Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1523
Hei!

Jeg har planer om å prøve å lage meg ei stjerneplate(star plate på engelsk), og lurer på om noen der ute har erfaringer med hvor det er mulig å skaffe materialene til et slikt prosjekt. Planen er å lage den av plexiglass, som så dekkes av teflonspray eller lignende for å hindre at ting setter seg fast under produksjon.

Dette er ikke snakk om ei veldig stor plate, 10-15 pins i størrelsen 1/4- 3/8"(en millimeter eller to over eller under er ikke krise, de skal brukes i 3" shells).

Hvis noen har gode tips angående kilder til sylindriske plexiglassstaver og/ eller ca. 1" tykke plater av samme materiale, hadde undertegnede blitt svært fornøyd! Hvis jeg blir fornøyd med resultatet, er det også muligheter for en aldri så liten tutorial
De fleste glassmestre har plexiglass. Jeg vet derimot ikke om de har staver av plexiglass, men det enkleste er vel å ringe å forhøre seg hos den lokale glassmesteren.
Takker, Sinken! Det er en stund siden jeg har vært inne på pyroguide nå, så dette bekrefter hvertfall at planen min lar seg gjøre! Men da blir det vel lite vits i å prøve meg på noen guide...