Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 685
Jeg har da en stasjonær pc med et lite problem, jeg er også ny her så jeg tenker jeg holder dette kort og godt.

PC Specs: (tar kun med de delene jeg tror er verdt å nevne)

MOBO: ASUS Crosshair V Formula Z (AMD AM3 Socket)
Processor: AMD FX-8150 [8 Cores @ 3.6 GHz]
RAM: Kingston HyperX 2400MHz 8GBx2 [16GB]
Graphics Card #1: XFX Radeon 7850 2GB GDDR5
Graphics Card #2: XFX Radeon 6870 1GB GDDR5
PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Sidenote: alt er koblet til slik som det skal, til og med 6-pin til grafikk kortene.

jeg prøver å "hooke up" 6 skjermer til dette systemet.

Det beste kortet gjør det det skal gjøre, kan max ha 4 skjermer, og den kjører 4 fint, 3 DVI 1080p + 1 HDMI 1080p

det andre kortet derimot kan max ha 3 skjermer, siden dette blir totalt 7 og jeg prøver å ha 6 burde dette fungere fint, men bare 1 funker på Radeon 6870 kortet. Sist gang jeg testet 6870 kortet tok det fint 2 skjermer, DVI+HDMI

Nå tar det bare DVI altså, så jeg lurer på hva jeg må gjøre?

Må jeg ha 2 like grafikk kort hvis jeg vil gjøre det jeg vil?
Eller er det noe jeg gjør feil?

-------------------------------------------------------
Basically prøver jeg å ha 6 skjermer på 2 forskjellige AMD XFX Radeon kort, som totalt kan ha 7 skjermer (in theory).
Må ha 2 like etter hva jeg har lest.
Jeg har kjørt 5 skjermer, ett ati og et nvidia.

Hvilke tilkoblinger bruker du? hdmi? dvi?
Trådstarter
7 0
Radeon 7850: DVI+DVI+DVI+HDMI
Radeon 6870: DVI+HDMI

Skjermen som ikke får bilde: HDMI på 6870 Kortet.
du må ikkje koble saman med crossfire bro! vist du har gjort det så skal det gå fint med 3 skjermer på 6870 og 5 eller 6 på 7870. kjører eit tilsvarande oppsett med eit 5750 og eit 560ti.

du vil mest sannsynlig ikkje kunne spele i eyefinity med eit slit oppsett, men du kan bruke noko som heiter SoftTH, det funker på dei fleste dirextX 9 (ikkje 10 eller 11).
Trådstarter
7 0
fixet det, var hadde koblet i DVI-D istedenfor DVI.