Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  318 57282
Anjohan's Avatar
Trådstarter
OPPDATERING 22.03.2012

[COLOR="DarkOrange"][1.1][/COLOR] NY FUNKSJON:

- Elevduell (under menyen i borgen).

Elevduell er splitter ny funksjon, smart oppbygd og kan by på mye moro. Den vil bli utvidet med blant annet galleon-satsing fra utenforstående (som når man satser på hester i hesteløp). Det er en full oversikt på hvordan systemet funker på siden for de som skulle ha noen spørsmål.

Forlivig får man en galleongevinst og EXP når man vinner dueller, mens taperen derimot ikke mister noe annet enn å havne på duellisten som duellens ulykkelige taper.

Det koster heller ingenting å duellere med hverandre!

[COLOR="DarkOrange"][1.2][/COLOR] NYE ENDRINGER:

- Nye modifikasjoner i design.
- Uendelige med bugfixs overalt. Siden er mye mer fleksibel nå hva PHP og HTML-koding angår.

SJEKK www.anjohan.net NÅ!
Sist endret av Anjohan; 22. mars 2012 kl. 02:35.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noe nytt her snart, anjohan?
Bare varsel til dere som ikke vet det, så blir passordet lagret i klartekst.
og til deg anjohan, fiks det!
  • Hvor er "Biblioteket"? Er funksjonen fjernet/skjult?
  • Det samme gjelder "Kontoret".
  • Venusvogner virker... Umulige å finne. Fjernet funksjon eller uflaks?
  • Hva med en funksjon for å selge gjenstander i Diagonallmeningen også, og ikke bare til andre elever? Om man kan anskaffe f.eks 4 pakker allsmaksbønner på en utflukt blir det nytteløst å selge dem for 8 galleoner (Som man risikerer å bruke opptil flere utflukter på om man er uheldig) per stk til andre spillere.
  • Har de forskjellige tryllestavene noen reel effektiv forskjell? Eller er det mer bragging rights det går i? F.eks, vil det faktisk være hensiktsmessig å drive med utflukter til man har nok galleoner til å kjøpe en føniksstav eller olderstav, eller blir dette bare bortkastet tid?
  • Det samme spørsmålet gjelder forskjellige sopelimer.
  • Vet dette punktet kan anses som flisespikkeri, men kunne det vært en tanke å endre navnene på "Klasserom" til "Eliksirer" og "Forsvar mot svartekunster" til noe... Annet? Formler som "Alohomora" og "Lumos" er ikke akkurat det første man benytter seg av som direkte forsvarsmekanismer mot mørke makter... Vet også at det er en egen kategori som heter "Eliksirer" under "Din Karakter", men dette virker mer som en informativ oversikt enn en praktisk effekt.
  • Nå kan man jo tjene huspoeng, og dette er vel og bra, men har aldri opplevd å miste noen. Selvfølgelig klager jeg ikke på dette, men lurer bare på om dette er en eksisterende funksjon for tiden?
  • Ville det vært en tanke med Galtvang? Noe i samme stil som Diagonallmeningen, men med andre funksjoner?
▼ ... over et år senere ... ▼
Kan anbefale <input ......... required> istedet for redirect til en side med "du må fylle ut alle de obligatoriske... feltene"
▼ ... flere år senere ... ▼
Kan meddele at dette Harry Potter nettspillet kommer tilbake veldig snart, men startet fra scratch!

Spillet kommer pakket inn i et nytt og visuelt appelerrende, men enkelt design! Med langt bedre koding, og ekstremt tøffe funksjoner! En veldig fullsatt Harry Potter opplevelse!

Spillet vil også bli i Engelsk - istedenfor Norsk som i sist utgave, for å treffe et langt større publikum.

Håper alle som både spilte, men også hjalp til, i denne tråden vil finne ekstremt glede i å se det tilbake igjen!

Lumos Maxima!
Sist endret av Anjohan; 1. november 2016 kl. 13:17.
Sitat av Anjohan Vis innlegg
Kan meddele at dette Harry Potter nettspillet kommer tilbake veldig snart, men startet fra scratch!

Spillet kommer pakket inn i et nytt og visuelt appelerrende, men enkelt design! Med langt bedre koding, og ekstremt tøffe funksjoner! En veldig fullsatt Harry Potter opplevelse!

Spillet vil også bli i Engelsk - istedenfor Norsk som i sist utgave, for å treffe et langt større publikum.

Håper alle som både spilte, men også hjalp til, i denne tråden vil finne ekstremt glede i å se det tilbake igjen!

Lumos Maxima!
Vis hele sitatet...
Det blir sikkert stilig, men hvordan blir copyright greiene nå som du skal gjøre det mer avansert og det blir et større publikum enn bare Norge? Eller har du ikke tenkt å tjene penger på det?
Sitat av slappegodt Vis innlegg
Det blir sikkert stilig, men hvordan blir copyright greiene nå som du skal gjøre det mer avansert og det blir et større publikum enn bare Norge? Eller har du ikke tenkt å tjene penger på det?
Vis hele sitatet...
Vel, hovedtanken er egentlig ikke å tjene penger på det, men å la folk kose seg med spillet.

