Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1736
Hei!

Det finnes jo et utall mange programmer på nett og til mobil med effekter for å redigere bilder til den stemningen man ønsker seg. Jeg er ute etter en spesiell effekt, men er ikke sikker på hva man skal kalle det. Ned-nivåfisering var mitt mest kreative forslag...

Det jeg tenker på er å gjøre et vanlig bilde av en person om til et bilde bestående av færre og mer flytende farger, hvor for eksempel 5 forskjellige brun-nyanser i bildet blir gjort om til kun 1 brunfarge som overlapper med neste farge i en form for skyggelegging.

Knotete, men jeg tenker på disse graffitistensilene man ser rundt omkring som ikke består av så mange farger, og detaljene ligger i enkeltstreker og flekker som på et vis klarer å fange karakteren som den opprinnelig ser ut.

Den nærmeste standardeffekten jeg kommer på er noe liknende "water color", hvor fargene flyter i stedet for å være overpikselert.

Her er en stensil av noen hodetelefoner. Se for deg at dette var et vanlig bilde, og med effekten jeg ser etter blir det seende tilnærmet slik ut.

Noen som vet om noen passende effekter/applikasjoner?
Sist endret av Tawon; 26. april 2016 kl. 06:33.
Er det noe ala dette du tenker på? Altså å først kjøre bildet gjennom Image -> Adjustments -> Posterize, for så å bruke Image -> Adjustment -> Threshold. Kan i så tilfelle være en fordel å først justere litt med Image -> Adjustment -> Hue/Saturation -> Saturation, dog litt avhengig av hva du ønsker å oppnå.

Edit: Dette er da i Photoshop, men du kan ev. bruke disse søkeordene for å finne andre alternativer.
Sist endret av Viva la Opium; 26. april 2016 kl. 08:22.
Hvis jeg skjønte hva du spurte om, så kan du til en viss grad bruke Inkscape til å gjøre det (åpne/importere bildet -> merk bildet -> "Sti" -> "Tegn av punktgrafikk" -> juster eventuelt innstillingene her -> "Ok"). Se de to vedlagte filene for eksempel.

Før:


Etter:
Sist endret av zorro; 26. april 2016 kl. 15:41.