Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1146
Jeg har fullstendig slått av ignore i mirc, men når jeg skal motta zip-filer, så står det at de blir blocked. Ganske irriterende når jeg laster ned warez..
du har tatt av ignore BÅDE på DCC og DCC -> Folders?
Xector's Avatar
Trådstarter
Jepp..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Åssen IRC nettverk er du på?
re-installer mirc og du løser problemet
hvis du er på DALnet kan det hende du må bruke /dccallow for å få det til. Hvis du er på DALnet, bruk kommandoen /dccallow help og følg stegene derifra.

Good luck
Xector's Avatar
Trådstarter
Det er nok DALnet ja.. det som er kjipt med dccallow er at du må adde alle du skal laste ned fra. Noen som har et script som gjør at man adder alle i alle kanalene man er i, evt alle som sender filer til en? Forresten, en fast spalte om mirc scripting hadde vært kult å ha i ezinet.
er det ikke bare å mekke en remote sak som automatisk dcc allower NN til å sende en fil til deg, når filen blir sendt mot deg?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
on *:join:#: {
if (($nick != $me) && ($network == DALnet)) {
return
}
var %count.nicks = 1
:add
.dccallow $chr(43) $+ $nick(#, %count.nicks)
inc %count.nicks
if ($nick(#, %count.nicks) == $null) {
return
}
elseif {
goto add
}
}

Denne adder alle brukerne på en kanal til dccallow listen din når du joiner en kanal på DALnet.

Dvs, joiner du en kanal med 200 stk på, adder den alle 200 nicka etter hverandre.
Menneh siden dette ikke er i klienten, og går over serveren, vil det trolig være en slags floodprotection på dette, kjenner jeg DALnet riktig

Morten; Det vil ikke funke noe særlig, da en bruker1 sender en DCC Send-forespørsel til bruker2.
Serveren vil da nekte bruker1 dette, for så og gi beskjed til bruker2 om at filen ble blocka, og DA vil mIRC scriptet adde personen til dccallow
Alternativet er og gjøre det slik, også legge til at scriptet varsler bruker 1 om at filen ble sperret, men kan nå sendes
Sist endret av Ond^Sofa; 4. juli 2002 kl. 16:33.