Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1245
Har ingen erfaring med spilling, har heller ikke god økonomi til å kjøpe utstyr. Fins det noen gøye spill som man kan spille på vanlig laptop? Gjerne noe action eller skytespill. Å gjerne noe som gjør at jeg ksnske blir litt bitt av pastillen og får lyst å game mer og bli god
Du kan jo sjekke ut "free to play" på Steam.

Både Quake, Counter-Strike og Dota 2 er gratis.

Dota 2 kan ha en bratt læringskurve, men det byr på action, variasjon og spenning!

Ingen av de spillene krever vel all verden til maskin heller.
Sist endret av Asket; 2 uker siden kl. 12:51. Grunn: Typo
Om du ikke har noe erfaring med gaming anbefaler jeg minecraft. Så enkelt at barn har det gøy og voksene med tusenvis av timer i spillet stadig finner nye utfordringer. Spill på survival mode og ha det som mål a drepe dragen. Da har du hundrevis av timer med eventyr foran deg. Pass på så ikke su blir avhengig.
Sist endret av Kaizen; 2 uker siden kl. 13:24.
Trådstarter
Er det dere foreslår her gratis forresten?
Psykisk ustabil
Sitat av Ab083351 Vis innlegg
Er det dere foreslår her gratis forresten?
Vis hele sitatet...
Counter-Strike er gratis, men du kan betale for å få lov til å være med og spille «organisert» på en måte
Sitat av Ab083351 Vis innlegg
Er det dere foreslår her gratis forresten?
Vis hele sitatet...
Minecraft som er nevnt er forsåvidt ikke gratis. Koster 200kr'ish.

World of Tanks, World of Warships og Warthunder er gratis om du liker tank on tank action eller skip mot skip. Warthunder har fly også og alle de spillene er gratis.

Team Fortress 2 og Overwatch 2 er vel begge gratis også og er skytespill der man spiller forskjellige klasser med sine egen styrker og svakheter.
Valorant er også i samme gate, men det har jeg ikke spilt så mye selv.
Sist endret av Petruz; 2 uker siden kl. 14:47.
Mange av spillene som anbefales her er ganske vanskelige, Dota 2 som første spill hvis man aldri har spilt før?

Det finnes masse gratis spill, men ofte finansieres de med reklame eller kjøp inni spillet, så jeg vil anbefale å følge med på Steam og kjøpe når det er salg. Det er jevnlig veldig gode salg på spill, så det er mye å spare på å følge med litt.

Hvis du er helt fersk på spill ville jeg prøvd litt forskjellige kategorier. Se på Steam, og les anmeldelser. Action- og skyte-spill er populære i mange miljøer, men kan være veldig krevende å få til for en nybegynner

TS: hvor gammel er du, og har du virkelig ingen erfaring med spill? Med litt mer bakgrunn er det lettere å anbefale
Sist endret av Hagegnom; 2 uker siden kl. 15:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Eller Starcraft 2, som også har blitt free to play.
Diablo 2 er også jævlig fett. Remastered er ikke gratis da, men vel verdt pengene.
Nesten alt som er online er vanskelig for de uten spillerfaring, andre spillere har ofte mye erfaring og masse tid til å trene.
Jeg merker selv at jeg ikke har sjangs i noe online lenger som er i gata meg mot annen random, like greit å chille i single player eller i konseptet åpen verden med andre spillere uten at de er mot hverandre.

Du kan jo teste ut https://www.xbox.com/nb-NO/xbox-game-pass/pc-game-pass og sjekke ut spill, det er ikke gratis men heller ikke så dyrt.
Sist endret av SinHazzard; 2 uker siden kl. 18:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du lyst til å gi oss en sjanger i det minste da? For hvis ikke så kan jeg anbefale de spilla som følger med windows.

Ellers vil jeg absolutt anbefale deg å kjøpe et spill. Du blir spammet ned av reklame på gratisspill og det ødelegger spillopplevelsen.

Red Alert 2
Age of Empires (2)
Rollercoaster Tycoon
Cs2
Dota2
Heartstone
Overwatch
Sist endret av IneartheDx; 2 uker siden kl. 18:17.
Farcry 1 er top notch .
GTA San Andreas er lett å kjøre, har masse mods og er morsomt selv om det drar litt på åra. Postal 2 kan jeg også anbefale.
Favoritten min er Tetris, kan spilles bl a i MAME. Det er også mange andre sjangere i MAME enn puslespillet jeg allerede har nevnt. Bomb Jack, Gyruss, Shinobi, Rygar, Gauntlet, Chrystal Castles for å nevne noen.
Sist endret av ketoDaddy; 1 uke siden kl. 13:45.
Sjekk ut Xbox game pass Det er subscription, usikker pris men i DK betaler jeg 109,- for ultimate med xbox live, EA games og full game pass. Kort sagt, netflix for spill, hundervis av dem! Sjekk det ut, er riktig mange indie games og eldre mega kule spill som du nemt kan kjøre på en laptop
Har du prøvd Spiritfarer ?
Litt vanskelig uten en sjanger men kan gi deg litt å gå etter. Siden du ikke har spilt noen dataspill, tar jeg utgangspunkt i at du er eldre eller synes de er barnslige. Kan jo selvfølgelig være alt mulig, så her er noen litt grunnleggende spill som kan få deg i gang. Det krever ikke en dyr pc og kan spilles fra en laptop:

Nerd:
- The Sims 1 og 2: Bygg et hus, innred det, lag en karakter/famile og spill som de.
- Sim City: Bygg en by, du soner områder, strekker vannrør/elektristet, ser at byen vokser og får den til å gå rundt.
- Europa Universalis 4 - Dette er litt som risk-spillene der du er et land og kan vokse deg større gjennom politikk og krig.
- Total War-serien - Samme som over bare at du er general og rekrutterer en hær og sloss deg rundt på kontinentet. Anbefaler Empire/Napoleon/Rome.
-Civilization 5

Skytespill:
- Half Life 1 og 2. Fin innføring i skytespill, du trenger en datamus.
- Counter Strike som andre har nevnt er litt i samme sjangren men flerspiller.

Andre du kan ta en titt på er Uncharted-serien der du er en slags Indiana Jones eventyrer, et slags "film/opplevelses-spill". Disco Elysium er også et kult rollespill.
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Er mange gode gratis spill, men det er mye søppel blant dem også. Du bør evt vurdere å piratkopiere noen spill.

Blant kjente free to play spill folk liker: warthunder, warframe, fortnite, counter strike, hearthstone, sims 4, team fortress 2, dota 2, overwatch 2, rocket league, teamfight tactics, Valorant, apex, RuneScape, hearthstone, multiversus

Har filtrert bort de drøyeste microtransaction-spillene som world of tanks, warthunder, Genshin impact etc.

StarCraft er også gratis i disse dager, og er en favoritt, men er muligens ikke det letteste spillet å begynne med. Blir du flink i path of exile og trading kan du faktisk tjene en del irl penger på det.
Sist endret av frilansloser; 1 uke siden kl. 09:38.