Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 454
Heisann, når jeg spiller spill i Full screen så ligger grafikkortet på ca 40 grader, men med en gang jeg har på windowed mode som jeg foretrekker å spille i stiger varmen i grafikkortet til rundt 80. Er dette normalt eller er det noe galt / noen innstillinger jeg burde slå av/på/endre?

Takker for svar

Edit: Ja, jeg har søkt rundt og finner folk med samme problem, motsatt problem(lav temp i windowed og høy i fullscreen) eller ingen problem, men ingen svar på hvordan dette kan fikses
Sist endret av random72742; 28. januar 2014 kl. 18:03.
Svar: Sikkert normalt.

Kort fortalt, spill har bedre tilgang og mer kontroll over grafikkortet i fullscreen, i motsetning til windowed mode hvor flere oppgaver må overlates til Windows.

Dette påvirker ytelsen forskjellig, avhengig av hvordan spillet er laget.
Sist endret av tripflag; 28. januar 2014 kl. 18:51. Grunn: formulasjon
Fullskjerm krever mindre ressurser, men mindre oppløsning kjører klart bedre. Gjelder å finne ut hva som funker best for deg og dine spesifikasjoner. Forskjellige spill vil også kraftig variere i hvordan de yter fullskjerm/vindu.