Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 32948
Sitat av uzen Vis innlegg
Har sittet på Hoff i 21 dager. Romkameraten min satt inne i 24 dager for vold mot politi.
Du må regne med fengsel fra 21 til 30 dager.
Hold en lav profil, vær positiv og bli med på akiviteter.

Skal du på Hoff må du absolutt komme deg på brakke 4. Der er de streite folka, resten av brakkene er fyllt med søppel og dop-vrak.
Vis hele sitatet...
hvor seriøse forbrytelser er det på hof egentlig?settes ranere og mordere der eller blir de sendt til oslo?

blir man utstøtt hvis man ikke gjør møkkajobbene som er tilgjengelige?pallespikring og slikt men velger å lese eller noe istedet?

kan man feks velge selv å dusje hver morgen før man begynner dagen eller er alt sånt bestemte rutiner?
Allslags forbrytere som har oppført seg bra gjennom soninga kan sone slutten av dommen sin på hoff, men er mest førstegangsforbrytere der. Soning på all lav til høy sikkerhet går som regel greit så lenge man har normal folkeskikk og litt sosiale antenner.
Sitat av ferrys Vis innlegg
hvor seriøse forbrytelser er det på hof egentlig?settes ranere og mordere der eller blir de sendt til oslo?

blir man utstøtt hvis man ikke gjør møkkajobbene som er tilgjengelige?pallespikring og slikt men velger å lese eller noe istedet?

kan man feks velge selv å dusje hver morgen før man begynner dagen eller er alt sånt bestemte rutiner?
Vis hele sitatet...

Du får ikke betalt for å sitte å lese. Hvis ikke du gidder å jobbe, så kan du lese så mye du orker på brakka. Nei, du blir ikke utstøtt
Rekker ikke å dusje om morgenen, hvis du har tenkt til å jobbe. Blir vekt.
Hvis du dropper å jobbe en dag, så kan du dusje når det passer.
Blir jævlig lange dager da, og du får heller ikke betalt for de dagene du ikke jobber. Hvis du får besøk, så kan du få penger av dem. Inntil 800 tror jeg det er. Står vel noe om det på en link jeg la ut her inne tidligere.
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Du får ikke betalt for å sitte å lese.

Rekker ikke å dusje om morgenen, hvis du har tenkt til å jobbe. Blir vekt.
Hvis du dropper å jobbe en dag, så kan du dusje når det passer.
Blir jævlig lange dager da, og du får heller ikke betalt for de dagene du ikke jobber. Hvis du får besøk, så kan du få penger av dem. Inntil 800 tror jeg det er. Står vel noe om det på en link jeg la ut her inne tidligere.
Vis hele sitatet...
ja studere mener jeg

da er det litt mer avslappet da hvis man velger å studere?at ting ikke er så hast og man kan legge opp ting litt etter eget ønske ellers

hvordan legges skole greiene opp da?noen spesielle tider og sånn?

hva skal du med penger i fengselet uansett så lenge du har til røyk og drit

hvor mye får du liksom for å jobbe da?hva er lønnen?

forstår ikke hvorfor folk utenfor mister leilighetene osv hvis man kan jobbe da,som denne som mistet leiligheten hver gang han ble satt inn

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10084601
Sitat av ferrys Vis innlegg
ja studere mener jeg

da er det litt mer avslappet da hvis man velger å studere?at ting ikke er så hast og man kan legge opp ting litt etter eget ønske ellers

hvordan legges skole greiene opp da?noen spesielle tider og sånn?

hva skal du med penger i fengselet uansett så lenge du har til røyk og drit

hvor mye får du liksom for å jobbe da?hva er lønnen?

forstår ikke hvorfor folk utenfor mister leilighetene osv hvis man kan jobbe da,som denne som mistet leiligheten hver gang han ble satt inn

