Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 576
Hei. jeg driver å skal oppgradere Media Servern min som skal kobles opp mot en 120hz tv. den er kun til å høre musikk å se på youtube å filmer. Eventuelt å kjøre steam remote controll fra gaming pcn min for å spille på. noe som gjør at jeg ikke bruker krafta fra media servern.

tror dere det holder med et sånt grafikk kort? 1205650 ASUS Geforce RTX3050 Phoenix til å dra 4K UHD (2160p)
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Så lenge du ikke skal bruke den til annet enn musikk og film fungerer så og si alle skjermkort, så lenge de er kompatible med 4K og 120hz.
Hvis mediamaskinen skal stå nær TVen kan det lønne seg å se etter noe som støyer lite. Jeg tipper man får vifteløse løsninger som duger til formålet i dag.
ok. ja blir å velge noe som ikke lager mye støy, å kommer til å kjøre pcn på silent mode. iogmed at den er hjernen i hjemmekinoen. Kjipt å høre susing i bakgrunn når lydbilde er helt stille. for å få støtte til 120hz og 4k (HDMI 2.1) så må jeg ha 3 serien grafikk kort eller høyere.
Er det en faktisk 120 Hz tv du har kjøpt?

Vet at TVene pleier å like å lyve om frekvensen, hvor de lager juskemellombilder slik at de kan påstå at det er dobbel refresh rate. TVen min hjemme er 60Hz men påstår at den er 120Hz.

Den har ikke høy nok hdmi versjon for å kjøre 4K 120Hz, men jeg får faktisk 120Hz opp som et valg for 1080p. Men det jeg faktisk får på skjermen er absolutt ikke 120 Hz.

Hva HDMI versjon har TVen din?

Et RTX3050 er mer enn godt nok til å drive en 4K skjerm *i seg selv*, både på 60 og 120 Hz.

Bør klare å rendere 4K innhold fra youtube og videofiler uten problemer. Men hvor smooth den evt hadde klart å transcode innhold i 4K 60fps eller 120 fps on the fly er jeg usikker på.

Hvis formålet er som du beskriver, og du konsumerer "vanlig" innhold, skal en 3050 klare dette fint. Men lurt å sjekke opp at du faktisk har ekte 120 Hz
etter litt søking vil det tvilsomt klare gaming i 120hz på noe lavere grafikkoppløsning over low


Som du sier skal du bruke den til media, men jeg hadde gått for et annet kort til formålet.

Det er kjedelig å innse at du burde gått for noe bedre når man kjøper i denne prisklassen