Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1028
Har lyst til å leke med å lage musikk. Sjanger av type techno/trance/electro. Sitter her med programmet Ardour.
Her er det ingen lyder fra før. Har googlet i timesvis etter gratis lyder, men det meste koster penger. Det jeg har funnet til nå som er gratis har ikke vært noe særlig attraktivt.

Hvordan går man frem om man skal lage slik musikk? Er det nødvendig med et keyboard?
Du kommer langt med et keyboard, en pc med høytaller og tålmodighet! Musikk-bransjen er et seigt sted, det er ikke bare å mikse noe random lyder helt ute av takt og så forvente positiv tilbakemelding.
Nei, det er jeg ekstremt klar over.
Bruk FL studio eller reason og finn tutorials på youtube. Funker greit å bruke tastaturet i begynnelsen så kjøper du ett usb keyboard hvis du finner ut at du vil fortsette med å lage musikk.
Flott.
Siden du finner lite lydeffekter på nettet, så er vel siste mulighet å kjøpe de hvis du ikke finner de på bukta..
Sitter dessverre på en linuxbox. Så prøver å holde meg til åpne alternativer. Sist jeg prøvde Reason brukte jeg mer tid på å dra kabler.
Du kommer veldig langt med Fl studio
FL studio som sagt. Svært komplisert, men har du litt musikk i kroppen er det lett å lage låter som faktisk fenger.
Fl studio, det er en av de beste programmene som du faktisk får tak i. Last ned med torrent på sider som www.Btjunkie.org. men hvis du har løst å leke enda litt mer, kunne du også kjøpe et lite elektrisk trommesett. der har du veldig masse innstillinger som faktisk fungerer utrolig bra til techno.