, for å klare å prestere og for å holde ut. Også må de plutselig ta minus for å lande etter jobb, og da er de fort hekta og på vei i dødens dal.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
De fleste overlever dopbruk som sagt, det er ikke akkurat hundrevis av stjerner som har dødd over tiden, man kan jo omtrent telle de største på en hånd.

Liten digresjon, men anbefaler folk å sjekke ut Mike judge: Tales from the tourbus, nå ante det meg at country artister ikke var så stuerene, men at de kjørte i seg så mye weed, kokain og amfetamin var forbi meg.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Telle de største på en hånd? Nei med mindre du virkelig er en freak i ordets rette betydning og har langt bedre utrustet enn normalen fra håndleddet og ned. Og når vi snakker stjerner så er det vel heller ikke slik at vi som sitter på klodens utpost har detaljekunnskap om alle store stjerners mørke hemmeligheter mer enn 70 år tilbake i tid? Husk at det feks obduksjonsrapporter ikke alltid blir publisert. Feks kan familie og pårørende ønske å skjerme seg fra negative omtaler rundt rusbruk. Så kan det jo også være indirekte sammenhenger mellom dødsfall og dopbruk. Feks hjertesvikt nykter, men at hjertet kollapset etter år med uppers.

Dog er det nok enklere å leve et langt liv som rik narkoman med et stabilt og godt nettverk rundt seg og ressurser til å skaffe stoff som er renest mulig, har penger til å dra på avrusning i perioder, og som via nettverk og krav får hvite perioder med helsekost, vitaminer, trening og korrekt kosthold enn det er for en fattig knarker som som bor på hospits og under broer og som tjener til neste friskemelding ved bøffing, tigging og dealing og som lever av kebab, coca cola og bamsemums.
Anonym bruker
"Syk Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som med alt annet; genetikk. (+ flaks\miljø i enkelte tilfeller)
Man kan leve er som normalt på de sterkeste stoffer som f.esk heroin dersom stoffet er rent, og livstilen ikke medfører det jaget de som bruker det her på bjerget lever. Men stoffer som kokain er relativt svært farlig uansett.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Telle de største på en hånd? Nei med mindre du virkelig er en freak i ordets rette betydning og har langt bedre utrustet enn normalen fra håndleddet og ned. Og når vi snakker stjerner så er det vel heller ikke slik at vi som sitter på klodens utpost har detaljekunnskap om alle store stjerners mørke hemmeligheter mer enn 70 år tilbake i tid? Husk at det feks obduksjonsrapporter ikke alltid blir publisert. Feks kan familie og pårørende ønske å skjerme seg fra negative omtaler rundt rusbruk. Så kan det jo også være indirekte sammenhenger mellom dødsfall og dopbruk. Feks hjertesvikt nykter, men at hjertet kollapset etter år med uppers.

Dog er det nok enklere å leve et langt liv som rik narkoman med et stabilt og godt nettverk rundt seg og ressurser til å skaffe stoff som er renest mulig, har penger til å dra på avrusning i perioder, og som via nettverk og krav får hvite perioder med helsekost, vitaminer, trening og korrekt kosthold enn det er for en fattig knarker som som bor på hospits og under broer og som tjener til neste friskemelding ved bøffing, tigging og dealing og som lever av kebab, coca cola og bamsemums.
Vis hele sitatet...
Jo jeg mente det jeg sa, om vi ser over den komplette listen med annerkjente personer som døde av beruselse eller overdoser så kommer den på 605 personer, og da regner vi med folk fra det 18. århundre.
Denne listen involverer da ganske mange folk som jeg er sikker på de fleste her aldri har hørt om, diplomater, musikere, vitenskapsfolk etc..
Å begynne å teorisere om at antallet kan være høyere pga "upubliserte obduksjoner" blir ren spekulasjon, du kan i det minste finne noen kilder som bygger opp under påstanden. Mørketall vil det finnes, men du overdriver drastisk antallet.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...d_intoxication
Sist endret av Dodecha; 10. november 2019 kl. 15:16.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jo jeg mente det jeg sa, om vi ser over den komplette listen med annerkjente personer som døde av beruselse eller overdoser så kommer den på 605 personer, og da regner vi med folk fra det 18. århundre.
Denne listen involverer da ganske mange folk som jeg er sikker på de fleste her aldri har hørt om, diplomater, musikere, vitenskapsfolk etc..
Å begynne å teorisere om at antallet kan være høyere pga "upubliserte obduksjoner" blir ren spekulasjon, du kan i det minste finne noen kilder som bygger opp under påstanden. Mørketall vil det finnes, men du overdriver drastisk antallet.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...d_intoxication
Vis hele sitatet...
Hva tar den listen her utgangspunkt i?

Det er jo folk fra 18. og 19. århundre.
Skumleste fort over listen, og en person som Avicii er jo ikke satt opp en gang.
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Hva tar den listen her utgangspunkt i?

Det er jo folk fra 18. og 19. århundre.
Skumleste fort over listen, og en person som Avicii er jo ikke satt opp en gang.
Vis hele sitatet...
Hørte at han skar seg med glass og blødde ihjel
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jo jeg mente det jeg sa, om vi ser over den komplette listen med annerkjente personer som døde av beruselse eller overdoser så kommer den på 605 personer, og da regner vi med folk fra det 18. århundre.
Denne listen involverer da ganske mange folk som jeg er sikker på de fleste her aldri har hørt om, diplomater, musikere, vitenskapsfolk etc..
Å begynne å teorisere om at antallet kan være høyere pga "upubliserte obduksjoner" blir ren spekulasjon, du kan i det minste finne noen kilder som bygger opp under påstanden. Mørketall vil det finnes, men du overdriver drastisk antallet.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...d_intoxication
Vis hele sitatet...

Vel, da mener du fortsatt feil.

Jeg overdriver drastisk? Feil igjen. Jeg har ikke kommet med noen endelig fasit, ikke engang forsøkt å tippe på antall eller hintet om et endelig tall. Jeg bare sa at det nok er mange.

Du var den som sa "telle på en hånd". Altså 5. Det er feil i henhold til hva wiki sier.


Jeg har som sagt ikke kommet med noen konkrete påstander om antallet, så hvordan du kan si jeg overdriver er bare merkelig. Spesielt siden du selv overdriver motsatt vei og sier maks 5 kjendiser er døde av droger.

Kilde? Vet ikke om wiki er en akseptabel kilde men det er da noe.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._drug_overdose

Utifra den kan en sikkert drille ennå lengre ned, knock your self out.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Hørte at han skar seg med glass og blødde ihjel
Vis hele sitatet...
Faen, stemmer nok det.

Leste når saken ble gjort at han var heftig alkoholisert. Da kan man nok bare trekke tilbake uttalsen min over.
Kjendiser er jo en måte å gruppere på, som alle andre. En viss andel av de vil ha rusproblemer, og en viss andel vil statistisk sett dø tidligere enn andre. Årsakene kan jo være millioner, kanskje noen var mer fornuftig i rusbruken, kanskje noen hadde bedre gener - hvem vet? Det blir jo helt umulig å spekulere i dersom en har som mål å finne en slags fasit på hva som gjør at du overlever et liv med mye rus.