Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2235
Hei!

Idag byttet jeg ut mine to Radeon HD 5700 med to nye skjermkort, bare nyere modell. (Husker ikke akkurat modellnavnet, men samme serie og merke, bare bedre)

Etter å ha satt inn de to nye kortene får jeg ikke noe bilde på skjermen

Ingenting i det hele tatt :S

Noen som har noen ide?
- Starter PC-en?
- Har du koblet strømkablene til skjermkortene?
- Har du testet alle inngangene på skjermkortene (les: forsøkt å koble skjermkabel i alle portene?)
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Har du installert drivere til kortene?
Kobla i riktig?
Plugga strøm rett i kortene?
Tr4p's Avatar
Trådstarter
- Starter PC-en?
Ja, men skjermene mine er svarte

- Har du koblet strømkablene til skjermkortene?
Ja, det har jeg, 2stk i hvert kort.

- Har du testet alle inngangene på skjermkortene (les: forsøkt å koble skjermkabel i alle portene?)
Ja, har testet alle portene i begge kortene, både med HDMI og DVI

Sitat av FatMan Vis innlegg
Har du installert drivere til kortene?
Kobla i riktig?
Plugga strøm rett i kortene?
Vis hele sitatet...
Jeg får ikke installert divere når jeg ikke får noe bilde på skjermen, men ja, kortene er koblet i, og viftene går!
Sist endret av Tr4p; 29. januar 2014 kl. 23:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Usikker hvorvidt det vil ha noen effekt, men har du prøvd å starte PC-en med bare ett skjermkort?
Har du flere RAM-brikker? I så fall, har du prøvd å starte PC-en med bare én RAM-brikke?

Fjern alt du ikke har behov for og forsøk å start PC-en med bare det som kreves for å få bilde på skjermen.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Skal prøve med bare ett skjermkort, kan også prøve med bare en og en rambrikke også (selvom disse har fungert helt fint før, mener jeg)

Update: Testet med en og en rambrikke, ingen forskjell.

Derimot, koblet ut det ene skjermkortet, da merket vi forskjell, det skjermkortet som stod igjen begynte å bråke som ett helvette, så da virker det som om det aldri kjørte når begge var koblet i.

Men selvom bare det ene kortet står koblet til, og vi hører det kjører, så er det fortsatt ikke noe bilde!

Kan også legge til at alle 3 lysene på tastaturet lyser konstant (num, caps etc)

Ingen som har noen ide?
Sist endret av Tr4p; 30. januar 2014 kl. 19:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Skal prøve med bare ett skjermkort, kan også prøve med bare en og en rambrikke også (selvom disse har fungert helt fint før, mener jeg)

Update: Testet med en og en rambrikke, ingen forskjell.

Derimot, koblet ut det ene skjermkortet, da merket vi forskjell, det skjermkortet som stod igjen begynte å bråke som ett helvette, så da virker det som om det aldri kjørte når begge var koblet i.

Men selvom bare det ene kortet står koblet til, og vi hører det kjører, så er det fortsatt ikke noe bilde!

Kan også legge til at alle 3 lysene på tastaturet lyser konstant (num, caps etc)

Ingen som har noen ide?
Vis hele sitatet...
Prøvd å putte hdmi kabel i kortet og inni en pc monitor/tv med hdmi og sett om du får bilde?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Prøv å bytt om på kortene.

Hvor kraftig PSU har du?
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Har 750W.. Jeg begynner å mistenke at hovedkortet tok kvelden.. Vi var så smarte å la det rett på gulvet, og når vi slo på pcn igjen etter å ha satt det tilbake i maskinen, gikk strømmen i huset. Det er vel sikkert ikke noe bra tegn
Strømforsyninga mi tar sikringen hver gang jeg slår på bryteren på strømforsyninga så det trenger nødvendigvis ikke være noe der. Jeg har derimot opplevd å ikke få bilde på skjermkort etter bytte, og da har det hjulpet med en "clear cmos" dette har da vert på hovedkort med skjermutgang og innebygget GPU i CPU (Intel HD XXXX) Om du kjører clear cmos så resetter du BIOS/EFI slik at eventuelle OC og andre instillinger du har endret på der blir nullstillt. Det står beskrevet i manualen til hovedkortet hvordan dette gjøres men kort fortalt: "Ut med strømmen, flytte jumper vente 5-10 sek, flytte jumper tilbake, plugge i strømmen igjen"
Har du testet om det fynker med bare det ene kortet også? kanskje en av dem er defekt?
Også om du har en memory reset button på hovedkortet ditt, trykk og hold den inne når pcn din er av i 3 sekunder med et skjermkort og begge rambrikkene.
det at hovedkortet har logget på gulvet har ingen ting å si, så lenge du ikke slapp den i gulvet.
hvis du eller en venn derimot har klart å bli elektrisk ladet og tatt i kortet uten å være jordet kan de ha ført til at noen komponenter har fått overspenning og røket.
hvis du setter opp det gamle oppsettet som var før dataen ble bygd om og det ikke virker, har du mest sannsynelig skadet noe viktig.
men for å være på den sikre siden anbefaler jeg at du tester skjermkortet i en kompis eller bekjent sin datamaskin med en god psu for å avbekrefte at det ikke er noe galt med skjermkortet.

som nevnt kan det være psuen som er et tilfelle, men ting kan forandre seg på mirakeløst vist, hvis du bytter PCI slott til skjermkortene. feks svitsjer skjermkort A med skjermkort B eller flytter skjermort A til PCI slott C .