Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 680
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Hei!
Jeg har for tiden en ZyXEL router hjemme fra Telenor, og jeg prøver å få åpnet port 80 til en liten webserver jeg styrer med. Problemet er at når jeg prøver å åpne den får jeg en feilmelding om at porten er opptatt til "remote management". Jeg forsøkte å endre remote mgmt-porten til 79 slik at 80 ble ledig, men da kom jeg ikke lenger inne på routeren, og måtte resette hele sulamitten.

Er det noen som har en idé om hva jeg må gjøre for å få dette til å fungere?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sett remote management til 8080 og bruk deretter [ip]:8080 til å administrere routeren?
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Om du setter remote mgmt porten på ruteren til 79 kommer du fortsatt innpå webpanelet med å legge til :79 på slutten av urlen. Så om routeren er på 192.168.1.1 så kan du nå den ved å gå innpå 192.168.1.1:79 i nettleseren. Det samme gjelder webserveren, så om det er bare du som skal bruke den kan du sette den til å kjøre på en annen port feks 8080. Da skal du kunne komme nå webserveren på http://ip:8080
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Trådstarter
Jeg kom ikke inn ved å legge til porten etter ip-adressen, det var det som var problemet :/