Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3156
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vil dele sin erfaring med frivillig arbeid? Tenker mest på festivaler, men er ute etter all erfaring.
Hva ønsker du spesielt å vite om? Du må være mer konkret
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
All erfaring med det. Hva er positivt, hva er negativt, er det verdt det i det hele tatt, hva får man igjen for det, arbeidsoppgaver, osv.. Noe av dette er sikkert helt inviduelt og kommer nok mye an på hvor man jobber som frivillig.
Om man har planer om å dra på festivalen i utgangspunktet, er det klart fordeler ved å være frivillig. Man får festivalpasset gratis mot at man jobber et par vakter, enten før, under eller etter festivalen (i mitt tilfelle var også tilgang til campingområdet inkludert). De fleste steder har man mulighet til å komme med ønsker om når man vil jobbe, men det kan jo selvfølgelig hende man ikke får sett alle artistene man ønsker. Arbeidsoppgavene er varierte, og man søker på hvilke kategorier man kunne tenke seg (eks. bar, mat, opprigg/nedrigg, osv.). Søker man etter at hovedopptaket er gjort (eller om de har fortløpende inntak), kan man sitte igjen med oppgaver som ikke er like gøy. Jeg fikk en arbeidsattest på de oppgavene jeg gjorde, men vet ikke om dette er vanlig praksis.

Den sosiale siden ved å være frivillig er for meg grunn nok til å søke. Man møter så mange ulike personer, og stifter bekjentskaper med mennesker man kanskje ellers ikke ville møtt. Har man mulighet vil jeg si at det er verdt å være frivillig.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar, Umami. Det er egentlig den sosiale delen jeg vil oppleve