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10084601
Vis hele sitatet...
Det jeg snakker om er Hof (åpen soning)
Ingen som studerer der.
En må jo nesten ha kr hvis man skal få kjøpt røyk osv. Blir ikke rik, på Hof er det vel 260 i uka om jeg husker riktig, og det er hvis du har jobba alle dagene. Er en kiosk som er oppe 2 dager i uka. Er vel oppe rundt 2 timer.
Sist endret av hypphypp; 2. november 2011 kl. 15:42.
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Det jeg snakker om er Hof (åpen soning)
Ingen som studerer der.
En må jo nesten ha kr hvis man skal få kjøpt røyk osv. Blir ikke rik, på Hof er det vel 260 i uka om jeg husker riktig, og det er hvis du har jobba alle dagene. Er en kiosk som er oppe 2 dager i uka. Er vel oppe rundt 2 timer.
Vis hele sitatet...
sikker?husker noen jeg visste hvem var ble dømt for ran og fikk et år,de skulle vell mest sannsynelig dit og de sa i retten at de skulle få seg utdanning i fengselet

det er f meg dårlig betalt...
Sitat av ferrys Vis innlegg

det er f meg dårlig betalt...
Vis hele sitatet...
Det er et fengsel, ingen vanlig jobb.
Sitat av stagg Vis innlegg
Det er et fengsel, ingen vanlig jobb.
Vis hele sitatet...
joda,jeg trodde det bare var litt mer
Imo er man ganske heldige som har muligheten til å få betalt for arbeid man gjør i fengsel. Kan tenke meg det hjelper litt på motivasjonen
Sitat av ferrys Vis innlegg
sikker?husker noen jeg visste hvem var ble dømt for ran og fikk et år,de skulle vell mest sannsynelig dit og de sa i retten at de skulle få seg utdanning i fengselet

det er f meg dårlig betalt...
Vis hele sitatet...
Hvis de skulle sitte inne et år for ran, så skulle dem ikke dit.
35 kr dagen er passe dårlig ja..
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Hvis de skulle sitte inne et år for ran, så skulle dem ikke dit.
35 kr dagen er passe dårlig ja..
Vis hele sitatet...
hvor tror du dem ble sendt da?dette er på østlandet
trodde alle førstegans ble sendt til hof jeg,med mindre du var en fare,hadde drept noen eller noe
Sist endret av ferrys; 3. november 2011 kl. 08:05.
Sitat av ferrys Vis innlegg
hvor tror du dem ble sendt da?dette er på østlandet
trodde alle førstegans ble sendt til hof jeg,med mindre du var en fare,hadde drept noen eller noe
Vis hele sitatet...

Tja, Sem for eksempel. Nei, har ingenting å si, så lenge dem skal sitte såpass lenge som et år. Godt mulig dem kan sone dem 2-3 siste mnd på Hof, eller en annen plass som det er åpen soning.
Ca. alle kan starte sin soning på åpen avdeling etter de inførte den nye justisreformen, så ikke noe umulighet at de startet å sone på Hoff.
Ok, ikke fått med meg den.
Men det høres litt merkelig ut at dem skal begynne å sone på åpen, for så å bli flytta.
Er vel mere logisk at dem soner slutten av dommen på åpen.
Om de oppfører seg så blir de jo ikke flyttet - Er en praksis som går på å gi fanger mer tillit, noe de har kopiert fra danmark hvor det har fungert ypperlig. Målet til nåvære regjering er mer åpne soninger/soning i friheten kontra lukket soning.
Greit nok, men jeg tviler sterkt på at dem får et år på åpen. Da blir det ikke rare straffa, hvis man kan sone et par år på åpen.
Straffa er frihetsberørelse. Får starte på åpen med langt mer enn 1år ubetinget å sone. Husker ikke helt hva grenser som var, men du kan gå rett på åpen med 5-6år. Alle saker blir nok enkeltmans vurdert tho
Når du sier det, så kom jeg på en dokumentar jeg så for mange år siden (se om jeg klarer å finne den). Dem sona de siste åra på åpen langt inni svartaste skauen, husker ikke hvor. Men det var folk med lange straffer som hadde sitti på lukket i mange år før dem kom dit. Men på steder som Hof blir du i hvert fall ikke værende i mange år.
Sonet en flerårig dom selv og startet på lukket og gikk over på åpen. Men slik er det da alltså ikke lenger. Er ikke noe big mystery så lite vits å diskutere det egentlig. Nei du går nok fra hoff til en overgangsbolig om du har en lang dom. Evt til et annet åpent fengsel med flere muligheter...
Du tenker sikkert på bastøy.
Om man ikke møter opp til soning men melder seg f eks. noen måneder etterpå. Vil man da bli satt på vent igjen å få ny innkallelse til soning eller blir det varetektscelle med en gang fram til man får ny plass?
Kan fort bli pågrepet på gata og bli overført rett til soning. Noen ny innkallelse og møte opp som at inget skulle skjedd er heller tvilsomt. Er ikke noe problem å ringe de man får innkalling til sonings-brevet fra og utsette oppmøte med noen uker tho
Er det nokon her inne som har sotte på Ila? Nokon som kan greie ut om ditta fengslet?
Dere som fikk aap penger før dere måtte sitte inne,fortsetter alt som vanlig på nav selv om det stopper mens du er inne eller mister du rettighetene dine?
Sitat av MerPenger Vis innlegg
Dere som fikk aap penger før dere måtte sitte inne,fortsetter alt som vanlig på nav selv om det stopper mens du er inne eller mister du rettighetene dine?
Vis hele sitatet...

