Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 990
Hei. Har nådd punktet der jeg virkelig trenger mere lagring på ps5.
Maskina blir full når jeg har 2-4 spill lastet ned. Jeg streamer en del spill via playstation plus abonnementet
Men de større og nyeste spillene tar så stor plass må jeg utvide.
Har kommet frem til at en ekstern harddisk kun fungerer som en "mellomstasjon" der man kan lagre og laste ned spill til men ikke kan spilles fra ? Så den brukes som en mellomstasjon der man flytter spill mellom ekstern disk og maskinen for bruk ?

Men hva med og sette inn en ekstra SSD ?
Vil den fungere som vanlig og jeg kan laste ned spill og kjøre det direkte fra SSD ?

Hvis ja. Hvilken ssd burde jeg gå for ? Går det for det samme eller er det noen som ikke passer i ps5 ?

Jeg vil gjerne oppgradere med 2-4 tb ekstra men har ingen snøring på hva jeg bør kjøpe og hva som evt er kompatibel med maskinen.
Ganske sikker på jeg klarer og funke opp og kortslutte eller gjøre maskinen helt ubrukelig uansett..

Hilsen verdens mest tilbakestående på elektronikk og hardware osv..
Det å sette inn en NVME is PS5 er så enkelt at min farmor hadde mestret det, så dette klarer du! Din oppfatning av ekstern harddisk er helt korrekt og ikke hva du ønsker deg, kjøp deg denne og søk opp på YouTube og finn tutorial.
Har denne selv:
https://www.komplett.no/product/1201...2-nvme-ssd-2tb

Fungerer utmerket og installasjon er veldig enkelt.
Veldig fornøyd med WD Black SN850X NVMe SSD 2TB i min PS5, men som andre allerede har sagt, listen over kompatible disker er lang og du blir nok like fornøyd teknisk sett med alle de som nevnes i diverse kåringer over de beste for PS5. Hadde ikke Komplett hatt -981 kr rabatt på min når jeg kjøpte den så hadde jeg sikkert valgt en billigere en fra listen, men den var både billig og på lager så PorterBuddy kunne levere den lynkjapt.