Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3338
Har prøvd forskjellige proxyer, men ingen av dem fungerer. Noen som har et tips til å få Spotify til å fungere på skolen? Er portene som er stengt, fikk til å installere det.
Har prøvd litt forskjellig jeg også, dog uten hell.
Jeg håper det er greit at jeg stiller et OT spørsmål:

Vi har muligheten til å gå på Spotify på skolen. Det har ikke blitt blokkert her. Men lærerene sier at det er strengt forbudt, siden det er en streaming tjeneste. Men hvor mye streamer egentlig Spotify? Er det ikke rundt 1 sekund? Vi har ikke lov til å være på Spotify, men vi Youtube er litt greit. Vi har irritert oss på dette lenge. Så... Hvor lenge streamer spotify en sang, i forhold til Youtube? Og hvor mange kb/mg i forhold til en vanlig internettside med bilder, osv.
Takk for svar.

On topic:
Dere kan vell prøve å lage deres egen? Tror ikke det skulle være så veldig vanskelig...
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Har du prøvd med hotspotshield?
Spotify bruker 192 kbit/s + opplasting av uviss hastighet.

Youtube bruker 320 kbit/s for vanlig video, 800 kbit/s for høy kvalitet.

Å laste ned forsiden av VG bruker kanskje 3000kbit/s med en varighet på 3 sekunder, hvis vi ikke tar med flash-reklamen på eksterne servere.
kjør dt via minnepenn??... funka her..
Klarer ikke kjøre programmet, men portene er blokkert.
Sitat av jeppfi Vis innlegg
Klarer ikke kjøre programmet, men portene er blokkert.
Vis hele sitatet...
Du får være den kuleste gutten i gata og bruke telefonen som modem for å komme deg på nett, deretter streame.
Sorry, formulerte feil der. Klarer å kjøre programmet.

AtXbYeA: Får vel sette opp Hero'n som modem da.
Funker YourFreedom og sockscap? Da funker Spotify også.


1. Følg DENNE guiden (Bare nødvendig hvis du ikke har Sockscap eller YF)
2. Åpne Spotify og vent på feilmeldingen.
3. Proxy settings.
Finn Socks5 og sett innstillingene:
-Host: localhost
-Port: 1080

Så logger du deg inn og hører på musikk : )
Fikk ikke til YF. Finner ikke serverne.
Sitat av jeppfi Vis innlegg
Fikk ikke til YF. Finner ikke serverne.
Vis hele sitatet...
Prøv å skrive inn server manuelt, etter å ha laget brukerkonto.

Serverene er listet her, bare legg til "your-freedom.de" etter ems og to tall, eks:

ems17.your-freedom.de

Prøv litt forskjellige servere, men anbefaler de som ligger i tyskland Og, prøv ut forskjellige protokoller (HTTPS, FTP, UDP osv.) UDP har jeg stort sett hatt bra erfaring med
Skulle helst hatt en i Norge, Sverige, Finland eller UK. Da Spotify blokkerer brukere utenfor disse områdene.

Edit: Fant UK server, får prøve det i morgen
Sist endret av jeppfi; 30. september 2009 kl. 21:09.
Neppe, jeg var da ikke blokkert verken i irland (nei irland er ikke UK) eller frankrike, men dersom du streamer utenfor landet du har i profilen din får du bare gjøre det i 14 dager før du må returnere til "hjemlandet" ditt, ellers blir kontoen deaktivert.
Ok, leste bare kjapt over, takk for rettelsen AtXbYeA.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av stigi Vis innlegg
Jeg håper det er greit at jeg stiller et OT spørsmål:

Vi har muligheten til å gå på Spotify på skolen. Det har ikke blitt blokkert her. Men lærerene sier at det er strengt forbudt, siden det er en streaming tjeneste. Men hvor mye streamer egentlig Spotify? Er det ikke rundt 1 sekund? Vi har ikke lov til å være på Spotify, men vi Youtube er litt greit. Vi har irritert oss på dette lenge. Så... Hvor lenge streamer spotify en sang, i forhold til Youtube? Og hvor mange kb/mg i forhold til en vanlig internettside med bilder, osv.
Takk for svar.

On topic:
Dere kan vell prøve å lage deres egen? Tror ikke det skulle være så veldig vanskelig...
Vis hele sitatet...
Nå er vel streamingen i seg selv ikke det som er mest ressurskrevende eller det som er mest problematisk i forhold til installasjoner på skolemaskiner. Spotify bruker også p2p-teknologi for å avlaste servere og sikre stabilitet. Spotifyklienten og systemet er beskyttet proprietær teknologi, og det er vanskelig å verken styre mengde eller vite hvordan dette fungerer, uten å bryte lisensavtalen tilknyttet klienten og tjenesten.
Det kan ligge sikkerhetshull i Spotify (dog meget usannsynlig) som gjør det mulig å utnytte skolene. Ellers, som nevnt, så vil det være en betydelig belastning på utgående trafikk. Det er også problematisk at skolene står som tjenere for kommersiell virksomhet som ikke er relatert til undervisning. De fleste utdanningsinstitusjoner har gode netttilkoblinger, som det er gjort betydelige investeringer i, som da plutselig er et verktøy for Spotify Ltd. som tjener meget gode penger på en investering de aldri har puttet en krone i.

Ellers så må klientene installeres på skolemaskinene for at dette skal fungere. Nå er dette også muligens problematisk i forhold til lisensavtalen med Spotify. Det er kun privatpersoner som har adgang til å inngå avtale med Spotify, til privat bruk. Nå er det skolen som er ansvarlig for all programvare som installeres på deres maskiner, og vil dermed trolig være ansvarlig for Spotifyklienten - noe de ikke kan være jf. avtalevilkårene.

Nå høres det litt ut som at vedkommende som har videreformidlet instruksen fra rektors kontor, ikke nødvendigvis har giddet å ta hele problemstillingen. Det er heller ikke sikkert at kunnskap om verken lovverk, avtaler eller teknologien bak Spotify er drøftet nøye. Alt som kanskje er tatt opp, er at Spotify muligens tar mye av nettet. Nå er det mange, og mye bedre grunner til å begrense adgangen til Spotify, enn inngående trafikk - og jeg har skissert opp noen her... (om vel på etterskudd)
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Og så finnes grooveshark som også kjører rett i nettleser uten noe stress.
Ninja'd...
Sist endret av Trollsauen; 16. november 2012 kl. 15:30. Grunn: Ninja'd
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Om du er elev i Troms funker det med å legge inn proxy.troms.vgs.no, ingen portnummer, brukernavn og passord
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nå? Får bare opp nedlastningsside for Spotify, jeg. Er sikkert en beta, eller noe.
Det ser ut til at tilgangen må aktiveres gjennom en Facebook-app - se utdrag fra Hardware.nos artikkel:
Sitat av Hardware.no
For å prøve betaen selv må du selvfølgelig ha en Spotifykonto. Tjenesten er tilgjengelig på nettadressen play.spotify.com, men for å aktivere din betatilgang må du først gå via denne lenken. Den siste lenken bør aktivere tjenesten for deg. Neste gang du vil prøve ut tjenesten skal du bare trenge å gå til den første, vanlige URL-en.
Vis hele sitatet...