Skulle det bli stor pågang og det ville koste meg mye tid, ville jeg eventuelt solgt det eller forholdt meg til copyrights (eventuelt erstatte alle in-game bilder med lovlige bilder) eller havne om bord en slags avtale.

Men uansett, jeg er ikke i nærheten av den tankeprosessen engang. Nå er fokuset bare å lage et gøy spill alle kan more seg med, og skulle kjipa mor komme med copyright-boken så får jeg heller ta det etter som.
Sitat av Anjohan Vis innlegg
Vel, hovedtanken er egentlig ikke å tjene penger på det, men å la folk kose seg med spillet.

Skulle det bli stor pågang og det ville koste meg mye tid, ville jeg eventuelt solgt det eller forholdt meg til copyrights (eventuelt erstatte alle in-game bilder med lovlige bilder) eller havne om bord en slags avtale.

Men uansett, jeg er ikke i nærheten av den tankeprosessen engang. Nå er fokuset bare å lage et gøy spill alle kan more seg med, og skulle kjipa mor komme med copyright-boken så får jeg heller ta det etter som.
Vis hele sitatet...
Hahah, høres fett ut, gleder meg til å se det fulle spillet !
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Hva med å lage det flerspråklig? Jeg ser poenget med å gjøre det internasjonalt, men Høverstads oversettelse av begrepene er mye av moroa.
Med gettext er det lett å lage det oversettbart.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Anjohan Vis innlegg
Kan meddele at dette Harry Potter nettspillet kommer tilbake veldig snart, men startet fra scratch!

Spillet kommer pakket inn i et nytt og visuelt appelerrende, men enkelt design! Med langt bedre koding, og ekstremt tøffe funksjoner! En veldig fullsatt Harry Potter opplevelse!

Spillet vil også bli i Engelsk - istedenfor Norsk som i sist utgave, for å treffe et langt større publikum.

Håper alle som både spilte, men også hjalp til, i denne tråden vil finne ekstremt glede i å se det tilbake igjen!

Lumos Maxima!
Vis hele sitatet...
Still waiting -.-
▼ ... over et år senere ... ▼
Dette er fortsatt in-the-works, og har blitt ufattelig kult i kontrast med når jeg startet. Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe et domene riktig enda - før jeg vet om jeg kommer til å satse all-in eller ikke (ettersom dette er et hobbyprosjekt), men det kan være av interesse for enkelte kanskje å se en liten teaser:



kan man spille det?
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
kan man spille det?
Vis hele sitatet...
Om det er spillbart for et publikum? Eller generelt om det har fungerende funksjoner?
Må si at dette hørtes kult ut, stå på!
Hadde vært interessant med gamplay-teaser når du først skal tease oss.

Freak.no closed beta?
Om du har tenkt å tjene et eneste øre på det så bør du enten fjerne alle referanser til Harry Potter universet eller ta kontakt med rettighetshaverne og få tillatelse til å lage det (lykke til med det)
Sitat av 4pekatt1 Vis innlegg
Må si at dette hørtes kult ut, stå på!
Vis hele sitatet...
Tusen takk, kamerat!
Sitat av Pope Vis innlegg
Hadde vært interessant med gamplay-teaser når du først skal tease oss.

Freak.no closed beta?
Vis hele sitatet...
Haha, du! Du skal faktisk ikke se bortifra at jeg gjør dette, ettersom jeg vil se meg nødt til å lansere en BETA før en Alpha uavhengig av mine egne ønsker, i tilfelle uønskede, uoppdagede feil.
Sitat av ruskelusk Vis innlegg
Om du har tenkt å tjene et eneste øre på det så bør du enten fjerne alle referanser til Harry Potter universet eller ta kontakt med rettighetshaverne og få tillatelse til å lage det (lykke til med det)
Vis hele sitatet...
Oh yes, meget klar over dette. Men dette er en problemstilling jeg får komme til hvis det skulle bli aktuelt for min egen del.

Slik framtidsutsikten for spillet er nå, blir det å se hva andre synes - få dannet en brukerbase - og så får jeg eventuelt se om jeg ønsker/trenger penger for å holde spillet gående.
Sitat av Anjohan Vis innlegg
Tusen takk, kamerat!

Haha, du! Du skal faktisk ikke se bortifra at jeg gjør dette, ettersom jeg vil se meg nødt til å lansere en BETA før en Alpha uavhengig av mine egne ønsker, i tilfelle uønskede, uoppdagede feil.

Oh yes, meget klar over dette. Men dette er en problemstilling jeg får komme til hvis det skulle bli aktuelt for min egen del.

Slik framtidsutsikten for spillet er nå, blir det å se hva andre synes - få dannet en brukerbase - og så får jeg eventuelt se om jeg ønsker/trenger penger for å holde spillet gående.
Vis hele sitatet...
Kult konsept, men for din egen del ville jeg tenkt gjennom dette med rettigheter en gang til, hvertfall gjør litt research på hvordan rettighetshaverne vanligvis reagerer på slike brudd. Det handler ikke nødvendigvis kun om dine inntekter. Men dersom noen som har rettighetene på plass har en betalt versjon av ett lignende spill kan det tenkes at de kan komme med påstander om tapt inntekt.

Vil du ikke også stå litt friere i form av story dersom du løsriver deg litt Harry Potter?
Målgruppen kan jo muligens også øke litt med ett annet konsept.