Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2408
Jeg hadde gym på skolen idag, og da jeg og mine medelever kom til garderoben vår etter gymtimen for dusje og skifte så oppdaget jeg at mine nye timberland vinter-sko var forsvunnet!

Jeg vet ikke helt om jeg skal anmelde det eller ikke, (politiet har jo ikke det grann ressurser uansett) men jeg lurer på om noen har noen gode tips til oppklare en sånn sak!

Noen opplysninger:
1. Garderoben var ulåst, både utgang 1(mot gangen) utgang 2(inn til gymsalen)
2. Enkelte av mine medelever var på do inne i garderoben under gymtimen.
3. Ingen av mine medelever har sett eller hørt noen ting.
4. En annen elev ble forresten frastjålet en parfymeflaske samme gymtime.
Politiet har hatt en lang utdannelse i å fange tyver, og vil gjøre en bedre jobb en deg. De har autoritet og teknikker for å få vettskremte elever til å sladre. Ut ifra hva du har skrevet at du vet er det eneste du kan gjøre å spørre rundt. Jeg tviler sterkt på at du finner igjen skoene dine på denne måten. Jeg håper for din del, men ikke minst for tyven sin del at du finner skoene dine.
Jeg fant, jeg fant
AlbertEinstein's Avatar
1. Det vil si at ingen uten nøkkel trolig har vært inne i rommet.
2. Disse medelevene kan ha tatt del i ugjerningen, men trolig ikke hatt noe med saken å gjøre ettersom de måtte gjemme eiendelen i løpet av tiden (forutsett av toalettet er i garderoben som jeg forsto etter teksten).
3. Dette utelukker hverken at noen av dem har noe med det å gjøre eller ikke. En løgn er ikke så vanskelig om man sitter i knipa.
4. Høres ut som en sparsommelig tyv du leter etter. Et par sko og en flaske parfyme? Burde vel være mer å gå etter, typ telefoner, lommebøker, flere sko osv.

Hvis du anmelder saken hos politiet vil du kanskje få igjen pengene for skoene på forsikring (regner med foreldrene dine har en type forsikring siden du sier du går på skole, regner med typ ungdomsskole eller vgs.). Hvorfor tar du ikke en eventuel telefon til politiet og rådfør deg eller kanskje hos dine foreldre?

Da jeg gikk på grunnskolen husker jeg lignende ting skjedde. Var riktig nok et par kompiser av meg som stjal 10-15 iPhones i garderoben. De ble tatt for alt sammen grunnet sporing i telfonene, men det gjelder (uheldigvis) ikke sko.
Sist endret av AlbertEinstein; 5. februar 2016 kl. 00:09.
[quote=Relevant;3291011]Politiet har hatt en lang utdannelse i å fange tyver, og vil gjøre en bedre jobb en deg. De har autoritet og teknikker for å få vettskremte elever til å sladre. Ut ifra hva du har skrevet at du vet er det eneste du kan gjøre å spørre rundt. Jeg tviler sterkt på at du finner igjen skoene dine på denne måten. Jeg håper for din del, men ikke minst for tyven sin del at du finner skoene dine.

Jeg takker for svar "Relevant", men tror du at politiet vil prioritere et par sko?
Må bare dele denne tråden:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=221515

Uansett, følg etter de mistenkelige medelevene dine etter skoletid og spioner på dem. En av dem vil røpe seg og spasere ut inngangsdøren sin med de nye, flotte skoene sine - for en rask tur på kjøpesenteret eller et nervepirrende stevnemøte. Lykke til!

Jeg takker for svar "Relevant", men tror du at politiet vil prioritere et par sko?
Vis hele sitatet...
Nei det vil de ikke da dette går under vinningskriminalitet som overhodet ikke blir prioritert! Så ville heller ha prøvd en forsikringssak.

Dette er vel så å si en sak politiet i norge ikke vil så mye som se på en gang..
Sist endret av susiserken; 5. februar 2016 kl. 00:15.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg takker for svar "Relevant", men tror du at politiet vil prioritere et par sko?
Vis hele sitatet...
Spørs hvor gamle dere er, kan godt tenkes at dem ser på saken hvis dere er unge nok, slike saker kan bli sett på som preventivt arbeid. Ved å skremme denne/disse «ungene» som stjelte skoene dine, så unngår dem muligens en fremtidig vane tyv[er].
Sist endret av 0xFF; 5. februar 2016 kl. 00:14.
[quote=AlbertEinstein;3291013]1. Det vil si at ingen uten nøkkel trolig har vært inne i rommet.
2. Disse medelevene kan ha tatt del i ugjerningen, men trolig ikke hatt noe med saken å gjøre ettersom de måtte gjemme eiendelen i løpet av tiden (forutsett av toalettet er i garderoben som jeg forsto etter teksten).
3. Dette utelukker hverken at noen av dem har noe med det å gjøre eller ikke. En løgn er ikke så vanskelig om man sitter i knipa.
4. Høres ut som en sparsommelig tyv du leter etter. Et par sko og en flaske parfyme? Burde vel være mer å gå etter, typ telefoner, lommebøker, flere sko osv.

Hvis du anmelder saken hos politiet vil du kanskje få igjen pengene for skoene på forsikring (regner med foreldrene dine har en type forsikring siden du sier du går på skole, regner med typ ungdomsskole eller vgs.). Hvorfor tar du ikke en eventuel telefon til politiet og rådfør deg eller kanskje hos dine foreldre?

