Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2384
Husker jeg leste noe om det et sted, at det var mulig å være logget inn på f.eks. Undernet og Efnet samtidig. Lasta ned det nyeste mIRC, men fatta ikke helt hvordan jeg skulle logge inn på de to samtidig.

Så, er det mulig, i såfall, korleis? Ikke skyt meg for dette, jeg kan nada om IRC.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hm skal vistnok være mulig med nyeste mIRC 6.0 ja, og enkelte script. Feks ircN om jeg ikke husker feil.
Better than thou.
Funker fett med vanlig mIRC. Bare skriv inn /server irc.undernet.net etter du har logget inn på efnet så skal det komme et vindu som lurer på om du vil close connectionen til efnet eller om du vil ta det i et nytt statusvindu og fortsatt være connecta til efnet.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Carlo
Funker fett med vanlig mIRC. Bare skriv inn /server irc.undernet.net etter du har logget inn på efnet så skal det komme et vindu som lurer på om du vil close connectionen til efnet eller om du vil ta det i et nytt statusvindu og fortsatt være connecta til efnet.
Vis hele sitatet...
Hmm ... lasta nettopp ned mIRC 6.02, gjorde det der, men ble bare disconnecta fra Efnet og logga på Undernet, uten noen form for forespørsel om å beholde et vindu med Efnet. Hmm ...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sjekka options da ana?
bare bruk "/server -m ..." isteden for /server ... så åpnes serveren i ett nytt vindu..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
http://www.mirc.com/faq.html#section2
Multi-Server support has been added. With this feature mIRC allows you to connect to multiple servers at the same time. To open an additional connection you can either:
Enable the 'new server window' checkbox in the connect dialog, select a server, and hit the 'connect to IRC Server' button,
Hold down shift key when selecting a server from the right mouse-click popup menu of the 'options' button in the toolbar (reread that ;),
Use the new /server -m command.
You'll notice a new File/Options/Connect/Options/ 'Multi-Server' button that provides a couple of new options supporting this new feature.
The new multi-server feature required major internal changes to mIRC's code and forced improvement of code in many areas which has undoubtfully resulted in an even more stable and robust mIRC! Working on this important new feature we focussed on keeping mIRC as it always has been; no-nonsense, robust, -working- :) We tried to keep the changes to the scripting language etc, as clean as possible. Upgrading should be fairly painless.
Still a multitude of ID's, identifiers and commands has been changed and added to support the new parallel connections. Everything in mIRC now has an unique id number; all windows, server connections, dcc sends/get/chats, etc....
Vis hele sitatet...
Bare å starte to Mirc samtidig det
Better than thou.
Da er forsåvidt halve poenget med mulit-server support borte men..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Forsåvidt hele poenget vil jeg si
ana, du logger deg f.eks først på efnet.. så går du på options -> connect -> "new server window" også logger du deg på f.eks undernet der.

eller litt lettere, som geek'en sa. -m

.mia
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Ajaj, nydele' (Trønder stemme), takk.
eller "/server -n" hvis du bare vil åpne en ny status uten å koble til en server med en gang...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du har jo også andre klienter for Windows som har multiserver støtte som f.eks xchat ( http://www.xchat.org ) som er en grei klient.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
noname script støtter da så vidt jeg vet det der?
Better than thou.
Joda, NNScript er bygd på mIRC 6 tipper jeg. Siden den har støtte for multiple servers mener jeg.
nns kjører jo på mirc. så det blir jo samme greia. det som er pent med nns, er at man kan skrive perform for flere nett. ikke bare ett, som det er i clean mirc.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Multiple servers kan jo scriptes utenom mIRC sin funksjon for det.
nss er FORTSATT DIGG, din lille kverulantiske divan. nå fikk du meg offtopic og.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hehe, jeg bare sikta til Carlo sin post, mente at det kunne godt være scripta, og ikke mIRC 6 sin funksjon ;=)
oh. okei da. ;>
Opprinnelig postet av z0py3r
Du har jo også andre klienter for Windows som har multiserver støtte som f.eks xchat ( http://www.xchat.org ) som er en grei klient.
Vis hele sitatet...
japps, samma med Bersirc.. en nydelig klient =)
www.bersirc.com
Options knappen > connect velg server og trykk new server window... Ellers ga mongob0ffel meg noen scriptsetninger som gjør at jeg logger meg på 3 servere på en gang...