Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1227
Hei dere. Eg har et spørsmål om pc-en min. Eg har en mistanke om at skjermkortet og prosessoren min burde være raskere enn den egentlig skal være? Eg har AMD Radeon 7970 (GPU) og AMD FX 8350 Eight-Core Prosessor. På AC4 går eg ned til 40 fps i Naval Combat, junglene og landsbyene. Og da har eg på medium + low i graphicsettings. På BF4 har eg medium og low og i noen plasser får eg ned til 40 fps. Eg vet ikke kor lenge eg har hatt dette problemet men ca 1 måned siden så kortslutta hovudkortet (det lukta svidd ifra det og mpx.no sa det at det var helt dødd) Kan det være årsaken? Isåfall hvilken av komponentene mine er ødelagt? Skjermkortet eller prosessoren?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hvis HK var helt dødt ville du ikke kunne brukt PCen. Men sannsynligvis er det noe som har gått galt her.. Anbefaler å sende inn til mpx.
Eg har fått nytt hovudkort. Og akkuratt ka skal eg sende inn til mpx? har helst ikke lyst på noe testgebyr om f.eks skjermkortet er ok.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Bearisland Vis innlegg
Eg har fått nytt hovudkort. Og akkuratt ka skal eg sende inn til mpx? har helst ikke lyst på noe testgebyr om f.eks skjermkortet er ok.
Vis hele sitatet...
Ah da så. Vell, har du oppdatert alt av drivere og hvilken PSU har du?
Ja eg har oppdater alt av drivere. Min PSU er Corsair TX 750W PSU
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Bearisland Vis innlegg
Ja eg har oppdater alt av drivere. Min PSU er Corsair TX 750W PSU
Vis hele sitatet...
Hm da bør ikke PSUen være et problem..Men jeg tror prosessoren bottlenecker her, en mer erfaren freak får si noe mer..Men AMD er jo ikke kjent for gode gaming CPUer.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hm da bør ikke PSUen være et problem..Men jeg tror prosessoren bottlenecker her, en mer erfaren freak får si noe mer..Men AMD er jo ikke kjent for gode gaming CPUer.
Vis hele sitatet...
8350 er en meget bra prosessor, og bottlenecker ikke mer enn 1 fps mer enn 4770k.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av fatfro Vis innlegg
8350 er en meget bra prosessor, og bottlenecker ikke mer enn 1 fps mer enn 4770k.
Vis hele sitatet...
Alright. Da tok jeg feil, takk for at du retter opp!. Men at fpsn ikke er veldig god i blackflag er vell ikke så usannsynlig med det kortet?
Vel eg har en venn som har en datamaskin til 7k som er 3 år gammel og han kjører blackflag i høg grafikk?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Bearisland Vis innlegg
Vel eg har en venn som har en datamaskin til 7k som er 3 år gammel og han kjører blackflag i høg grafikk?
Vis hele sitatet...
Er FPSen som er viktig.
Ja og det er det som er så rart. Hvordan kan han få mer FPS en meg når han har en 3 år gammel pc som kosta 7k og eg har en pc for 12k som eg kjøpte i høst!?
Eg kjørte en stresstest på skjermkortet mitt på Unigine Heaven og dette er ka eg fikk på både ultra og high.
http://i39.tinypic.com/2mo816v.png (ULTRA)
http://i44.tinypic.com/xdwm6w.png (HIGH)
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Bearisland Vis innlegg
Ja og det er det som er så rart. Hvordan kan han få mer FPS en meg når han har en 3 år gammel pc som kosta 7k og eg har en pc for 12k som eg kjøpte i høst!?
Vis hele sitatet...
Hva er speccsa hans?
Ta en stress test med Prime95 og skjekk temperaturer.
Sist endret av Blixus; 26. januar 2014 kl. 18:52.
Sitat av Blixus Vis innlegg
Ta en stress test med Prime95 og skjekk temperaturer.
Vis hele sitatet...
Edit: spiller blackflag med 7970 MATRIX Platinum og i7 4770k med alt på ultra og får en stødig fps over 60...
Vel, eg har no snakket med MPX. btw eg har tatt stresstester. MPX sa at eg skal reformatere driverne via windows. Eg skal prøve forskjellige ting. Tilogmed flytte skjermkortet litt høgere eller lavere.
Du har vel ikke glemt kjølepasta etter du bytta HK?
Haha! Nei, eg trur ikke det. Eg kan ikke bekrefte det siden det ikke var eg som bygde pc-en. Men eg kan spørre han. BRB
Sist endret av Bearisland; 28. januar 2014 kl. 16:58.
Hvis kjølepasta er glemt ville nok ikke CPUen hatt en sjanse med Prime95.
Yup og eg har no tatt både CPU og GPU tester
Eg har da prøvd å reformatert pc-en, lasta ned AMD Catalyst 14.1 Betav1.6.
Og eg har fått AMD Mantle. Eg klarer no ultra på bf4!