Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1023
Vært dum å tabbet meg ut igjen..
Har ikke lappen, og hadde tatt en joint og en del Ksalol siste dagene. Jeg ble først anmeldt to ganger for et halvt år siden, deretter for 3 måneder siden, og nå igjen forrige uke. Har ikke blitt dømt enda, må vel vente et halvt år til sikkert, på rettsak.

Promilla første to gangene lå på 0,7 og 0,4 (kun hasj). Promillen tredje var clean.
Promillen på fjerde gang nå ligger sikkert på 3++), fordi omregningene dems er vanligvis facka på benzo har jeg skjønt.

Jeg har tabba meg ut grovt, ønsker bare å ta straffen, for så å ta bedre valg videre. Har kvitta meg med bilen nå, for jeg har innsett hvor idiot jeg har vært. Har ingen god unnskyldning heller, vet jeg er egoistisk. Men er lett å ikke se konsekvenser før de faktisk skjer.

Hva kan jeg vente meg av straff? Jeg har jo gjentatt det noen ganger nå før jeg lærte men har ikke blitt dømt før.

Gjerne kom med hva deres straff ble, og hvor høy promille, stresser en del men er klar for å ta konsekvensene av det jeg har gjort.

Btw vet det er ubetinget over 1,2 i promille, men har det noe å si om jeg er 1,5 eller 12? Har det noe å si på lengden på straff eller er det kun typ indikasjon på hvilken type straff?
Jeg har ikke svar på hva du kommer til å få men du kan få mine følelser: Du hører jo rett og slett hjemme i forvaring. I løpet av det halve året til rettssak har du vel sikkert pådratt deg enda flere saker der hvor du er i fare for samfunnet.

Edit: Jeg trodde først alle sakene handlet om alkohol. Beklager det, så tar tilbake mitt utbrudd da jeg ikke leste ditt innlegg godt nok. Det er heller ikke greit å slenge folk som ikke har gjort "alvorlig kriminalitet" i forvaring, det vil minske verdien i handlingene til de som faktisk har gjort og gjør noe "uhelbredelig" straffeverdig.
Sist endret av Hilbert; 16. november 2023 kl. 23:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er så trist med de reglene vi har for utregning av promille når det gjelder thc når man kan miste lappen flere dager etter kjøring selv om man er klinidk edru. Er vi heldige idag så endres grenseverdiene for thc da Høyesterett skal avgjøre om reglene har vært for strenge. Så det er mulig at noen av sakene vil få mildere straff eller ingen hvis det blir konklusjonen.t

Første gangen får man kanskje en uke eller to, jeg fikk ,1mnd andre gang (0.52 thc) det vsr ca 20 timer siden inntak. Ble så stoppet igjen nylig og aner ikke hva jeg får men hadde nok mere "promille"samt ikke lappen så jeg regner med det blir en god stund denne gangen siden ikke hadde lappen men egentlig hvis de endrer reglene så skulle jeg ikke mistet lappen i utgangspunktet og dermed heller ikke blitt stoppet andre gang men vet ikke om jeg kommer noen vei med det da. Men håper hvertfall at reglene for thc og kjøring endres slik at det blir rettferdig
Sitat av Hilbert Vis innlegg
Jeg har ikke svar på hva du kommer til å få men du kan få mine følelser: Du hører jo rett og slett hjemme i forvaring. I løpet av det halve året til rettssak har du vel sikkert pådratt deg enda flere saker der hvor du er i fare for samfunnet.

Edit: Jeg trodde først alle sakene handlet om alkohol. Beklager det, så tar tilbake mitt utbrudd da jeg ikke leste ditt innlegg godt nok. Det er heller ikke greit å slenge folk som ikke har gjort "alvorlig kriminalitet" i forvaring, det vil minske verdien i handlingene til de som faktisk har gjort og gjør noe "uhelbredelig" straffeverdig.
Vis hele sitatet...
Forstår ikke helt hvorfor du modererer deg og gjør om på det første du skrev, selv om hans handlinger selvfølgelig ikke kvalifiserer til forvaringsdom.

