Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1320
Flere som har opplevd at man ligger å tenker på noe i det man skal til å sovne, og så plutselig oppdager man at man glemte hele tankerekka? Det skjer ofte med meg, og kan være irriterende om det var noen geniale tanker.
Sitat av Manualah Vis innlegg
Flere som har opplevd at man ligger å tenker på noe i det man skal til å sovne, og så plutselig oppdager man at man glemte hele tankerekka? Det skjer ofte med meg, og kan være irriterende om det var noen geniale tanker.
Vis hele sitatet...
Ikke bare når jeg skal sove men jevnt å trutt igjennom dagen.
Kanskje teste ut Nootropics?
Skjer hele tiden rett før jeg sovner
Tankerekker er litt som en flokk småfugl, plutselig flakser de vekk.
O
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Skriv notater? Ha post-its klare, eller bruk notat-app på telefon.
Opplever dette hele døgnet, og det kan være tidvis frustrerende. Både tanker, men også setninger jeg sier høyt med ord. Midt i så glemmer jeg hva jeg har sagt, og setningen videre.
Jeg har opplevd noe lignende. Det har vært som en motsatt deja-vu. Tankerekken går, så kombineres flere tanker og jeg får en åpenbaring, som om jeg finner ut av noe jeg aldri har hørt om eller tenkt før. Ideen framstår som genial og helt orginal i økonomisk, filosofisk eller sosiologisk forstand. Men det blir så raskt eksponensielt komplekst at korthuset faller sammen før jeg klarer å fange konseptet. 99% sikker på at dette bare er en "motsatt deja-vu", men frykter 1% at jeg akkurat ikke har kapasiteten til å holde på helt nye komplekse åpenbaringer.
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hardreset Vis innlegg
Jeg har opplevd noe lignende. Det har vært som en motsatt deja-vu. Tankerekken går, så kombineres flere tanker og jeg får en åpenbaring, som om jeg finner ut av noe jeg aldri har hørt om eller tenkt før. Ideen framstår som genial og helt orginal i økonomisk, filosofisk eller sosiologisk forstand. Men det blir så raskt eksponensielt komplekst at korthuset faller sammen før jeg klarer å fange konseptet. 99% sikker på at dette bare er en "motsatt deja-vu", men frykter 1% at jeg akkurat ikke har kapasiteten til å holde på helt nye komplekse åpenbaringer.
Vis hele sitatet...
Høres likt ut. Antar det er veldig vanlig, men likevel interessant hva som skjer. Motsatt dejavu - du føler du opplever noe du aldri har opplevd før?
Ligner veldig på det å prøve å lete frem en drøm for min del. Minner om gamle drømmer fra flere år tilbake kan helt plutselig dukke opp i random situasjoner i våken tilstand.
For meg høres dette mer ut som et tilfelle av å kunne gi F... Legge seg med tanker er jo det som dreper deg i lengden.
Har hatt huet så fullt av tankekjør at nå setter jeg pris på å ikke ha tanker når jeg skal sove.
Dette er et valg, enten er tankene noe du må gjøre noe med (notere?) eller gi langt F og sov godt..