Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 443
Hei! Jeg har en WD Elements (2tb, ekstern) som jeg kjøpte for ca 2 år siden.

Nå det siste halvåret så har den begynt å oppføre seg relativt merklig.

- µTorrent og Steam har nesten hele tiden "Disk Overload" når jeg har høye hastigheter.
- Den kan finne på å bli "korrupt" sånn at jeg må plugge den ut og inn igjen for å komme inn på den.
- Noen ganger så vil den ikke laste ned i µTorrent, da den mener at det ikke kan skrives filer til disken.

Skal sies at det er ca 70gb plass igjen, og jeg har alltid pcen på sleep når jeg ikke bruker den.

Er disken sliten etter nesten 2 år, eller kan det være noen korrupte sektorer? Jeg har to WD'er til her som jeg har hatt værtfall 4 år, så merklig om den skal bli sliten etter 1 1/2?

EDIT: Tok "Override automatic cache size" fra 32 til 1700 i advanced, da fikset det seg faktisk.
Sist endret av Bruskork1; 1. februar 2014 kl. 18:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://en.wikipedia.org/wiki/Compari...M.A.R.T._tools

Finn deg eit høveleg smart-tool og start avlesinga av verdier. Det viktigaste er å sjå om den krysser levrandøren sine grenser, eller om enkelte verdier brått endrer seg.