Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 884
Hei.

Problem; Min kjære gamingPC starter opp helt fint med både vifter og lys, men det vises ikke noe bilde på skjermen, ikke noe signal i det hele tatt (prøvd flere skjermer).

Jeg har forsøkt meg med tre forskjellige skjermkort, uten hell!

Noen som har noen som helst idè om hva som kan være feilen i prossesen PC>bilde?

Takker for ALLE tips!!!!
Prøvd med andre kabler?
Har du nettopp kjøpt maskinen? Har den fungert fra før? Skjedde dette plutselig? Under restart? Mens maskinen var på? Er du glad i sjokolade?
Info.

Setter en finger på at om du tar ut CPU'n og setter den tilbake på plassen sin, pluss at du kobler fra og til andre komponenter(ram-brikker, etc), så kommer'n. Men med så lite info blir dette idiotisk gjetning, og fungerer antageligvis ikke. My best guess though, prøv.
Trådstarter
Sitat av enanthate Vis innlegg
Har du nettopp kjøpt maskinen? Har den fungert fra før? Skjedde dette plutselig? Under restart? Mens maskinen var på? Er du glad i sjokolade?
Info.

Setter en finger på at om du tar ut CPU'n og setter den tilbake på plassen sin, pluss at du kobler fra og til andre komponenter(ram-brikker, etc), så kommer'n. Men med så lite info blir dette idiotisk gjetning, og fungerer antageligvis ikke. My best guess though, prøv.
Vis hele sitatet...
Okei. Dårlig gitt info ovenfor.

Maskinen er 3 år gammel, kjøpt fra komplett. Den fungerte fint helt til jeg skrudde av PCen med powerknappen i rage, og etter dette ville den ikke starte.
Samme skjedde ned min pc, da lyste cpu_led lampa på hk. Da måtte jeg kjøpe ny cpu,så var den i orden. Vet ikke om dette er tilfelle her.
Har du koplet til riktig RAM? Jeg hadde samme problem og fant ut at hovedkortet ikke kunne blande DDR2 og DDR3. Prøv skjerkortene på en annen PC om det første ikke funker.
Sitat av Thraxes Vis innlegg
Har du koplet til riktig RAM? Jeg hadde samme problem og fant ut at hovedkortet ikke kunne blande DDR2 og DDR3. Prøv skjerkortene på en annen PC om det første ikke funker.
Vis hele sitatet...
Har du lest OP? Maskinen virket, helt til han gjorde en hard reboot.
Dette pleier å skje med meg når RAMen ikke sitter godt nok i. Sjekk om RAMen sitter ordentlig?
Jeg har vært borti dette selv, da var det kjølepasta under cpu. Måtte renses i isopropanol, så funka det.
Jeg lærte: Ikke gå bananas med kjølepasta...
Sist endret av Cal.12; 29. januar 2014 kl. 15:14.
Har du prøvd "clear cmos"? Dra ut strømmen, flytt en jumper og la den stå 5-10 sek, sett jumper tilbake. Sett i strømmen og start opp. Skal stå beskrevet fremgangsmåte i manualen til hk. Noen hk har knapp direkte på kortet eller på i/o brettet bak på pc'n for å kjøre "clear cmos" VIKTIG!-> DRA UT STRØMLEDNINGEN FØRST

Edit: Etterpå må du sette opp instillinger i BIOS/EFI på nytt
Sist endret av suppesos; 29. januar 2014 kl. 16:10.