Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1153
Yo! Jeg skal være gjeste-DJ for første gang på det lokale utestedet i studentbygda i starten av april. Har jobbet en stund med å sette sammen en ambisiøs spilleliste som er litt alternativ ifra det de vanligvis pleier spille der. (House, RnB, Pop, Skrillex, Deadmau5, osv)

Her har jeg gått utifra litt mer alternativ downtempo musikk, som det skal gå ann å sitte å prate til, men fremdeles riste litt på seg dersom man vil.) Det er tross alt egentlig en pub jeg skal spille på , ofte med litt eldre lokale folk som kommer, men som hver onsdag også blir invadert av studenter. Med andre ord ofte en god blanding av folk som vil danse , og folk som bare vil sitte med bord og prate.)

Vil gjerne høre deres mening om settet, enten dere har noe spesielt DJ erfaring eller bare liker sjangeren, eller musikk generelt! Det blir min første DJ experience så jeg er litt spent på hvordan det blir mottatt, derfor poster jeg den her i forkant.

Nøkkelord for musikken: psykedelisk, dub, dubstep, elektronisk, akkustisk, østlig, chill!


Kom gledelig med:
- konstruktiv kritikk på ting som overganger og flyt generelt.
- annen musikk lignende den jeg har funnet her
- idèer til alternative låtvalg (Spillelisten er ikke 100% satt i stein, og jeg er åpen for forandringer!)

Her er settet: Pebbles


På forhånd takk!
ser ut som om linken er øydelagd...
Chikara's Avatar
Trådstarter
Ja beklager at jeg glemte å oppdatere, og takk naxoz for at du fikset det.

Til dere som er litt skeptiske på å lytte til et 90 minutters elektronisk sett kan jeg si at:

- Musikken er enestående til å slappe av til / jobbe til
- Høres like passendes ut enten ved lavt eller høyt volum.
- Mye bra bass
- Stemningsfull.
- Flott nach / røykemusikk.
- Eksotisk sjanger!

Her er forresten listen over sanger som er med:

1. Ott - One Day I Wish To Have This Kind Of Time (00.00)
2. Eskmo - Harmony (08.00)
3. Androcell - Ganja Baba (13.00)
4. Thievery Corporation - The Forgotten People (20.00)
5. Ott - Rogue Bagel (23.00)
6. KoxBox - Go Fly A Kite (30.50)
7. Ott - Adrift In Hilbert Space (38.20)
8. Ott - Splitting An Atom (45.45)
9. Liquid Stranger - Bombaclaad Star (53.10)
10. Ott - Owl Stretching Time (59.10)
11. Liquid Stranger - Aftershock (1.06.30)
12. Peaking Goddess Collective - Star Peace (1.11.00)
13. Ott - Squirrel And Biscuits (1.19.00)
14. Ott - Smoked Glass And Chrome ( 1.24.30)
førstemann på månen
Jeg liker Ott og sånn type musikk, men sangvalget treffer meg ikke helt når jeg sitter her på rommet. Men det er jo en smakssak, så det er ikke noe å bry seg om. Men... Jeg hadde DIGGA å hørt detta på et utested. Den stemninga tror jeg ville blitt så chill! Om du skal spille på sørlandet så ses vi
Sist endret av asTr0nauten; 20. mars 2012 kl. 11:44.
Første delen trur jeg blir litt for rolig.. jeg liker stilen, men jeg ser for meg at folk kommer til å synes dette er litt kjedelig.
Chikara's Avatar
Trådstarter
Takk for kjapp respons! Ja jeg regner med at det blir en smaksting, noen vil digge det, andre vil synes det blir litt rart og kanskje tamt. Men jeg regner egentlig ikke med så mange folk i utgangspunktet. Så jeg safer det litt med tanke på at det er mye større kjangse for at flertallet folk vil sitte å chille å prate med hverandre, mens kanskje to-tre-fire stykker blir fulle og vil danse til sin egen favoritt-musikk. Kan nok ikke tilfredstille alle.

En kul ting er at vi skal ha en prosjektor bak meg som lager litt show med ulik bruk av natur og vitenskapsprogram, filmklipp, fraktal-visuals. Så man kan alltids sitte å "se film" om ikke noe annet

Setter veldig pris på tilbakemeldingene! Og det kan hende jeg justerer settet mitt, om det kommer mer respons.