Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1316
Hei,
har Get internett og TV via koaksialkabel i huset. Jeg har en leieboer og vi deler samme abonnement med flere dekodere og delt wifi router (airport).

Opplever at internett faller ut hele tiden. Jeg snakker om ca hvert 5-10. minutt. Tilkoblingen til routeren virker å være fin, men jeg får ikke svar fra noe som helst i nettleseren eller med f.eks. apps på telefon. Jeg har altså god dekning og styrke på wifi nettverket.

Hva kan jeg gjøre for å kartlegge når dette skjer, hvor forte, og hvordan kan jeg bruke dataene for å finne ut av hva som går galt?

Jeg mistenker virus på pcen til leietakeren, som bruker mye båndbredde? Hun streamer musikk stort sett hele tida (spotify), men med 10MBit linje burde ikke nettet konke helt ut for det... Problemet virker ikke å være så ille på hennes pc eller mobiltelefon, merkelig nok. F.eks kan hun skype i en halvtime av gangen, jeg kan i maks 10min. Wifirouteren står inne hos henne, så hun har bedre dekning men jeg har god dekning jeg og!

Ideer?
Mulighet til å midlertidig teste med kablet? Se om du har samme problemer da. Er veldig ofte routerene som er problemet.
Det er litt vrient, men skjønner at det er nødvendig... Skal finne en lang en som jeg kan dra inn til meg. Takk for tips!
Du kan jo pinge en ekstern adresse for å sjekke hvor mange forespørsler som blir droppet. bruk ping -t så sender du forespørsler helt til du trykker ctrl+c du kan også slenge på en > for å sende resultatet i en fil. feks ping www.google.com -t > file.txt pinger www.google.com til du trykker ctrl+c og lagrer resultatet i en txt fil som heter file.txt. Bruk >> hvis du skal legge til informasjon i en eksisterende fil.
Hvor høy opplastningshastighet har dere? Spotify tar veldig mye av opplastningshastigheten.
Hæ, hvorfor tar spotify av opplastningshastigheten?! vi har 10Mbit

Prøvde med kabel i går, og da var foresten hele nettet borte vekk, merkelig. Funket ikke. Kommer tilbake!

Takk for tips nerga, merker meg den!
Hadde samme problem med GET ab mitt. Mistet nettet opp imot 30 ganger i timen,
Skiftet modem så ordnet det seg
Nå har jeg hatt besøk av tekniker. Nettet hadde jeg ikke prøvd på et par dager før han kom, og det var "desverre" oppe igjen da han var innom. Han byttet en kontakt ved TV-inntaket på loftet og fikk marginalt bedre signaler i kontakten. Han har også satt opp logging på nettverket mitt som skal surre en ukes tid, så får vi se hva som skjer