Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2207
Hei, har noen spørsmål om sopp jeg

1. hvordan kan man tørke dem?
2. Når vet man når de er ''ferdi tørket''?
3. trenger info om doser(eks 1,g 2g, 3g) ?


til nå har jeg bare lagt dem til tørk på et teppe :P


Sopper en golden teacher
bestilte grow kit fra nette
1. Legg dem på avis. La dem ligge i 1 ukes tid. Voilla Tørr sopp.
2. Konsistensen er tørr. Som vanlig tørket sopp du kan kjøpe i diverse butikker. Du kan veie dem om du vil. Vekten vil være ca 1/10 av fuktig sopp. Lar du dem tørke på avis (på en tørr plass selvsagt) i en uke eller mer er du trygg - da har du tørr sopp.
3. Dose kommer helt an på hvor på tur du ønsker å bli. Psilocybininnhold varierer etter type sopp. Har du dyrket soppen selv? Er det gjennom "growkit"? Selvdyrket sopp er ofte variabel i styrke. Helst svakere enn proffesjonellt dyrket sopp, som dyrkes i medium for maksimal psilocybin innhold.

Denne "kalkulatoren" kan gi en fin pekepinn.

Edit - så først nå at det er growkit du har. Soppen er nok da litt mildere. Styrken kan også variere litt etter hva slags flush dem kommer fra. Om det er første eller andre flush osv. Men det er ingen fasitsvar på dette - og egentlig mest synsing fra min side. Følg pekepinnen på shroomeries kalkulator. Er det første gang på sopp - så starter du med en lav-middels dosering. Er det første gang på tripp er det viktig å understreke at man må gjøre visse forberedelser for å få en god opplevelse. Henviser til Tripping råd og veiledning
Sist endret av Bearass; 31. mai 2012 kl. 22:53.
1. http://www.shroomery.org/10611/Drying
2. Nå den er helt sprø, knekker, ikke noe fleksibilitet igjen.
3. Tørket så er 1 gram grei start dose for en som aldri har testa noe psykadelisk før. Går fint å spise seg opp, spise først et gram, vente halvannen time og se ann om du tørr/har lyst til å spise mer, så spise f.eks et gram per time etter det. 5 gram regnes som en skikkelig dose. Greit å røyke litt før du redoserer, for å kjenne litt på hvordan det er, antageligvis er det nok.

Ga fem gram golden teacher (også fra grow kit) som førstegangsdose til en kompis en gang. (Kjenner han godt visste han skulle takle det). Først snakket han ikke på to timer. (Fra det kicket altså). Så satte han seg på dass i en time og sendte argumenter gjennom fingrene og sikkert masse annet sykt. Så sto han vendt inn i hjørnet på kjøkkenet mitt, tilsynelatende kommuniserende med veggen. Før han sto bøyd fremover på badet med armene nedover og tydeligvis "balanserte i mellom alle universene". Var også noe om at hele verden ble til en puselspill og forsvant sakte før det kom tilbake en helt ny forståelse av alt og livet.
Tror foresten det var to perioder inne på badet, husker ikke helt.

Første gang jeg spiste 5 gram spiste jeg det over kanskje tre timer og da var det ikke noen forskjell mellom øynene lukket og åpne ...

Så ja, 5 gram er ganske heftig, vil ikke anbefale det til hvem som helst ... Men er man stabil i hodet, røyka og drukket sammen masse før. (Si halvliter sprit og to jointer) og det går bra, da takler man det nok.

Altså, et gram første gangen er sikkert superfett, kjenner mange som aldri har spist mer og digger det heftig.
Sist endret av Felixer; 31. mai 2012 kl. 22:54.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
http://www.erowid.org/plants/mushroo...oms_dose.shtml

Threshold .25 g
Light .25 - 1 g
Common 1 - 2.5 g
Strong 2.5 - 5 g
Heavy 5 + g

Har aldri tatt selv, men jeg ville helst tatt 4g.
Jeg og en kompis spiste 2.5 hver, merket ingenting.. Ville gått for 5g, slik han vi kjøpte av anbefalte. Dette var også Golden teacher fra grow kit.
Sitat av subscribe Vis innlegg
Jeg og en kompis spiste 2.5 hver, merket ingenting.. Ville gått for 5g, slik han vi kjøpte av anbefalte. Dette var også Golden teacher fra grow kit.
Vis hele sitatet...
Rart ... Tørka? Har spist 11 g vått fra grow kit som kicka som faen, var ikke i stand til å holde samtaler, masse kule visuals, musikk var helt rått - alt man forventer av en grei trip. Spiste 1 g tørr GT, bare stilker, ikke fra kit én gang også, ble ganske balle da og.

Sikker på at jeg ikke er spesielt følsom for sopp også. Tror han du kjøpte av må ha hatt uflaks med yielden. Eller så var jeg dritgod med min, men tviler sterkt på det.
Kommer an på hvilket medium du har dyrket de i etter min erfaring, har du brukt pf-tek kan de fort bli litt svakere enn hvis du har dyrket de i case. Er jo helt greit med en dose som gir mild effekt, men er litt plagsomt å være midt mellom tripp og edru, selv om det er gøy nok det også. Ville personlig heller tatt noe som kan virke ganske kraftig enn litt for lite. 3-5g bør gi deg det du er ute etter, for regner med du er ute etter en skikkelig trippopplevelse når du først skal spise sopp. Men du vil nok merke det godt på 1g også, men kanskje ikke komme helt der du vil. Sopp er nydelige greier.
Tusen takk for fort svar !
Sorry for bump, men hadde vært gøy med en oppdatering på hvordan det gikk!