Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1444
hei,

jeg har planer om å flytte til oslo pga. dama mi bor der og hun studere samt har en god jobb der

jeg vil egentlig bare høre erfaringer fra andre som bor i oslo i disse dager; hvordan står det til med jobber der f.eks?

hvor bor folket og hvor anbefaler folk å bo? vurderer å flytte til bøler da jeg bodde der for mange år siden, men vil jo egentlig bo LITT mer sentralt enn det

samtidig så føler jeg at det ikke er så lurt å flytte ditt pga. jeg tror boligprisene vil synke kraftig med tiden. i forhold til hvor mye kriminalitet osv. det har blitt der de siste årene. kan ikke huske av det var masseslagsmål og bilbranner før liksom
Hehe. Det var gjenger og masseslagsmål på 50-tallet også. Boligprisene vil nok fluktuere noe, men på sikt vil nok prisene bare gå opp. Ikke freak ut pga. overskrifter; Oslo er stort sett en veldig trygg by.
Hvor det er fint å bo er opp til hver enkelt person. Personlig synes jeg Bøler blir for langt unna sentrum, ser ikke helt vitsen med å bo i byen om jeg ikke skal bo i byen. Om jeg allikevel må reise langt kan jeg reise fra et sted som er hyggeligere enn Bøler(Lillestrøm feks). Men hey, whatever floats your boat.
Hvordan det er med jobb er jo også variabelt, alt etter hva slags jobb du er ute etter. Men overall så har oslo 1/3(kjapp hoderegning over ledige stillinger fra finn) av alle ledige jobber i landet, så det er jo en del å velge i her. Tror det skal godt gjøres å ikke finne en ledig stilling som passer til deg.
Som sagt kommer det jo an på hvordan du vil bo. Jeg hadde gjerne bodd innenfor ring 2. Men da koster det deretter.
Du burde tenke litt på om du har lyst til å bo nærme marka, nærme sentrum eller et sted i mellom.

Har bodd litt forskjellige steder. Både i utkanten av ring 3, og såvidt utenfor ring 1. Liker meg godt overalt, og fornøyd med det meste.

Velger man å bo langs hovedgater eller i sentrum må man tåle at det fort kan være bråk både på nattestid og dagtid. Men dette er noe jeg raskt ble vandt med.
Mtp kriminaliteten er det lite å bekymre seg for. Masseslagsmål og bilbranner preger ikke hverdagen for de fleste av oss
[2017]SSB:Aldri vært mindre kriminalitet
[2015]Antall ran har ikke vært lavere enn på 25 år. Også antall lommetyverier og innbrudd har gått ned
[2015]Kriminaliteten stuper i Oslo