Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 671
Heisann!

Jeg har jobbet en del i adobe programmer, og oppdaget at pcn min ikke er så rask som jeg trodde... Specsa er:

Intel® Core i5-2500K Processor
Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed

ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0,"DirectCU II TOP", GDDR5, 2xDVI, n

MSI P67A-C45 B3, Socket-1155
ATX, P67, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB3.0

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9
Kit w/2x ValueRAM 4GB DDR3

Chieftec A-85 Series CTB-650S 650W PSU
ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard, 2x 6+2pin

Harddisk: 1 TB 7200rpm mekanisk

Det jeg lurer på er... Jeg vet at rammen er treg og at jeg vil bytte ut harddisken til en ssd, men jeg leser på komplett at HK ikke støtter ram raskere enn 1333 mhz, som er det jeg har ATM! Er det noen måte jeg kan komme unna, uten å måtte kjøpe nesten alt nytt, hva komponenter gjelder?

Ønsker å oppnå raskere rendering i feks after effects! På forhånd takk
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Det der skal være helt adekvat oppsett, kjører selv lett PS, AI og ID samtidig når jeg jobber på skolen, og det er i tillegg til Chrome med x faner og Spotify. Er du sikker på du bare ikke trenger å tømme cache eller noe sånt åpenbart du ikke har tenkt på? Har du masse filer på hoveddisken? Som vanlig roterende harddisk tar det gjerne litt tid for PC-en og lese.
Om du kjøper SSD, bruk den som primærdisk og alle produktene du lager i Adobe-programmene lagrer du på HDD-en.

Og beklager for å ikke svare på det du lurer på, jeg vet nemlig ikke.
Vel, såvidt jeg forstår kan man bruke skjermkort til å rendre ting kjappere i After Effects, så innstillinger der er viktig. Så muligens ett litt kraftigere skjermkort og en SSD.
Siden det er snakk om After effects(og premiere ville jeg gjette) er det høyst sansynelig snakk om Ram som ett av hovedproblemene dine. 8gb ram er ikke akkurat veldig mye for After effects sin del. Du kan også se litt nærmere på om du har skrudd på multicore rendring eller kanskje enda viktigere, Mercury playback engine. Det spørs også såklart på hvilken utgave av Creative suite du bruker. Jeg fikk personelig en ekstrem performance boost i AE samt premiere ved å oppgradere fra cs5.5 til cs6 en stund tilbake. Bare stille meg noen spørsmål om du lurer på noe
Trådstarter
2 0
Okei, tusen takk for svar, jeg skal sjekke inn i alle punkter!