Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 811
Hei, noen som har noen formening om hvordan denne tjenesten egentlig fungerer? Jeg har alltid vært nysgjerrig på det. Jeg vet at brukere selv kan rapportere inn Kontroller men jeg er nysgjerrig på hvor de ellers får info fra? Noen som har noen innspill?
En av mine beste kjøp synes jeg. Man rapporter inn selv om kontroll eller dyr i veibanen eller andre ting.
Litt dyrt med 200 i månden men synes det er verdt det.
All rapportering er gjort av folk som har en safedrive i bilen. Blir du tatt i kontroll uten at den gir beskjed så betaler de boten din (så lenge du selv rapporterer kontrollen). Ting som fotobokser og strekningsmåling ligger jo inne fra før.

200kr/mnd for å kunne kjøre rundt kontroller daglig syntes jeg er grei pris.
Sist endret av sisterfister; 24. november 2023 kl. 01:21.
Det sitter vel folk på et slags callsenter/hjemmekontor som kvalitetssikrer det som rapporteres, og følger med på diverse forum/grupper som for eksempel varslingsrutiner på Facebook og lignende, og legger inn dette
Gull verdt,reddet meg fra kjøre på dyr ved et par anledninger da den har varslet.
Samme med hindringer i veien da en idiot sto havarert uten nødblink osv langs en bekmørk skogsvei. Hadde ikke den varslet om hindring hadde det smelt der for den var omtrent umulig se før man var "på" den.
De legger inn alt av kontroller osv veldig kjapt. Vet de får fra rapporter,facebook og politikontroller appen blant annet.
Politikontroll delen av det stemmer omtrent 1 av 10 ganger føles det som. Enten fordi politi pakker sakene sine ekstremt fort eller at det varsles mye unødvendig eller feil informasjon.

Fortsatt en fin ting å ha. Jeg har brukt den i en lang tid.

Koster dem for øvrig ingenting å betale folks bøter i ny og ned når man regner litt på det.
Politikontroll delen stemmer veldig ofte med engang,men da politiet selv har disse enhetene i endel biler blir det til at de pakker ned/bytter plass så fort de er "avslørt" et sted.