Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2249
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei
Hva finner man ikke når man flytter inn i ett stort hus

http://photobucket.com/user/Skippern70/media/20171129_002516_zpsnsmpevqg.jpg.html

Lurer på om noen kan si meg hvordan dette fungerer har brent på et normalt apparat før men har ikke peiling på hvordan dette skal oppereres.
Men av ren nysgjerrighet har jeg lyst til å få prøvd det ut.
Noen som har noe forslag
Litt elendig bilde. kunne du tatt noen flere. Og ta noen som ikke er så nærme apparatet. Pluss at linken til bilde funker ikke skikkelig måtte kopiere den og lime inn i nettleser.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Prøvde å få linken bedre men fikk det ikke til.


Har ikke flere bilder nå da jeg er ute på reise noen uker
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ganske høy sputnik. Kanskje den har vært brukt på liggende varmtvannstank. Åssen er koblinga til satstanken? Flens med skrutvinner eller gjengeløsning?
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det skal ikke kobles på noen tank, det det du ser helt nederst her er et varme element på 1500w som er innebygd , så på en eller annen av inngangene her skal kobles direkte til satsdonken som da må som da må stå høyere en selve apparatet.
Hmm. Snodig design da. Ikke sett før.
Uvaksinert 👍
Hørte for mange år siden noen som prøvde å lage ett aparat hvor de sendte damp opp i systemet som så treffer satsen som renner/drypper nedover, fikk ikke med meg om damp og sats var adskilt, men det må det vel være? Kunne ikke helt skjønne hvordan de skulle få det til og hørte ikke noe mer rundt det. Kanskje det er ett slikt system hvor man bruker damp til å varme opp satsen?
Det der er et kontinuerlig destillasjonsapparat.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei ikke godt å si, har fått høre at det skal være laget ved NTNU en gang i tiden, og at det er utprøvd Ja, fikk høre at det ble kjørt igjennom 4000 L i en brenning på det av noen lokale her �� og at sluttvaten var vellykket, å jeg ser det er godt brukt.
Dette ser ut som en LM-kolonne
Minner litt om destilasjonsapparatet jeg kjøpte rundt 1995 for å lage batterivann. Det var helautomatisk med flotørstyrt start av kolbe og flotørstyrt vannstand i inntaks kar.
Mener å huske det var levert av Sønnak i Oslo, leter etter bilder nå