Da jeg gikk på grunnskolen husker jeg lignende ting skjedde. Var riktig nok et par kompiser av meg som stjal 10-15 iPhones i garderoben. De ble tatt for alt sammen grunnet sporing i telfonene, men det gjelder (uheldigvis) ikke sko.

Dette er hva forsikringsselskapet sa da jeg og mine foreldre ringte de rett etter skolen:
"Skal du få full uttelling på forsikringen, må garderoben være bevokta, eller skap/dører låst."

Jeg vil med andre ord ikke få igjen fem øre!

Sitat av Guvernøren Vis innlegg
Jeg hadde gym på skolen idag, og da jeg og mine medelever kom til garderoben vår etter gymtimen for dusje og skifte så oppdaget jeg at mine nye timberland vinter-sko var forsvunnet!

Jeg vet ikke helt om jeg skal anmelde det eller ikke, (politiet har jo ikke det grann ressurser uansett) men jeg lurer på om noen har noen gode tips til oppklare en sånn sak!

Noen opplysninger:
1. Garderoben var ulåst, både utgang 1(mot gangen) utgang 2(inn til gymsalen)
2. Enkelte av mine medelever var på do inne i garderoben under gymtimen.
3. Ingen av mine medelever har sett eller hørt noen ting.
4. En annen elev ble forresten frastjålet en parfymeflaske samme gymtime.
Vis hele sitatet...
Og bare for å nevne det, så har det skjedd mange tyverier i garderobene tidligere, gymmen foregår i en gymsal/idrettshall som er har et tannlegekontor i samme bygning. VED MANGE AV DE FORRIGE TYVERIENE I GARDEROBEN, SÅ HAR DEN/DE SOM HAR BLITT FRASTJELT TING, MISTENKT DE SOM HAR HATT TIME HOS TANNLEGEN!
Sist endret av Guvernøren; 5. februar 2016 kl. 00:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Guvernøren Vis innlegg
Noen opplysninger:
1. Garderoben var ulåst, både utgang 1(mot gangen) utgang 2(inn til gymsalen)
2. Enkelte av mine medelever var på do inne i garderoben under gymtimen.
3. Ingen av mine medelever har sett eller hørt noen ting.
4. En annen elev ble forresten frastjålet en parfymeflaske samme gymtime.
Vis hele sitatet...
Sitat av AlbertEinstein Vis innlegg
1. Det vil si at ingen uten nøkkel trolig har vært inne i rommet.
Vis hele sitatet...
Hvor du fikk dette fra vet jeg ikke. Det betyr tvert i mot at alle kan ha vært inne i rommet.

Jeg ville for øvrig anmeldt saken uansett. Selv om politiet ikke prioriterer det, så vil det ligge i arkivet, og kan eventuelt tas opp igjen hvis det forekommer flere tyverier i garderobene.
Hva slags ghetto skole er det du går på egentlig? Hadde det vært snakk om telefoner og slikt så hadde det ikke vært så rart, men sko og parfyme? Kanskje en ide å låse dørene eller ta med tingene dine opp i gymsalen i en liten sekk eller noe hvis det er så mange pøbler på skolen din
Vil ikke skolen ha et vist erstatningsansvar her? Pålegger elever å oppbevare sine verdigjenstander i en ulåst garderobe?
Sitat av warmkorv Vis innlegg
Vil ikke skolen ha et vist erstatningsansvar her? Pålegger elever å oppbevare sine verdigjenstander i en ulåst garderobe?
Vis hele sitatet...
Jo, smart sett skal de ha erstatningsansvar. Men det har seg slik at på de fleste skoler blir man tilsagt at man har selv ansvar for verdigjenstander i garderober, ihvertfall i skolene rundt meg, og da har man ingenting man skulle sagt.

Nå vet jeg ikke om det er slikt på denne skolen, men om ingenting er sagt til elevene, er dette en sak å ta opp.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Hva slags ghetto skole er det du går på egentlig? Hadde det vært snakk om telefoner og slikt så hadde det ikke vært så rart, men sko og parfyme? Kanskje en ide å låse dørene eller ta med tingene dine opp i gymsalen i en liten sekk eller noe hvis det er så mange pøbler på skolen din
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke nødvendigvis å kalle det en "Ghetto skole" for tyverier av klær og sko skjer også på vestkant-skoler i Oslo.

Ber deg besøke denne siden:
http://www.document.no/2012/02/oslo-...-pa-ostkanten/
Sitat av Relevant Vis innlegg
Politiet har hatt en lang utdannelse i å fange tyver, og vil gjøre en bedre jobb en deg. De har autoritet og teknikker for å få vettskremte elever til å sladre. Ut ifra hva du har skrevet at du vet er det eneste du kan gjøre å spørre rundt. Jeg tviler sterkt på at du finner igjen skoene dine på denne måten. Jeg håper for din del, men ikke minst for tyven sin del at du finner skoene dine.
Vis hele sitatet...

En fin tanke der Relevant, men jeg må si jeg ikke deler din optimisme i forhold til politiet. Det er så knapt med ressurser at saker med kjent gjerningsmann blir henlagt, at noen stikker av med et par sko og en aftershave blir nok ikke veldig høyt prioritert.

Ts, move on. Dritt som dette skjer, ikke noe å bruke tid å ressurser på. Fokuser på ting som er bra i livet.