Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3721
Har en 11 åring som ønsker å oppgradere sin urgamle Nintendo Wii. Har noen her erfaring med de forskjellige spillkonsollene på markedet? Hvilken konsoll har best utvalg/tilgjengelighet på spill, og hva er egentlig "kulest"?
ps4 er best teknisk.
xbox one har enkelte eksklusive spill som betyr mye for noen (Halo-serien f.eks).
wii u er objektivt sett dårligst, men har Mario Kart og Smash Bros.

Så. Det finnes ikke noe fasitsvar på hvilken konsoll som er kulest. Jeg har PS4 fordi vi var en kompisgjeng som bestemte oss for å kjøpe samme konsoll så vi kunne spille sammen i stedet for å krangle om hvilken konsoll som var best. Når så xbox one ble utsatt i Norge, og Wii U egentlig ikke hadde så veldig mange spill vi hadde lyst til å spille, var valget enkelt.
Hva spiller han på wii'n?
Har han ofte kompiser over eller spiller han mest mot andre online?

Selv har jeg bare en Wii-U, fordi jeg vil banke folk i mariokart på nach, har ikke ps4 eller xbox one fordi jeg ikke har mye interesse for spillene på de konsollene.
Wii-U støtter lokal multiplayer med opptil 5 personer, siden den har en ekstra skjerm.

Finn ut hvilke typer spill kidden liker best, og deretter konsollen som har flest spill av den typen.
Ps3 gir deg mye konsoll og mye bra spill for pengene. Ps4 har så langt jeg vet ikke alle spillene enda, og koster flesk både konsollen, fjernkontrollene, og spillene. Xbox har jeg liten erfaring med.
Jeg har selv Wii U (og Wii, for den saks skyld), og er veldig fornøyd med denne. Men, liker han Zelda/Mario? Om han ikke gjør det, er det ikke så mange andre spennende spill å velge i. Da vil det nok være bedre med Xbox eller Playstation.
En 11 åring vil ha best utbytte av en 3ds tror jeg men, ellers ville jeg gått for playstation
Sitat av Sandertn Vis innlegg
En 11 åring vil ha best utbytte av en 3ds tror jeg men, ellers ville jeg gått for playstation
Vis hele sitatet...
Der kan jeg forøvrig si meg enig også, fantastisk mange artige spill på 3DS. Snart kommer jo Super Smash også...
Sitat av Turbolego Vis innlegg
eller spiller han mest mot andre online?
Vis hele sitatet...
Tror det ikke er mulig å spille online på wii lenger, siden onlinetjenesten for Wii og NDS har blitt stengt(etter hva jeg vet.)
Han ytrer ønsker om Xbox, mulig det er den som ender under juletreet i år da. Playstation 4 Ser jeg koster litt, men mulig nyeste Xbox ligger på samme prisnivå? Er det flere generasjoner Xbox, eller er det Xbox One som er nyeste pr. dd?

Jaja, dette kan jo butikken hjelpe meg med, men jeg synes det er fint å høre andres brukererfaring først
Xbox One er den nyeste, så skal du kjøpe Xbox ville jeg nok kjøpt den.
Kjøp det vennene hans har, og uansett så kan det være grett å gå for enten ps4 eller xboxone siden han om 3-4 år ganske sikkert ikke syntes Nintendos verden er like morsomt å spennende som de mere voksne og hardere tittlene til ps4 og xboxone
Både PS4 og Xbox One koster som om de var nye. De ligger på ca samme prisnivå men jeg ville holdt meg til Xbox One uten kinect dersom du går for det. Nærmere jul kommer det også andre pakketilbud og andre tilbud med spill, denne generasjonen er såpass ny at det er noen hundrelapper å spare på å vente på et tilbud om du kan.
Jeg ville gått for en Wii U mye på grunn av barnets alder og det faktumet at Nintendo kommer med mange kvalitetspill. Jeg har selv både Wii U og PS4, og merker at jeg i en alder av 20år har et mye større utbytte av å spille Wii U.
Hos oss har vi xbox, wii u og ps3.

Den siste er i klart mest bruk hos 12-åringen.
Om penger ikke er et problem, vil barnet etter erfaring ha mest glede av en playstation 4 i fremtiden, da dette vil erstatte playstation 3. Jeg kjenner en del 12-16 åringer da jeg har noen søskenbarn på rundt den alderen. Blandt disse er playstation en klar vinner, spesielt om barnet får lov til å spille "voksenspill". Merk deg at spill til playstation 4 og selve konsollen er ganske dyrt, da det nettopp har kommet ut.
Sitat av Spirella Vis innlegg
Han ytrer ønsker om Xbox, mulig det er den som ender under juletreet i år da
Vis hele sitatet...
Det hørest ut som det er XBOX One (xbone) som kommer til å slå best ann under juletreet. Om en er bekymret for spillene så trenger en kansje ikke å kjøpe GTA5 det første året og 3.

Dersom tjommiene hans også spiller på xbone så må også han ha samme konsoll om de skal spille sammen over nett eller byttelåne spill (dersom ms tillater det?)

xbone skal vel komme med en versjon uten kinect i pakka nå, noe som gjør konsollen noe billigere i innkjøp.

My 50 cents:
-Wii U er en flopp, og kun intressant for dem som må ha Mario og Zelda.
-Xbone og PS4 er mye godt likeverdige, eksklusive titler er hovedargument for å velge a eller b.

Selv kjøpte jeg meg en PS4 da CDON hadde en feil i kampanjekoden sin slik at vi fikk dem til 2900,- inkl frakt ( )