Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 56158
Hei,

Tenkte å bestille meg ny vinterjakke også fant jeg denne siden fruugo.no og det virker som en seriøs side som videreselger produkter for tredjeparter, men fant ingen info om hvorvidt det er moms/toll på produkter bestilt til Norge.

Er det noen som har bestilt på den siden før og eventuelt kan hjelpe meg?
Det er alltid toll/moms på klær bestilt til Norge hvis kjøpesummen er Kr 350,- eller over.
Toll 10,2% + mva 25%

Etter en rask sjekk så fant jeg att jeg personlig ikke ville ha handlet fra fruugo.no (engelsk selskap)
De har forbløffende høye frakt priser blant annet. De har heller ikke noe informasjon på siden om leveringsvilkår/returrett/garanti eller noe annet du burde bli opplyst om.
Sist endret av SpecialWeirdo10; 8. desember 2017 kl. 17:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
De har heller ikke noe informasjon på siden om leveringsvilkår/returrett/garanti eller noe annet du burde bli opplyst om.
Vis hele sitatet...
Hvis du går inn på et produkt står det ironisk nok TO knagger under;

- Leveringsinfo
- Regler for retur

Anyhow, så vel ikke ut som et nettbutikk jeg hadde brukt med det første.

Edit: googlet rundt fant svært lite, bortsett fra på trustpilot.com hvor fruugo har fått tre svært positive tilbakemeldinger på nesten nøyaktig samme tid. Søkte dem opp på facebook og der var det en stor mengde "this is scam", "steal your money" kommentarer. Styr unna og god helg!
Sist endret av Hydra; 8. desember 2017 kl. 20:36.
Sitat av Hydra Vis innlegg
Hvis du går inn på et produkt står det ironisk nok TO knagger under;

- Leveringsinfo
- Regler for retur

Anyhow, så vel ikke ut som et nettbutikk jeg hadde brukt med det første.
Vis hele sitatet...
Ohhhhh nifty.
Var ikke det mest innlysende stedet å finne denne infoen, godt sett
Jeg sjekket pris på ersrtattningsbatteri til kameraet mitt, Fruugo tar Kr 1388,- levert på døra, Batteryuppgrade tar kr 234,- levert på døra