Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1494
Et enkelt spørsmål. Har tenkt og slutte og røyke, men må ha en snus som ikke er for sterk. Har prøvd noen men de svir som bare F. Hvilken snus begynte dere med?
Takk for hjelp.
Tror styrkegraden på snus skal være merket. Det er bare til å starte med den svakeste.

Smak på snus er uansett preferanse så da er det bare til å prøve ut nye typer.

Lykke til med røykeslutt.
Snus er noe dritt.
På apoteket får du diverse røykeslutt preparater.
Mener på å huske at all snus svir i starten. Jeg begynte med röda lacket, men gikk over til Skruf superwhite fresh. Bruk helhvit snus i det minste
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Røykeplaster er tingen.
Skruf fresh s2, prøv den
Helhvit snus svir som regel mer. Den jeg begynte med var Gøteborgs Rapé no1. Den er svak og smaker godt. The Lab 12 og Nick og Johnny no5 er litt sterkere, og jeg snuste de en god stund. Alle tre er hvit/tørr snus, dvs. at det er "tradisjonelle" snuser med tobakk, og svir mindre. Gøteborgs svir minst.
Personlig så hater jeg smaken av skruf fresh, så jeg holdt meg unna den.
Sist endret av Mekkern; 21. november 2023 kl. 16:58.
Typer med mentol, eucalyptus, mint, wintergreen svir mer enn snus i alle andre mulige smaker.
Snus er ekstremt vanedannende, bedre droppe nikotin helt
De norske nettbutikker som selger snus har oppgitt styrke, kanskje det kan være noe å gå etter.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Dette er ikke en erfaring som jeg har, men moren min røyka siden hun var 14 men slutta når hun var sånn 18 fordi hun møtte pappa som ikke likte røyklukten i bilen og det at han måtte konstant stoppe for røyke pausen til mamma, så han ga hun en snus som holdt hun avhengig de neste 6 årene, og hun sa at det var sinnsykt mye vanskeligere å slutte på snus enn røyk
De dropsene med nikotin de selger på apoteket er nice
Hvorfor er alt på apoteket så dyrt?

Og hva er forskjellen på helhvit snus og nicotinell "nicotine-patches"? Er jo samme greia til to helt forskjellige priser er det ikke?

Det finnes forskjellige styrke-grader på vanlig snus og.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av Astro Man Vis innlegg
De dropsene med nikotin de selger på apoteket er nice
Vis hele sitatet...
Eller sånn Nikotin tyggis
Har sett noen prøve dem og sier at de funker veldig fint
Sist endret av 1Rapper; 22. november 2023 kl. 20:52.
Frykter at man kan bli like avhengig av tyggisen som sigarettene, Jeg føler at jeg til tider kan bli avhengig av tyggis uten nikotin, og om det er nikotin inne i dem så forbinder man de to sammen som gjør det ekstra vanskelig å slutte. I tillegg antar jeg at tyggisen er betydelig dyrere en sigaretter/snus om det er det man prøver å slutte med.

https://www.nrk.no/livsstil/avhengig...ummi-1.1318251

Glemte å legge til at tyggisen er mye bedre for kroppen din en sigaretter*
Sist endret av sjokotroll; 22. november 2023 kl. 21:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Den helhvite snusen er helt jævlig mot tannkjøttet og jeg er ganske sikker på enkelte av de også ødelegger tennene ganske mye fortere enn andre typer.

Hadde snust i noen år uten merkbare problemer, litt av og på, men da jeg begynte med «Loop» var løpet kjørt.
Var dum nok til å fortsette siden den var så god, og det har gitt meg permanent følelse av at noe etser på enkelte tenner.

Tar jeg en loop snus i dag så har jeg problemer med tannkjøtt og tenner i flere dager etterpå, det skjer ikke med brun snus, eller halvhvit/hvit fra andre merker, så vær forsiktig med Loop! Kjenner du noe ubehag så kast boksen med engang.
begynte selv med epok zest green, er styrke 4 så har den ikke særlig sterk smak. anbefaler egt ikke begynne tho, hella vanskelig å slutte
Skruf s2 superslim mener jeg er mindre pose og dermed mindre snus.

Ellers kan jeg anbefale vape, jeg prøvde 3 uker på plaster før jeg tiltet helt. Nå røyker jeg vape med 5mg nikotin, ganske svak dose. Har tatt noen røyk innimellom og da blir jeg svimmel. Planen min er å holde meg til vapen noen måneder, mens jeg sakte senker nikotininnholdet
Første boks jeg kjøpte var loop jalapeno lime, den lukter syyykt digg, men jeg føler ikke noe av den. Men jeg er ikke og har ikke lyst til å bli avhengig.

Jeg føler at de fleste som starter med nikotin enten som snus eller hva det nå enn er, ikke har lyst til å slutte med snus når det er lett for dem, men når de endelig har lyst til å slutte av div. grunner- så klarer de ikke, eller det er mye vanskeligere en om de sluttet når de ikke ville. Jeg tar the easy way out og bare ikke begynner.
Bare å slutte, ikke bytte.
Ja det gjør vondt en stund men det går over og det er bare viljestyrken det står på.
Dette klarer du
Sitat av sjokotroll Vis innlegg
Hvorfor er alt på apoteket så dyrt?

Og hva er forskjellen på helhvit snus og nicotinell "nicotine-patches"? Er jo samme greia til to helt forskjellige priser er det ikke?

Det finnes forskjellige styrke-grader på vanlig snus og.
Vis hele sitatet...

Nikotin plaster kan du bestemme lengden av virkningen

24 timers plaster med en og annen nikotin pastill her og der fungerer knall bra til å slutte med nikotin. Mens snusen er bare bra hvis du skal slutte å røyke.