Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2673
Forsterkeren min sluttet i går å funke, da jeg dro på litt vel mye. Det er snakk om en NAD c372, som brukes på cv XLS 15. Først lyste på-knappen rødt, så skrudde forsterkeren seg automatisk av når jeg skrudde opp volumet. Etter hvert fungerte det ikke en gang å skru den på, altså ingenting lyser når jeg trykker på på-knappen.

Noen som vet hva det er som er gått galt inne i den, og om det lar seg fikse?
Er det dyrt å fikse slike forsterkere? Takker for svar!
Tipper noe er brent, men skru den opp og sjekk sikringene.
Trådstarter
Ja, luktet litt svidd etter den sluttet å fungere i går. Hvor mye tar hifiklubben for å fikse slikt?
Usikker, jeg snakket med de en gang om det her. Men jeg husker ikke hvor mye de tar.

Ring de og spør
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det slo deg ikke at det var lurt å slå den av, eller skru ned lyden når ting lyste rødt på høyt volum?

C372en har jo termosikring som skal gå av under høy belastning. Har du prøvd å la den hvile noen timer, for så å slå den på igjen?
Det må jo nesten være en sikring som har gått! Ond^Sofa sier C372 har termosikring, noen ganger tar det ganske lang tid før disse fungerer som de skal igjen, kanskje flere døgn. Ellers er det sikkert flere sikringer av den vanlige typen som kan byttes, sjekk om noen av dem har gått og eventuelt erstatt dem med nye.

Hvis du må bryte garanti/reklamasjons-forsegling (f.eks. klisttremerke over skrue), ikke gjør det. Da ringer du forhandler
send mail til hifiklubben. Gjorde det samme når min 320 gikk føiken. Men jeg fikset den selv, men fikk koblingsskjema og deler av hifiklubben, de ville helst ha den inn til serviceverksted, men jeg nekta :P

altså anbefaler ikke at du skal prøve å reparere den selv.
Trådstarter
Ja, det som skjedde var at dørst lyste den rødt og slo seg automatisk av når jeg skrudde opp litt. Dum som jeg var, ga jeg den ikke nok pause, så plutselig ville den ikke engang slå seg på. Har vært på hifiklubben i dag og har sendt den til serviceverksted i danmark. 495 kr koster det for at de skal finne ut hva som feiler den, + reparasjonskostnader som er anslått til 1000 kr... huff, sinnsykt surt å tenke på at om jeg hadde slutter å spilt for resten av kvelden, ville den mest sannsynlig ha fungert nå...