Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1742
Hei!

Jeg har fått skoleplass på Fredly Brett, Ski og Surf og lurte på om noen har erfaring med denne folkehøgskolen?

Har også søkt Rødde Multisport og Hedmarkstoppen X-Sport.

Noen som skal gå Fredly Brett, Ski og Surf? Isåfall send meg pm!
D-P
Momento Mori
6 0
Jeg har også fått skoleplass der! Jeg skal gå lamme en annen kompis som er fra samme by som meg. Vi ses regner jeg meg! Send PM viss du lurer på noe. Har hørt rykter om at det er mye bra jenter der.
Gikk på Rødde for noen år tilbake, gikk da på det som het freestyle freeride. Hadde det dødskult.
Litt pes med kristenpratet til lærerne osv i blandt, men det er jo det man melder seg på..
Veit ingeting om Fredly, bortsett fra at de også stod i Vassfjellet. Men du kommer til å ha det fett uansett hvilket fhs du velger
D-P
Momento Mori
6 0
NML. Hvordan er det angående drikking på turer osv der? Jeg har kommet inn på Rødde og Fredly.
Rødde er veldig strenge på alkohol. Blir du tatt for å være påvirket på skolens område eller i skolesammenheng, kan du bli utvist for noen dager. Er du på skoletur kan du også bli sendt hjem på egen bekostning.
Vil man drikke er det best å leie hotellrom eller sove hos en venn.
Trådstarter
6 0
Noen som skal?
Det naxoz skriver om Rødde gjelder også for Fredly. 0 alkohol. Har du vært ute på byen og drukket vil du bli utvist om du kommer tilbake på skolen.

Gikk selv på Fredly og er storfornøyd!
Noen som kan forklare akkurat hvorfor de har en så streng alkohol policy? Er det fordi det er kristne skoler? Alle er jo over 18, så lovlig sett kan de jo drikke. Jeg skjønner også at de ønsker å holde det alkoholfritt på internatene osv. Men at man ikke skal få kunne ta seg noen øl på byen høres jo særs strengt ut.

Er f.eks ikke kristne FHS mer avslappet ifht. alkohol?
Hei, jeg gikk Fredly for to år siden og kan trygt si at det var et helt fantastisk år!!! Tror ikke det med alkoholen har så mye med kristendom å gjøre. Det er mer et prinsipp om at de som vil slappe av på skolen ikke skal bli forstyrret av drita folk som sjangler rundt i gangene. Men hvis du absolutt vil drikke det er bare en kort busstur til Trondheim. Det er helt greit å dra dit å drikke i helgene så lenge du sover over der. Når det er sagt så er faktisk elevkveldene som er annenhver helg såpass underholdende at de fleste velger å bli igjen på skolen.

svarer hjerne på flere spørsmål, så bare spør hvis det er mer du lurer på
Sist endret av ninjalasse; 8. april 2014 kl. 23:09.