Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2425
hoppeavisvingenbitch
27 1
Hei! Aner ikke hvor jeg skal sette denne tråden, så en admin får bare flytte den ved behov

Dealeren min (cannabis) har nettop returnert etter en periode offline i et par måneder, ettersom det i en trafikkontroll hadde blitt oppdaget at han var ulovlig i Norge. Han sir selv at politiet ikke vet noe om hans liv som langer, og at det ikke er noe stress, men jeg har en bekymring:

Kan han få straffelettelse hvis han gir politiet opplysninger om meg? Ikke at han vet noe særlig om meg, men om jeg avtaler møte med ham, og han avslører dette til politiet eller sørger for at jeg blir tatt på fersk gjerning?

Dette er en stor dealer som forsørger MANGE. Han er godt likt, og jobber profesjonelt (om man kan si det). en god del av de jeg kjenner vet hvor han bor, så han vet at det hadde vært dumt av han å tyste.

Men fortsatt har jeg denne tanken i bakhodet. Kan det være? eller har jeg sett for mye på film?

Takker på forhånd
Hvorfor ta to skritt frem og så ett tilbake?`

Mest sannsynlig er de lite interessert i kundene hans, med mindre du banker på døra når purken står der.

Tror heller de vil prøve å finne ut av hvor han får stæsjet sitt i fra.
Politiet vil ikke være interessert i å ta deg. Om de hadde tatt dealeren din så ville de heller presset han til å oppgi hvor han får varene sine fra. De oppnår ikke så veldig mye av å ta deg, men de kan gjøre mye mer om de finner personene som er lenger opp i systemet. Du kan ta det helt med ro
Dette stemmer ikke dersom man ser på saken(e) i Bergen/Hordaland i det siste. Riktig nok var de hovedsaklig ute etter unge, men det var mange over 18 som også fikk politiet på døra. Og dette var da altså bare snakk om småbrukere.

Det er lett å tro at politiet heller går etter de store leverandørene. Men dette stemmer svært ofte ikke overens med virkeligheten.
jepp er nok bare snakk om tid før politiet er på døra di..
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Politiet vil ikke være interessert i å ta deg. Om de hadde tatt dealeren din så ville de heller presset han til å oppgi hvor han får varene sine fra. De oppnår ikke så veldig mye av å ta deg, men de kan gjøre mye mer om de finner personene som er lenger opp i systemet. Du kan ta det helt med ro
Vis hele sitatet...
Politiet er overraskende lite interessert i å etterforske på denne måten. Er nok forbeholdt storbyer og tv-serier.

Men du har uansett helt rett, TS kan ta det helt med ro.
hoppeavisvingenbitch
Trådstarter
27 1
Takk for gode svar! Skal se meg rundt ekstra godt rundt i framtiden, men det er godt å vite at jeg kan puste lettet ut
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Politiet er overraskende lite interessert i å etterforske på denne måten. Er nok forbeholdt storbyer og tv-serier.

Men du har uansett helt rett, TS kan ta det helt med ro.
Vis hele sitatet...
Kan selv bekrefte at slikt skjer i Oslo. Mens jeg og en kompis ventet på dealeren en gang kom det to sivile politibiler bort til oss. Vi løp, men de fikk tak i kompisen min. De var kun ute etter hvem vi skulle kjøpe av, så han fikk gå.