Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3312
Hei! Dama har eksamen på mandag, det har seg sånn at laderen til pcen som hun brukte er en universal lader som jeg hadde bestilt på ebay til henne, og denne eksploderte(!) mens ho brukte den, så nå er hun uten lader.

Ja, hun kan låne pcen min på eksamen, det er ikke noe problem,men hun har mange viktige dokumenter der. Så nå vil vi prøve å få ordna en lader så fort som mulig(helst idag) uten å måtte punge ut all verdens med penger.

Er det noen i Oslo/Østfold området som har en lader til Asus E403S eller en universal lader som jeg kan få kjøpt billig eller lånt i noen dager?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Stikk innom Clas Ohlsson. Dei har brukbart utval av universalladere, som har litt betre kvalitet enn tilfeldig kinajunk.

Generelt god regel er å aldri kjøpe ting på ebay som skal i stikkontakten. For konsekvensane av feil kan potensielt vere livsfarlig.
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Stikk innom Clas Ohlsson. Dei har brukbart utval av universalladere, som har litt betre kvalitet enn tilfeldig kinajunk.

Generelt god regel er å aldri kjøpe ting på ebay som skal i stikkontakten. For konsekvensane av feil kan potensielt vere livsfarlig.
Vis hele sitatet...
Som jeg nevnte i en av foregående trådene mine, så har ebay skuffet meg veldig veldig stort i år, og det hjelper ikke så mye når jeg fikk høre dette idag, så tro meg, dette skal jeg notere meg.

Nå er hun ikke så veldig lysten på å punge ut for en universal lader da hun uansett snart skal kjøpe seg en ny pc(etter sommerferien).

Hvordan er det med retur-rett(30 dager) av ladere på elkjøp? Er det mulig å kjøpe en lader der for så å returnere den noen dager senere?

EDIT: Etter og ha forhørt meg rundt, så er det visst åpent kjøp på ladere til bærbar pc også, så da stikker jeg snart og kjøper en
Sist endret av cplpro; 18. mai 2018 kl. 14:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare pass på at embalasje osv er intakt, så får du levert den tilbake. Husk å få den satt på ditt navn.
Også generelt god regel å ha kopi av viktige dokumenter i en sky eller på USB, ikke bare på disken i en enkelt PC.
Trådstarter
Sitat av GalFisk Vis innlegg
Også generelt god regel å ha kopi av viktige dokumenter i en sky eller på USB, ikke bare på disken i en enkelt PC.
Vis hele sitatet...
Takker! Ja, det er også noe jeg har sagt til henne mange ganger.. Får bare sørge for å ta litt ekstra hardere tak på den fronten
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skjønte hun alvoret denne gangen?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av GalFisk Vis innlegg
Skjønte hun alvoret denne gangen?
Vis hele sitatet...
Alvoret av hva da? å bruke lade-kabler kjøpt på ebay? Dette er noe jeg må ta på min kappe da det var jeg som bestilte til henne..

Og ja, jeg har lært.
Håper det løste seg med lader før eksamen. Kopi kan være sketchy men har ærlig talt vært heldig med det meste fra Kina bortsett fra et par ganger når jeg har fått helt døde produkter, men da har en mail fikset nytt.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Stikk innom Clas Ohlsson. Dei har brukbart utval av universalladere, som har litt betre kvalitet enn tilfeldig kinajunk.

Generelt god regel er å aldri kjøpe ting på ebay som skal i stikkontakten. For konsekvensane av feil kan potensielt vere livsfarlig.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at det stemmer? Erfaringen min fra Clas O det siste året er at mer og mer av det de selger der kommer rett fra Kina og akkurat det samme produktet du kan kjøpe på ebay, tomtop etc.

Trengte en jack kabel før en bandøving og stakk innom clas. På impuls plukket jeg med meg en effekt pedal og mens jeg ventet i kø ble jeg fristet av en ladebank. Det første spørsmålet jeg fikk når jeg kom på øvinga var hvor jeg hadde bestilt produktene fra og hva jeg betalte. Gitaristen hadde eksakt samme pedal og ladebank men han hadde kjøpt fra kina.

Husker vi snakket om det og det var også eksempler på LED slynge som var rent kina produkt.

Er visstnok endel produsenter i Kina som selger el-produkter som er CE merket og produsert i henhold til CE kravene og merkingen og da skal de være innenfor kravene for bruk. Har dog hørt noen si at enkelte kina sjapper bare klistrer på CE merker uten at det er gjort noe ihht krav.

Ikke godt å si hva som er greia. Men det er kanskje som med det meste at en får det en betaler for?
Sist endret av random67489; 21. juni 2018 kl. 21:00.
Trådstarter
Ja, vi løste problemet fint, og hu bestod eksamen med glans! Min erfaring med Clas ohlson er generelt god, jeg føler at man får mye for pengene på mange produkter(vertfall elektriske) som man kjøper der.
I see you...
NAPse's Avatar
Sitat av random67489 Vis innlegg
Er visstnok endel produsenter i Kina som selger el-produkter som er CE merket og produsert i henhold til CE kravene og merkingen og da skal de være innenfor kravene for bruk. Har dog hørt noen si at enkelte kina sjapper bare klistrer på CE merker uten at det er gjort noe ihht krav.
Vis hele sitatet...
Joda det er klart det finnes en del som er CE-godkjent fra kina. "Alt" produseres jo der.

En skal være ganske påpasselig med CE-merking fra kina. Som du sier så finnes det de som bare klistrer på, også finnes det de som klistrer på "China Export"-merke for å få det til å se ut som det er CE-godkjent.

Du den var slu gitt.

Pedal fra Clas O er eksakt samme som fra Tomtop.

https://www.clasohlson.com/no/Mooer-...-pedal/38-7267
https://www.tomtop.com/p-i1492.html

Nå er det jo ikke akkurat det noe som viser kvalitet den ene eller andre veien men det er jo verdt å legge merke til. Tomtop kjører jo veldig ofte gode kampanjer og ned mot halv pris, og selv uten kampanjer så er den jo under 350 kroners grensa og har fri frakt.

Det vil jo for mange ikke være noen vits å handle kinaprodukter hos clas O når en får pedalen til "halv pris" fra tomtop.

Trådstarter så ikke posten din. Blir fort ekstra stress når slikt skjer rett i forkant av eksamen. Så veldig bra at hun bestod med glans og at alt løste seg.
Sist endret av random67489; 22. juni 2018 kl. 09:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av cplpro Vis innlegg
Alvoret av hva da? å bruke lade-kabler kjøpt på ebay? Dette er noe jeg må ta på min kappe da det var jeg som bestilte til henne..

Og ja, jeg har lært.
Vis hele sitatet...
Nei, alvoret i å ha backup av viktige filer. Hadde noe verre hendt med maskinen, kunne alt vært tapt.