Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 888
Hei!

Jeg skal finne ut hvordan jeg kan best mulig "låse" en pc ned software messig til et hotell. Dette skal være sånn at gjestene skal kunne bruke denne til å surfe på, men ikke klare å "ødelegge" den, noen forslag?

edit: denne pcen skal stå i et åpent landskap, er liksom en pc som folk skal bare kunne sette seg ned ved å surfe.
Sist endret av Miss-bruk; 19. april 2013 kl. 08:47.
ville gått for en linux løsning kanskje, med begrenset bruker + skjule selve pcen, så de som bruker den ikke kan koble til minnepennene sine fulle av virus
The Nerdrager
ubuntu kan modifiseres ganske mye. den har også guest session bruker. brukte det samme til bibliotekene i kommunen jeg jobber i.
Sett opp et eget "gjeste nett" for denne pcen via eventuelle VLAN, så kan du få satt opp GPO-er som er kun gyldige for pcer i dette VLAN-et som bestemmer hva brukeren får opp av menyer og rettigheter på pcen

VLAN - Nettverks siden,
GPO \ Group Policy - Server siden, ofte på Domenekontrolleren \ AD serveren
har mine tvil på at bruker er interessert i å sette opp en AD server pga dette.. overkill much?
Joda men han spurte om metoder for dette, og siden dette er et hotell så regner jeg med at de har allerede en form for infrastruktur der fra før, og da er det letteste måte og implementere dette på i det eksisterende miljøet på
Sist endret av knutazz; 19. april 2013 kl. 10:09.
Om du vil bruke Windows kan du installere Deep Freeze til kr. 230,- (http://www.faronics.com/products/deep-freeze/standard/)

Da kan brukerene ødelegge så mye de vil, og alt vil bli tilbakeført til innstillingene du har valgt når maskinen starter på nytt.