Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 987
Har siden 1995/1996 hatt en trofast kompis, en Pioneer DJM500, samt en 600 som jeg kjøpte brukt et par år etter som en backup.

Nå har jeg begynte å tenke på å henge meg på den mer digitale trenden, og da kjøpe meg en kontroller til bruk med Traktor eller Serato.


Hva anbefaler folket? Har sett litt på Denon MC6000, Native Instruments Traktor Kontrol S4 MK2, Pioneer DDJ-SX og Numark NS6 - PRO.

Ønsket er en solid bygd kontroller som ikke gir altfor mye billig plastikkfeeling, muligheten til å koble på mine to 1210 samt ha en OK innebygget effektdel. Mixeren skal i all hovedsak brukes på gutterommet. Det jeg aller helst kunne tenkt meg er en kontroller med joghjul som roterer som en platespiller, men det finnes vel ikke (til en "normal" pris enda?)

Prisklasse jeg har sett for meg er opp til 7500-8000, men mindre = mer til å handle på Beatport for :P
Selv liker jeg DDJ-SX veldig godt, ser de har satt ned prisen litt her
Ta en titt på den nyeste to kanals mikseren til pioneer. Den skal settes opp med serato vell og merke.
http://pioneerdj.com/english/product...er/ddj-sr.html

Vil nok tro dette er "noe" av det beste du får per dags dato, hvis du kun skal bruke èn enkel kontroller koblet opp til pc/mac. Gå for Pioneer sine produkter. Høy og god kvalitet overall, utenom (dj)headsett laget av plast, som knekker ved å kun se på dem. Hah!
Sitat av doffen67 Vis innlegg
Selv liker jeg DDJ-SX veldig godt, ser de har satt ned prisen litt her
Vis hele sitatet...
Det var akkurat det tilbudet der som gjorde at jeg kikka litt ekstra på den Ser det er litt sutring på plastikkvaliteten på enkelte forum, men for min del er ikke det en dealbreaker.


VVHoax: Snasen mikser! Vet du hvordan den vil bli priset i Norge?


Det eneste som gjør at jeg er tilbakeholden på Pioneer er at de "rimeligere" (under 12000,-) har mye klaging på plastfeeling på selve mixeren og at det er litt mer feil enn hos andre store leverandører. Men det er alltid noe negativt med alle merker, så må bare vurdere hva som er minst negativt Men noe som er svært positivt med Pioneer skal være faderene.


Går også rykter om ny budsjett-modell fra Allen & Heath. Utestedet jeg var resident på hadde Allen & Heath, noe jeg likte veldig godt. Men den har ikke fått pris enda og er stygt redd den kommer på 10k +++
Er personlig fan av Pioneer, så kan absolutt anbefale det. Men har samtidig aldri prøvd verken Numark eller Native sine. Så hør litt med andre, men ha "Pioneeeer" i bakhodet ^^
Var hos 4sound idag for å sjekke ut DDJ-SX. En helt OK mixer, svært gode fadere og god layout, men likte Numark NS6'en bedre mtp den enormt bra effektdelen og at det virket som om den var bedre skrudd sammen. Fikk et bra tilbud på NS7, så skal vurdere det litt.