Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1521
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Jeg har kjøpt meg host med shell-muligheter nå, men jeg har aldri vært borti dette!
Er det noen som kan fortelle litt om installering av dette, eller gi meg noen gode linker til sider der jeg kan lære litt?
hm. hva skal du med shellet da? bounce til irc så du får vhost, eller?

i så fall er http://mind.riot.org/muh/ en flott bouncer, enkel å installere på shellet også, bare følg oppskrifta.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Prøv event shit4u.no's shell seksjon
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av araziel
hm. hva skal du med shellet da? bounce til irc så du får vhost, eller?
Vis hele sitatet...
Må si dette var forholdsvis gresk for meg...hadde tenkt å ha boter på IRC iallefall...hva mer kan gjøres med shell?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
keanu: masse kan gjøres med et shell. et shell er jo en egen konto på en linux/bsdmaskin der du jobber i consolemode. man kan bruke shellet til enkle ting som å sette opp boter/bncer, man kan være på irc gjennom en consoleklient, man kan lese på sider med lynx, man kan skrive ting i pico/vi/vim etc, man kan gjøre alt man vil så lenge det støttes i console og kontoen du bruker ikke har restriksjoner for det.
men du kjøper shellet for en hensikt, som er som oftest ircbruk og da er du restriksert til å kjøre ett vist anntall prosesser. siden gusto ikke ville spamme selv, kan du jo titte litt på sidene dems www.scoot.no
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av sorath
men du kjøper shellet for en hensikt, som er som oftest ircbruk og da er du restriksert til å kjøre ett vist anntall prosesser. siden gusto ikke ville spamme selv, kan du jo titte litt på sidene dems www.scoot.no
Vis hele sitatet...
er ikke mitt firma. jeg bare lagde designet. strictly business. jeg ville ikke ha kjøpt av scoot.no. de har altfor få vhoster.
jeg ville ikke kjøpt shell, period.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg har 2. betaler ingenting selvsagt
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
1) Type wget www.geteggdrop.com
2) type tar zxvf eggdrop1.6.10.tar.gz
3) Type cd eggdrop1.6.10
4) Type ./configure
5) Type make config (compiles all modules) or make iconfig (allows you to select the modules to compile).
6) Type make
7) Type make install DEST=/home/name/botdir
8) Switch to the botdir and edit one of the example config files (simple, advanced or complete), then rename it to something appropriate (e.g. botnick.conf).
9) Type ./eggdrop -m <config file>

Uploade eggdrop1.6.10.tar.gz itillegg til å laste den ned rett fra shellet? Snodig.
tror han ikke forsto halvparten engang
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
tore: forstod det meste jeg.. er rippa direkte fra egghelp.com.. men jeg endret linje 1.. stod noe med download latest egghelp.. endra den bare til direkte kommando for å hente det... gadd ikke sjekke resten av linjene
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Trådstarter
Mulig noen har misforstått litt...jeg har allerede host, med shell. Nå bruker jeg den kun til internettsider/ftp, men har også telnet- og shellmulighet, så jeg tenke å høre om noe å bruke det til.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Tja, du kan kjøre maildeamon, eggdrop, bnc..
Hvis dette ikke sier deg noe, så er maildaemon mailserver, eggdrop en irc bot, og bnc er en irc bouncer, som gir deg morsomme hoster på IRC, og kan gi deg 24/7 oppkobling til IRC. Kjekt om du har dialup feks