Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1211
Hei, jeg har et lite problem hjemme som jeg har lagt til i det siste. Det er at så får jeg åpner forskjellige programmer/spill på forskjellige pcer og konsoller, så går nettet betydelig lavere! skal det være slik?

F.eks. så spiller min bror FIFA 13 på ps3 online. Dette funker veldig greit. Men når jeg plutselig bestemmer meg for å gå inn på pcen og game LoL, så lagger det plutselig veldig mye for min bror og han opplever ofte å lagge ut av EA servers på fifa.

Det kan da ikke være slik at spill og sånt skal ta så veldig mye av linja?

Jeg har 8Mbit linje fra telenor, og for 2 uker siden fikk jeg tilsendt ett nytt og bedre modem med 2 antenner fra dem.

PS: pcen som jeg gamer LoL på er koblet via kabel, mens ps3en er koblet via trådløs.

Noen her som vet hva jeg kan gjøre?

Takker for svar
kan det vere at ein i huset har eit torrentprogram oppe å kjøre. Sjølv om nedlastingane der er 100% er det god mulighet for at du laster opp. Dette vil kunne senke netthastigheten.

Du kan også gå på speedtest.net for å måle hastigheten.

vist ikkje det kan vere at du har strict eller moderate NAT.

sjå her for å opne nat
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
kan det vere at ein i huset har eit torrentprogram oppe å kjøre. Sjølv om nedlastingane der er 100% er det god mulighet for at du laster opp. Dette vil kunne senke netthastigheten.

Du kan også gå på speedtest.net for å måle hastigheten.

vist ikkje det kan vere at du har strict eller moderate NAT.

sjå her for å opne nat
Vis hele sitatet...
Takker for svar. Nei, har sjekka at ingen andre laster ned eller noen ting. Har også sjekka speedtest, og den er ganske stabilt på rundt 5-6mbit (når spillene er oppe og kjører)

Min tanke er at det er noe med det trådløse som er problemet, men akkurat hva det er er jeg usikker på..
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av axeelretra Vis innlegg
Takker for svar. Nei, har sjekka at ingen andre laster ned eller noen ting. Har også sjekka speedtest, og den er ganske stabilt på rundt 5-6mbit (når spillene er oppe og kjører)

Min tanke er at det er noe med det trådløse som er problemet, men akkurat hva det er er jeg usikker på..
Vis hele sitatet...
Fifa 13 og lol? Jeg ser problemet...
Sitat av axeelretra Vis innlegg
Takker for svar. Nei, har sjekka at ingen andre laster ned eller noen ting. Har også sjekka speedtest, og den er ganske stabilt på rundt 5-6mbit (når spillene er oppe og kjører)

Min tanke er at det er noe med det trådløse som er problemet, men akkurat hva det er er jeg usikker på..
Vis hele sitatet...
Hvor mye har du på upload?
LoL, Xbox 360 online og en lita Torrent (limita) funka fint på en 4.25/0.4 linja før iaf., så gjetter på at det kan være noe galt der
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Fifa 13 og lol? Jeg ser problemet...
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du se det?

Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Hvor mye har du på upload?
Vis hele sitatet...
På upload har jeg 0,6mbit maks, målte det nettopp.. hvor mye jeg har krav på, er jeg usikker på.. men skal dette ha noe å si? :S
0,6 er ganske lite. Når man spiller online sender man også informasjon ut. Om man ikke har nok båndbredde der blir det forsinkelser. Jeg sitter på 0,8mb/s opp, og det skal ikke mye til før man får lagg.
Hvor mye du har krav på aner jeg ikke, da jeg ikke vet hvilket abonnement du har.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg har 25/25
Det hadde jeg også før jeg flytta. Lover deg, det er et helvete.
Sist endret av Eplekjekk; 19. november 2012 kl. 16:21.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Det hadde jeg også før jeg flytta. Lover deg, det er et helvete.
Vis hele sitatet...
Fetteren min har 0,7 ned. -.-. Tar en halvtime å laste inn mindre enn halvparten av en youtube film
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
0,6 er ganske lite. Når man spiller online sender man også informasjon ut. Om man ikke har nok båndbredde der blir det forsinkelser. Jeg sitter på 0,8mb/s opp, og det skal ikke mye til før man får lagg.
Hvor mye du har krav på aner jeg ikke, da jeg ikke vet hvilket abonnement du har.
Vis hele sitatet...
Når det står han har 2Mb(eksempel) opplasting på kontrakten så er det at han får _opptil_ 2Mb.

Opplasting har mye mer å si enn nedlasting når det spilles.
Sist endret av Xernox; 19. november 2012 kl. 16:30.
Du har ikkje krav på meir enn 512 kb/s opp og ned, om eg hugser rett. Det du sitter på axeelretra, er ein adsl linje, og ikkje fiber, det er normalt at adsl linjene har såpass liten upload, med mine 11mb/s ned og 0,5 mb/s opp, kan vi fint sitte ein gjen med 3-4 å spele lol, eller cod ect. Så hastigheten din er ikkje problemet, men meir sannsynlig NAT.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Du har ikkje krav på meir enn 512 kb/s opp og ned, om eg hugser rett. Det du sitter på axeelretra, er ein adsl linje, og ikkje fiber, det er normalt at adsl linjene har såpass liten upload, med mine 11mb/s ned og 0,5 mb/s opp, kan vi fint sitte ein gjen med 3-4 å spele lol, eller cod ect. Så hastigheten din er ikkje problemet, men meir sannsynlig NAT.
Vis hele sitatet...
Takker for svar! Jeg har NAT 2 (det er det ps3en min viser)

Går det ann å gjøre noe for å fikse NAT til å bli 1?
Eg har lagt ved ein link der du ser korleis du opna NAT. portforward.com, her velger du først kva ruter du har, også velger du kva spel du skal opne, og på kva platform. Der får du step by step korleis du gjer det. Du må også hugse å ha statisk ip. Dette kan du også lese om på sida der.