Når broren min satt inne i våres, så skulle jeg levere mld korta for han i de mnd. Etter 2 utbetalinger ble pengene stoppa, og han måtte tilbake betale alt.

Ups, ser det var noe annet du lurte på. Han måtte søke på nytt når han kom ut, men han hadde heller ikke sagt i fra på NAV at han skulle inn.
Så du burde si i fra på NAV, så ordner det seg sikkert.
noen så jeg kjenner syns det er helt ok å sitte inne, ok mat, greie betjenter osv. noen kunne velge å jobbe vis dem hadde lyst,( å vis ikke du har lyst kan du begynne å trene).

litt ot; hvorfor slo du han tjeneste mannen? og vis du er mann nok til å kline til en betjent så burde vell ikke de å sitte inne være noe problem for en sånn som deg
Tar de fra deg tlf når du sitter inne eller får du ha denne?
Sitat av MerPenger Vis innlegg
Tar de fra deg tlf når du sitter inne eller får du ha denne?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sittet inne, men det sier da seg selv Ingen privat-telefon der nei.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg har ikke sittet inne, men det sier da seg selv Ingen privat-telefon der nei.
Vis hele sitatet...
Tek dei vare på dessa da, så fær du dei når du slepp ut att?
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg har ikke sittet inne, men det sier da seg selv Ingen privat-telefon der nei.
Vis hele sitatet...
Nei det gjør det ikke,jeg har smuglet inn varer til hof ved gjerdene og vi ble guidet via mobil telefon hele veien,dette var noen år siden..
Sitat av MerPenger Vis innlegg
Nei det gjør det ikke,jeg har smuglet inn varer til hof ved gjerdene og vi ble guidet via mobil telefon hele veien,dette var noen år siden..
Vis hele sitatet...
Var det vanskeleg og smugle inn dette? Eg ser for meg dette kan være særs vanskeleg..
Sitat av traktor94 Vis innlegg
Var det vanskeleg og smugle inn dette? Eg ser for meg dette kan være særs vanskeleg..
Vis hele sitatet...
Nei det var veldig lett,jeg fikk tilogmed lagt det på feil sted fordi de i tlf trodde jeg var et annet sted enn jeg egentlig var,mørk kveld osv..så de måtte forbi en gjeng kameraer og shit å hente dette, som egentlig kunne vært unngått,men alt gikk bra fordet

Jeg la det bare under/ved gjerdet så min del av jobben var ikke den vanskelige
Sist endret av MerPenger; 13. november 2011 kl. 15:42.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av MerPenger Vis innlegg
Nei det var veldig lett,jeg fikk tilogmed lagt det på feil sted fordi de i tlf trodde jeg var et annet sted enn jeg egentlig var,mørk kveld osv..så de måtte forbi en gjeng kameraer og shit å hente dette, som egentlig kunne vært unngått,men alt gikk bra fordet

Jeg la det bare under/ved gjerdet så min del av jobben var ikke den vanskelige
Vis hele sitatet...
Sånn å forstå ja. Så du fekk i oppgåve å legge varene ved gjerdet, så blir de hentet?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Stor andel av de som sitter i fengsel har erfaring med å smugle ting over landegrensene, så å få smuglet ting inn på åpne anstalter er ikke noe problem. På lukkende fengsler får du inn det du måtte ønske så lenge det er plass rektalt...
▼ ... flere år senere ... ▼
Da er jeg på vei inn igjen. ett år for 6,2 kilo hasj. Dessverre. Sånn er livet.
▼ ... flere år senere ... ▼
Nettopp hatt min første og siste tur innom kasjotten. Er det åpent eller lukket fengsel du skal på?, jeg synes det var latterlig greit. Mye å gjøre, kom i god kontakt med folk og maten var 6/10.