Er det noe bedre å kjøre rundt uten lappen med kroppen full av Xanax og hasj enn å kjøre i fylla?
Vil si begge tilfeller utgjør en betydelig nok fare for å kjøre ihjel noen
Jeg ble tatt med 0.7 fra alkohol og 1,2 fra rivotril (eller motsatt). Sammenlagt ble det 1.9 promille.
10k i bot og program mot ruskjøring og 2 år uten lappen. Usikker når du er tatt 2 forskjellige ganger. Det er få personer som må inn å sone har jeg inntrykk av iallfall første gangen det skjer.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Er så trist med de reglene vi har for utregning av promille når det gjelder thc når man kan miste lappen flere dager etter kjøring selv om man er klinidk edru. Er vi heldige idag så endres grenseverdiene for thc da Høyesterett skal avgjøre om reglene har vært for strenge. Så det er mulig at noen av sakene vil få mildere straff eller ingen hvis det blir konklusjonen.t

Første gangen får man kanskje en uke eller to, jeg fikk ,1mnd andre gang (0.52 thc) det vsr ca 20 timer siden inntak. Ble så stoppet igjen nylig og aner ikke hva jeg får men hadde nok mere "promille"samt ikke lappen så jeg regner med det blir en god stund denne gangen siden ikke hadde lappen men egentlig hvis de endrer reglene så skulle jeg ikke mistet lappen i utgangspunktet og dermed heller ikke blitt stoppet andre gang men vet ikke om jeg kommer noen vei med det da. Men håper hvertfall at reglene for thc og kjøring endres slik at det blir rettferdig
Vis hele sitatet...
Fikk du 1 mnd ubetinget eller betinget?
Sist endret av Allianceofsin; 17. november 2023 kl. 02:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
6 1
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Er så trist med de reglene vi har for utregning av promille når det gjelder thc når man kan miste lappen flere dager etter kjøring selv om man er klinidk edru. Er vi heldige idag så endres grenseverdiene for thc da Høyesterett skal avgjøre om reglene har vært for strenge. Så det er mulig at noen av sakene vil få mildere straff eller ingen hvis det blir konklusjonen.t

Første gangen får man kanskje en uke eller to, jeg fikk ,1mnd andre gang (0.52 thc) det vsr ca 20 timer siden inntak. Ble så stoppet igjen nylig og aner ikke hva jeg får men hadde nok mere "promille"samt ikke lappen så jeg regner med det blir en god stund denne gangen siden ikke hadde lappen men egentlig hvis de endrer reglene så skulle jeg ikke mistet lappen i utgangspunktet og dermed heller ikke blitt stoppet andre gang men vet ikke om jeg kommer noen vei med det da. Men håper hvertfall at reglene for thc og kjøring endres slik at det blir rettferdig
Vis hele sitatet...
Regner med ubetinga? Må vel vente meg det iallefall, sikkert mer for min del dessverre. Krysser fingra for at onkel ikke burer meg inne mer enn 6mnd iallefall.


Sitat av NokErNok Vis innlegg
Jeg ble tatt med 0.7 fra alkohol og 1,2 fra rivotril (eller motsatt). Sammenlagt ble det 1.9 promille.
10k i bot og program mot ruskjøring og 2 år uten lappen. Usikker når du er tatt 2 forskjellige ganger. Det er få personer som må inn å sone har jeg inntrykk av iallfall første gangen det skjer.
Vis hele sitatet...
Satser på 20-60 dager ubetinga, håper jeg slipper mer enn det.
Sist endret av xxsbxx; 17. november 2023 kl. 02:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av xxsbxx Vis innlegg
Regner med ubetinga? Må vel vente meg det iallefall, sikkert mer for min del dessverre. Krysser fingra for at onkel ikke burer meg inne mer enn 6mnd iallefall.




Satser på 20-60 dager ubetinga, håper jeg slipper mer enn det.
Vis hele sitatet...
Ca 10 år siden kom en kompis løpende inn døra midt på natta for å
gjemme seg etter å ha kjørt opp på autovernet som en slags rampe, og hoppet 7-8m ut i sjøen, men svømte i land og løp hjem til meg. Etter han kom ut av sjokk og fikk noen kaffe så kjørte jeg ham hjem der politiet sto og ventet. Tror ganske sikkert han hadde noe høyere verdier, hasj, valium, zopiclone og alko, samt rømt fra ulykkessted. Det ble 60 dager lenke og 8-12k bot ifh siste spørsmålet har jeg vanskelig for å se noe forskjell i grovhet i lovbrudd så lenge det ikke ble noe skader
Sist endret av Schyyy; 17. november 2023 kl. 04:53. Grunn: Typosss
Ja ubetinget men likevel får jeg søke fotlenke. Hadde valgt fengsel hvis ikke det var for jobb for det suger litt å sitte edru hjemme der man alltid har vært vandt til å ruse seg syns det er lettere i nye omgivelser