Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 742
Heisann, jeg sliter med å sove om nettene og lurer på om det er noen som har tips, eller hva man kan gjøre for og sovne.

Pleier vanligvis å ta en j, men de gangene jeg ikke har det tilstedet, så er det helt umulig sovne.
Fuck Mr. Plod!
Løp en liten tur før leggetid, ikke innta nikotin rett før du legger deg, drikk et glass vann og ikle drikk koffein etter 18.00.

Også prøv å ikke sove for lenge ut på morgen, også gå ut å få sol i ansiktet når du står opp.
om du står opp 12.00 er det ikke rart man ikke får sove 9-10 timer senere
Sist endret av Nøddy; 7. juni 2023 kl. 19:07.
Jeg ligger med øynene igjen og lukker de ikke opp før neste dag. Ligger ofte i 1,5t før jeg sovner men åpner ikke øya og det har hjulpet meg.
Noen anbefaler trening men trener jeg på kveldstid blir jeg bare enda mer våken så jeg trener alltid på morgenen.
Trådstarter
6 0
Ja, nikotin blir jo jwla vanskelig å ikke ta på kveldene, og trening får jeg bare masse energi av. Prøvd å lukke øynene, men kan jo ligge sånn i flere timer uten å få sove…
Sitat av Suzuki18 Vis innlegg
Ja, nikotin blir jo jwla vanskelig å ikke ta på kveldene, og trening får jeg bare masse energi av. Prøvd å lukke øynene, men kan jo ligge sånn i flere timer uten å få sove…
Vis hele sitatet...
Du må regne med å ligge ei stund ja.
Jeg kjenner meg igjen at det er mye mye vanskeligere å sovne inn og sove godt gjennom natten dersom jeg ikke tar en j kontra om jeg gjør det. Både aktivitet (jogging) og nikotin motvirker også innsovning.

Prøvd å se på noen ASMR videoer på youtube en halvtimes tid før legging? Det funker for noen
Sist endret av Superspurv; 7. juni 2023 kl. 19:59.
Trådstarter
6 0
Ja, det er akkurat det. Har du først begynt å ta en j når du skal sove, så får du faen ikke sove igjen på samme måte eln dagene etterpå.

Det er jo helt krise når man ikke har mer igjen eller kan få tak i, så hva faen gjør man da? Må da være et eller annet…
Samme her,våkner klokken fem vær bidige morgen uansett virker det som,allerede klokken 10 er jeg trøtt igjen og dagen blir fryktelig lang,har prøvd det meste,drikker ikke koffein etter klokken tolv,det har gjort at jeg blir trøtt men innsovningen uteblir føles det som, det er alltid noe å gruble på,si

Trenings er ikke å anbefale tror jeg, jeg har ihvertfall en tendens til å ikke lande skikkelig da og bli liggende ordentlig våken.
Sist endret av Bjørneboe; 7. juni 2023 kl. 22:50.
Melatonin
Trådstarter
6 0
Ja, er jwli skipt. Jobb eller skole og er allerede utslitt etter 1 time, også dæver man jo når man kommer hjem… kan ikke ha det sånn.

Sovepiller har jeg prøvd, men det må være svake greier, for funker faen ikke det heller vettu. Melatonin gir ingen effekt på meg hvert fall, så har jo ikke annet valg en å ha en j liggende.
Sist endret av Suzuki18; 7. juni 2023 kl. 23:36.