Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1462
noen ganger får jeg en ~ foran identen.. er det noen lettvint måte å fjerne den på, og hvorfor er den der egentlig? (mirc)

fant ut at det hjalp med å åpne port 113 på routeren min, (cisco fra ngt), men en kamerat har telenor.. der den ene pcen har to nettverkskort, for at den andre skal komme på nett, har hørt at telenor "boxen" bare er ett slags modem og derfor ikke har noe med portene å gjøre.. så da skulle alle i teorien være åpne. han kjører ikke noe software-firewall. noen som har noen forslag på hvordan han får åpna porten? winxp
Sist endret av curacao; 22. juni 2002 kl. 01:30.
Forsøk å krysse av alle boksene i File|Options|Identd i mirc.
kjør en identd på maskina som fungerer som gateway, eller lag en port forward. hvis den kjører linux er det ingen sak, tror det er rimelig enkelt på windows også, i hvertfall NT/2000. men si hva gatewayen kjører.
jeg kj0rer bare oidented paa router/gatewayen min, den faker idented, men den var no herk aa faa til aa fungere husker jeg...
vet ikke om det er riktig, men det virker som om når det er en på servern med identen "tata" og en annen prøver å logge seg på med "tata" så får den siste "~tata"

bare noe jeg trur pga at jeg har fått en ~ forann identen min noen ganger
Opprinnelig postet av Bangar
vet ikke om det er riktig, men det virker som om når det er en på servern med identen "tata" og en annen prøver å logge seg på med "tata" så får den siste "~tata"

bare noe jeg trur pga at jeg har fått en ~ forann identen min noen ganger
Vis hele sitatet...
selvfølgelig er det ikke slik.

prøv å enable identd i mircen din. hvis ikke ligger problemet i ispen din, ikke lokalt. opplever du problemer med å komme på visse servere? dette er tilfelle hvis ikke identd er innstallert.
Trådstarter
6 0
Opprinnelig postet av dephic
kjør en identd på maskina som fungerer som gateway, eller lag en port forward. hvis den kjører linux er det ingen sak, tror det er rimelig enkelt på windows også, i hvertfall NT/2000. men si hva gatewayen kjører.
Vis hele sitatet...
windows xp på begge, men jeg må høre litt mer med kameraten min, de har bestilt router nå så det ordner seg vel kanskje uansett, men tenkte kanskje at det fantes en lettvint måte å fikse det på?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Skal visstnok være heller vanskelig og få skikkelig identd med NGT
Jeg har NGT, åpna port 113, ingen ~ foran. Jeg tror jeg hadde det før jeg åpna 113.
offtopic: Når jg connecter, så bruker den et halvt minutt fra found your hostname til den går videre? Har aldri gjort det før.
det er vel når ident porten er sperret? skjer det samme hos meg hvis jeg sperrer den porten
Akkurat det skjedde med meg og. Og med en gang jeg åpna port 113 connecta den med en gang.
Det nok sant at ~ er foran identen når den ikke er enabla. Du må som tidligere nevnt ha NAT'et inn port 113, eller bruke dialup. Har du firewall, bør du åpne for 113 der. Dette kan jo også løses ved å bruke proxy. Noen proxyer bruker firewall, men noen kan brukes. Funker for meg ihvertfall...
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg har klart å få ident til å funke med ngt, men for de som vil ha ident på hjemmenettverket må ha en psybnc eller muh kjørende på freebsd boksen min, siden den tar hånd om ident request...