Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 17514
Okay guys. Jeg opplever at facebook setter de jeg snakker med ofte høyt oppe i lista over påloggede venner.

Dette er fint nok, men jeg skulle ønske at facebook skjønte at det ikke er så kult å ha eks'en på toppen av den lista. Jeg har gjort det slutt med dama for en stund siden, og vil fortsatt ha henne som venn. Men jeg har ikke behov for å se navnet hennes i den lista hver gang jeg logger på facebook.

Men jeg vet ikke om det går når jeg ser på hva facebook skriver om saken:
Sitat av facebook
The friends that show up at the top of your sidebar are people you’ve interacted with frequently or recently on Facebook. You can't add friends to this part, though it updates dynamically as the people you interact with change.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte nemlig det at hun ville forsvinne derfra etter en stund, men nå begynner det å bli så lenge siden at jeg lurer rett og slett på om det går å slette dette manuelt.

Noen som vet, eller må jeg rett og slett leve med det? :P

Btw: FB burde jo gjort dette av seg selv med en gang man endret status fra "in a relationship" til "single".

Takker
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Tror du må chatte en del for å få henne vekk, du har tross alt sikkert pratet en del med henne... Tror ikke det går manuelt, hvis jeg kjenner facebook rett. Du får bare lære deg og overse det, eller slette henne, eller slette facebooken din.
Ja det var det jeg tenkte egentlig. Men "updates dynamically"... Særlig.. Er jo lenge siden vi har chattet nå. :P
Mekket et script for GreaseMonkey, som fjernet gitte navn fra listen i chatten.
Rediger scriptet og skriv inn ønsket navn istedet for dummynavnene som er brukt.
Hurtigmeny for å skru av/på filtrering dukker og opp på venstre side under alt annet.
Du kan finne scriptet her.
Sist endret av Lanjelin; 21. november 2012 kl. 13:28.
Det er en innstilling som gjør at du ikke kan se om hun er pålogget på chatten og vice versa
http://puu.sh/1sG9N

trykk på avenserte innstillinger '

skriv in eksen

http://puu.sh/1sGae
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Mekket et script for GreaseMonkey, som fjernet gitte navn fra listen i chatten.
Rediger scriptet og skriv inn ønsket navn istedet for dummynavnene som er brukt.
Hurtigmeny for å skru av/på filtrering dukker og opp på venstre side under alt annet.
Du kan finne scriptet her.
Vis hele sitatet...
Jeg digger innsatsen og scriptet! Men foretrekker Safari framfor Firefox, så jeg tror jeg går for rosapanter sin løsning.

Ellers, tusen takk til alle, tenkte faktisk ikke på at det går ann å sette seg som "offline" for bare noen personer.
Protip: Slett eksen fra FB.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Protip: Slett eksen fra FB.
Vis hele sitatet...
nippletip: hu kommer til og klikke (det er farlig)
Tøffeltips; Vær sterkere enn dama di, så du ikke er redd for at hun skal klikke
Jeg har noe som kalles "SocialReviver" versjon 3.15. Den er genial, jeg slipper den stygge, nye chatten og alle folka øverst, jeg har laga et par lister bare med viktige folk. Bruker flammereven som browser.