Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6529
Hei der freaks, lenge siden sist.


Jeg har et spørsmål, sitter på rundt 100 "glinse" kort fra den gyldene pokemon era rundt 1997-2000.

For en times tid siden nevnte en kamerat av meg at noen av disse har allerede begynt å stige veldig i priser. Noen opp imot 20000 norsk kroner (sett KUN utifra Ebay). Disse er etter mine øyne identiske til dem jeg har men jeg har vanskelig for å tro at jeg sitter på flere titalls tusen i gamle pokemon kort.

Derfor lurer jeg på om det er noen i Norge eller her inne på freak som vil kalle seg selv over middels interessert i pokemon og vet om noen som kan sette en pris på samlingen min?

Dem har lugget i en perm i over 10 år nå, så flesteparten av korta er i relativt god stand.


Mvh, Edited.
Hvorfor skal det være vanskelig og tro:-) pokemon er et populært samleobjekr og som du sikkert selv er inneforstått med er det ikke mange som hadde disse i plastmapper.. Som oftest så li i bunker med strikk rundt slengt i skolesekken..

Kortene er tross alt 15 år gamle:-)
Sjekk kortene om det har et lite 1-tall i en svart sirkel nederst til venstre på bildet. Har de det, så er riktige kort verdt et par tusen.

Vet at First Edition Charizard har gått på Ebay til 1000 eller mer dollar.
Når det kommer til Base-settet, så er det Shadowless-kort som er av særlig verdi. Dette er kort uten skygge rundt karakterbildet, som tilsvarer First Edition i Base-serien. Kortene må være i god stand, Mint eller Near Mint. Kort i Mint-tilstand forsegles insta for å unngå så mye som en støvripe på kortet.

I de andre settene så er First Edition i større grad verdt noe enn standard utgaver. Base 2, Fossil, Team Rocket og Jungle anses som oftest å være av størst verdi grunnet at de var de første settene etter Base, hvor forseglede (uåpnede) pakker selges for rundt hundrelappen per stykk. En kartong med forseglede pakker (36 stykk) selges for omtrentlig 2000 kroner for standard utgaver og 3000 kroner for First Edition. Base-kartonger går ofte for 5000 kr og oppover.

Gym Heroes og Gym Challenge er også ganske populære sett. For alle ovennevnte sett så kan man få rundt en 50-lapp for enkeltkort av type glins i NM-tilstand og opp mot 150 kroner for First Edition-glins i NM, avhengig av populariteten eller "sjeldenheten" til kortet. Dette ved tilfellet av kjøperen er ute etter akkurat det kortet du selger, og ikke at det nødvendigvis er noen reell takst på kortene. Det kommer altså an på hva noen er villig til å betale for det du har. Samlertendensen. Folk som selger enkeltkort må nok belage seg på å bruke lang tid for å få ut alle kortene de har inne. Interessen er kontinuerlig, men kommer også i bølger.

Japanske Pokemón-kort og forseglede pakker selges ofte til noe lavere priser enn de amerikanske utgavene, men forseglede kartonger (inneholder 60 pakker hver) går omtrent til samme pris som kartongene nevnt ovenfor.

Det mest verdifulle kortet anses å være Shadowless Charizard i glins (Mint).
Sist endret av Tawon; 15. mai 2015 kl. 18:28.
Edited's Avatar
Trådstarter
Takk for svar!
Angående Charizard vet jeg jeg har en NM/M, får bare håpe det er riktig årgang!

Vil komme med en oppdatering innen noen dager.


Mvh, Edited
▼ ... over et år senere ... ▼
Tar opp den tråden litt jeg. Sjekk ut kortholderen jeg lagde for mine sjeldne pokemonkort. http://www.instructables.com/id/DIY-...-From-Arduino/