Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1770
Skal bestille internett i Tromsø, men er usikker på hvilken leverandør jeg skal velge..!?
Så jeg lurer på om det er noen som har en leverandør å anbefale?

Bruker nettet til surfing/streaming og ps3 gaming.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg bruker bynett hvertfall, og jeg syns hvertfall det er latterlig bra. Ingen av kompisene mine har nett som kan måle seg med det jeg har liksom.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg bruker bynett hvertfall, og jeg syns hvertfall det er latterlig bra. Ingen av kompisene mine har nett som kan måle seg med det jeg har liksom.
Vis hele sitatet...
Kommer ikke det helt ann på hvor mye du velger å betale?..
Hvor mye betaler du i måneden og hvor kjapt er nettet?
Her er en oversikt over alle abbonentene mellom 2,0 - 6,5 Mbit/s som er tilgjengelig i Troms fylke: telepriser.no - Bredbånd - Troms

Av disse kommer "Primafon" øverst...

Er du student?

Primafon Student

Primafon Internett ADSL Student Maks hastighet opptil 23000/1500 kbps Kr 285 per måned
Til stunter (vi må få oversendt gyldig stundentbevis) kan vi nå tilby vår høyste hastighet til den lave prisen på kr 285 per måned.
Vis hele sitatet...
Takker for svar

Vurderer bynett ja,kjenner ingen som har det så vet ikke så mye om det annet enn den dårlige nettsiden de har.
Men virker som det beste alternativet med tanke på pris og hastighet i forhold til andre leverandører.

Var også på en side der man "regnet" ut hvordan linje man trenger ut ifra hva man bruker nettet til men lurer også på hva som har noe å si når man skal spille online!?

15/15 Mbps skulle vel holde eller?
Sitat av KrokenMostWante Vis innlegg
Takker for svar

Vurderer bynett ja,kjenner ingen som har det så vet ikke så mye om det annet enn den dårlige nettsiden de har.
Men virker som det beste alternativet med tanke på pris og hastighet i forhold til andre leverandører.

Var også på en side der man "regnet" ut hvordan linje man trenger ut ifra hva man bruker nettet til men lurer også på hva som har noe å si når man skal spille online!?

15/15 Mbps skulle vel holde eller?
Vis hele sitatet...
Ja, 15/15 holder lenge.

Jeg hadde 10/10 før, og det holdt i MASSEVIS for meg, min mor og en til.
Og da var det nedlastninger av torrenter, gaming, streaming osv..

Nå har vi forøvrig 20/20 fordi Eidsiva oppgraderte gratis
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Kommer ikke det helt ann på hvor mye du velger å betale?..
Hvor mye betaler du i måneden og hvor kjapt er nettet?
Vis hele sitatet...
Har ikke peiling. Er mamma som betaler.

Her er test fra speedtest.net, dette er trådløstnettet (har en helt jævlig ruter forsåvidt, så vil tro den påvirker resultatet litt).
http://www.speedtest.net/result/2317456281.png
Sist endret av Dongerino; 19. november 2012 kl. 11:30.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Har ikke peiling. Er mamma som betaler.

Her er test fra speedtest.net, dette er trådløstnettet (har en helt jævlig ruter forsåvidt, så vil tro den påvirker resultatet litt).
http://www.speedtest.net/result/2317456281.png
Vis hele sitatet...
Drøy ping til dem hastighetene? O_o
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Drøy ping til dem hastighetene? O_o
Vis hele sitatet...
Det kan vel være pga rutern? Trådløstnettet her er så latterlig ustabilt at det ikke er gøy engang. Men med kabel direkte til modemet så er det smoooooooth.
ADSL er vel relativt dårlig her i tromsø, uansett hvilken leverandør? Så ville helst gått for kabel (get, canal-digital og lignende) eller noen som eventuelt leverer på fiber.

Ang ping, husk at Tromsø er langt nord i Norge, dermed lengre avstander - som betyr større ping. (Dog er 100 i høyeste laget). Ville forventet 40ms.
Sist endret av etse; 19. november 2012 kl. 14:44.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
Ang ping, husk at Tromsø er langt nord i Norge, dermed lengre avstander - som betyr større ping. (Dog er 100 i høyeste laget). Ville forventet 40ms.
Vis hele sitatet...
Som jeg har forstått det så er det fibernett vi har. Men kan ikke rutern ha noe å gjøre med at pingen er såpass høy?
Utifra brukernavnet ditt går jeg utifra at du bor i Kroken, så sjekk med NextGenTel om hva de kan tilby der du bor. De er både billig og har god kvalitet. :-)
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Som jeg har forstått det så er det fibernett vi har. Men kan ikke rutern ha noe å gjøre med at pingen er såpass høy?
Vis hele sitatet...
selvfølgelig, så burde prøve uten.
Dere ser at han pinger mot Murmansk??
Er greit at murmansk ligger nærmere men prøv en norsk host istedenfor så vil jeg tippe du faller ned på maks 14.
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Utifra brukernavnet ditt går jeg utifra at du bor i Kroken, så sjekk med NextGenTel om hva de kan tilby der du bor. De er både billig og har god kvalitet. :-)
Vis hele sitatet...
Nå bor ikke jeg i Tromsø men i hvilken verden har NextGenTel god kvalitet?!
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Utifra brukernavnet ditt går jeg utifra at du bor i Kroken, så sjekk med NextGenTel om hva de kan tilby der du bor. De er både billig og har god kvalitet. :-)
Vis hele sitatet...

Bor på øya

Hadde NextGenTel for 6-7 år siden og har aldri vært borti bra kvalitet fra dem

Så Bynett er fiber?

Venter på prisoverslag fra Bynett å blir etter all sannsynlighet å velge dette
hei bor i et boretslag på tromsøya og betaler 349 for http://www.speedtest.net/result/2317948225.png
så hvis du ikke bor i enebolig men i en blokk for eks. så ta og sjekk ut med canal digital
Homebase? Vi har 10/10 nett fra homebase og det funker veldig bra
Sist endret av Vod0; 19. november 2012 kl. 16:36.