Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5068
Hei!

Jeg har bestemt meg for å spille gjennom Super Mario 64 på pc i emulatoren Project64. Jeg har kommet til 20 stjerner men nå trenger jeg flye cap`en. Jeg vet hvor jeg får den, du får den ved å kikke opp på sola ute i gangen. Men problemet er at jeg ikke klarer å se opp! Jeg har googlet litt og alle sier at jeg skal bruke C knappene, men det virker ikke, selv om c knappene virker til å snu kameraet vanligvis i spillet. Noen som har noe tips?
Har du prøvd tasten det står "home" på?
Nå har jeg aldri spilt N64 på PC, men for å flytte kameraet bruker du vanligvis C-venstre og C-høyre. For å se opp, så må du trykke C-opp. Altså en annen knapp enn vanlig. Kanskje den er lokalisert like over?
Se igjennom kontroller innstillingene. "C-Up" bruker du for å styre hodet til Mario for å se opp på solen.
"C-Up" var framover på gul stikke/joystick på N64-kontrolleren.
Husk å stå rett under solen når du ser opp på den.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Eh. N64 hadde én joystick - "control stick".
C-knappene ble brukt til kamera i SM64.

Det er vanskelig å si hva de er satt til, gå på Options og Configure controller plugin.

Og så kan jeg hjertelig anbefale å bruke en ordentlig gamepad. N64-kontrolleren er komplisert nok til at det er håpløst å spille med tastatur. Hvis du har en Playstation 4 kan du paire controlleren med PC-en og bruke den, funker fett. Hvis ikke, er det mye bra til et par hundrelapper. Logitech hadde bra controllere sist jeg sjekket. Du finner sikkert N64-controllere som er gjort om til USB også, for maks autentisitet.
Sist endret av robhol; 22. april 2017 kl. 14:06.
Fikk det til, jeg trengte bare å oppdatere til siste versjon av Project64. Da fungerte det perfekt. Da er det bare å samle stjerner!

Kunne godt tenkt meg en kontroller så jeg må vurdere det. Så PS4 kontrolleren fungerer perfekt med Project64? Greit å få til å fungere? Må vurdere å kjøpe meg en sånn.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg bruker som regel Dualshock 4. Som jeg eier uten å ha PS4.
Den er selvfølgelig ikke helt lik den originale sci-fi-på-syre-aktige N64-kontrolleren, så jeg pleier å mappe C til høyre stick, A og B til kryss og firkant. L, R og Z til L1, R1 og R2. Dette funker upåklagelig for min del, men smak og behag. Og så er det selvfølgelig en vanesak.